Pieszo z Chora Sfakion do Loutro

Oczywiście do Loutro można dopłynąć promem z Chora Sfakion, jednak my znowu postawiliśmy na nieco ambitniejszy plan i przeszliśmy fragment szlaku E4 między tymi miejscowościami. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość zobaczenia niesamowitej plaży Glyka Nera, czyli Słodka Woda. Szumiące morze i rząd tamaryszków rosnących u stóp 500-metrowego zbocza tworzą niesamowity klimat tego miejsca. Zapraszamy do obejrzenia naszego filmu. Potraktujecie go jako zachętę do samodzielnej wycieczki na ten szlak.

Data publikacji:
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 1
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Hala Miziowa
2016-05-09 07:48:03

Super trasa - zaliczyliśmy ja w 2014.

2016-05-09 18:41:35

A co powiecie o szlaku? Czy jest trudny? Czy jest bezpieczny?

CRETE - Kreta
2016-05-09 18:59:24

Naszym zdaniem szlak nie jest trudny i nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności. Początkowy etap jest nieco bardziej stromy a niektóre późniejsze partie są nieco uciążliwe, szczególnie te w których idzie się po skalnym rumowisku. Nie zmienia to jednak faktu, że szlak w większości prowadzi bardzo wyraźną ścieżką i jest dobrze oznaczony. Naszym zdaniem, ze względu na możliwość pośrednich przystanków, nadaje się on nawet dla nieco mniej wprawionych piechurów (pamiętając równocześnie, że łączna odległość dzieląca obie miejscowości to około 8km. Na pewno z czasem opiszemy ten szlak na naszej stronie. Jednak musisz uzbroić się w cierpliwość, bo kolejka artykułów do napisania jest całkiem spora ;)

Anna Gliwińska - Trziszka
2016-05-09 19:35:07

Dzięki wielkie za ten filmik. Wróciły wspomnienia. Piękna trasa, którą przeszłyśmy w odwrotnym kierunku, tj. z Loutro do Sfakii. Zdjęcie przedstawia najciekawszy odcinek.

2016-05-09 19:39:16

Oj tak trasa na pewno warta przejścia nie jeden raz. Ten fragment który jest na Twoim zdjęciu faktycznie niezwykle malowniczy i wart zatrzymania się. Warto zwrócić też uwagę na tę część szlaku przepływając obok statkiem. Można wtedy na spokojnie ocenić wysokość oraz "dzikość" tego miejsca :)

Anna Gliwińska - Trziszka

Jeszcze jedno ze szlaku E4

2016-05-10 00:00:27

Ostatnie z tej serii

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Wyspa Spinalonga

Zapraszamy Was do obejrzenia naszego filmu nakręconego na wyspie Spinalonga. Znajduje się ona około 5 km od centrum miejscowości Elounda i jest jedną z największych turystycznych atrakcji na Krecie.

Start z lotniska w Chanii

O ile przylot na Kretę to jeden z najprzyjemniejszych momentów wakacji to zdecydowanie ciężko powiedzieć to samo o odlocie. Ten moment wyznacza definitywny koniec wakacji oraz pożegnanie z Kretą. Dziś właśnie chcielibyśmy zaprezentować Wam krótki film z naszego tegorocznego startu z lotniska im. Ioannisa Daskalogiannisa. W dalszej części filmu widoczne są ujęcia półwyspu Akrotiri oraz Chanii.

Wąwóz Samaria w oku naszej kamery

Wycieczka przez wąwóz Samaria jest z pewnością znana większości osób, które były w zachodniej części Krety. Ten kilkunastokilometrowy szlak każdego roku przyciąga tysiące turystów. Dziś chcielibyśmy zaprosić Was do obejrzenia naszego filmiku, który nakręciliśmy w tym wąwozie w ubiegłym roku.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

Καλή Σαρακοστή ☺
Warto zobaczyć, byliśmy jest pieknie
Piękne miejsce.
Prace wykonane przez Evansa, tak bardzo kontrowersyjne, doprowadziły jednak do tego, że Pałac w Knossos jest najchętniej odwiedzanym zabytkiem na Krecie. Pałac w Zakros czy nawet Fajstos, tak bardzo autentyczne, nie mogą się poszczycić taką popularnością. (...)
Niezapomniane wrażenia
Byłam, widziałam, poczułam moc tego miejsca
Warto zwiedzić.
Nádherná památka byla jsem tam 2x ❤️
gość PiotrWie : Już i na południu jest sporo ludzi - pamiętam puste plaże za Asterousią a w 2019 i w Tris Ekklisies i w Lentas a nawet na plażach Tripiti i Trachoulas było sporo ludzi.A na Serifos czy Kimolos byliśmy sami ewentualnie z jakąś drugą dwójką.
Zostaje mniej oblegane południe , ja pamiętam Kretę z przed 2 dekad i Balos gdzie prawie nie było ludzi :)
Taknpomyślałam, że pewnie trochę zatrzęsło... A wówczas nawet wykonane prace zabezpieczające nie dadzą 100% bezpieczeństwa. Dobrze, że nikt nie ucierpiał
gość PiotrWie : My wybieramy się w maju na Ikarię. Tam czegoś takiego nie będzie jeszcze jakiś czas. Polecam wyspy na którym nie ma lotnisk międzynarodowych - chętni na takie resorty nie uznają podróży z przesiadkami. Np Serifos, Sifnos czy Astipaleę.
Dobrze, że są miejsca gdzie udało się odsunąć te plany. Typu Plakias , Falassarna
To już nie będzie Kreta dzika i swojska. Będą tłumy i komercja.
Masakra
Pamiętam lekki chłód w porównaniu z upałem sierpniowym poza wąwozem i taką duszącą wilgoć
Ciekawe miejsce. Idąc tam , próbowaliśmy cofnąć czas, wyobrażając sobie wioskę w pełnym rozkwicie…
Parklot

Ciekawe miejsca na Krecie

CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter