Monastyr i plaża palmowa w Preveli

W 2010 roku, kiedy plaża Preveli została w znacznym stopniu zniszczona przez szalejący tam pożar, wydawało się, że na długi czas miejsce to zostanie wykreślone z grona największych atrakcji Krety. Sterczące kikuty palm, jakie pozostały z dawnego gaju przedstawiały bardzo przygnębiający widok. Dziś mamy okazję zaprezentować Wam film z naszej tegorocznej wyprawy na tę plażę. Sami oceńcie zdolność regeneracji natury.

Oczywiście przy okazji wizyty na tej plaży warto zwiedzić również pobliski monastyr, który poza pięknym położeniem i wspaniałymi widokami, ma również bardzo ciekawą historię. Warto choćby wspomnieć, że klasztor ten zapisał się na kartach II wojny światowej. W 1941 roku stał się miejscem ewakuacji wojsk alianckich, które za pomocą łodzi podwodnych dostały się do Egiptu.

Data publikacji:
  • 4.5
  • 5.0

Oceniłeś na:

Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Nasza filmowa relacja z wejścia na Psiloritis

Dziś wieczorem chcielibyśmy zaprosić Was na naszą krótką relację filmową z wejścia na Psiloritis, czyli najwyższą górę Krety wznoszącą się 2456 m n.p.m. W całodniowej niezwykle przyjemnej wycieczce mogliśmy towarzyszyć uczestnikom wiosennego wyjazdu zorganizowanego przez kreta24.pl, których w tym miejscu serdecznie pozdrawiamy.

Rejs z Agia Roumeli

Chcielibyśmy zaprosić Was do obejrzenia krótkiego filmu na którym możecie zobaczyć kilka ujęć dobrze znanych wszystkim tym, którzy przeszli wąwóz Samaria. Na koniec dnia promy odpływające z Agia Roumeli zabierają zdecydowaną większość turystów, więc to doskonała okazja aby zobaczyć ile osób tego dnia było na tym pieszym szlaku. Mimo że to była nasza kolejna wycieczka do Samarii, to z pewnością jeszcze tu wrócimy.

Szybka wycieczka po Rethymnonie

Dziś proponujemy Wam szybki wirtualny spacer po ulicach Rethymnonu, który jest trzecim co do wielkości miastem Krety. Miasto leży w północno-zachodniej części Krety, mniej więcej w połowie odcinka Nowej Drogi Narodowej, łączącego Chanię z Heraklionem. Od wielu lat konkuruje z Chanią o miano najpiękniejszego miasta Krety. Sami oceńcie czy zasługuje na to miano.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

gość PiotrWie: Zgubić się w wąwozie Kourtaliko to sztuka. Trzeba przekroczyć wybetonowane obrzeże ścieżki i pójść poza wyznaczona trasą  Ale ludzie mają różne dziwne pomysły - wczoraj widzieliśmy dwie osoby uparcie próbujące zejść ze stromego klifu ścieżką zamkniętą płotem i wyraźnie oznakowaną zakaz wstępu, niebezpieczeństwo wypadku.
Love seeing them in flight, supreem fliers!
Bliskie spotkania :)
Byłam w ostatni wtorek i zastanawiałam się, co to za piękne, drapieżne ptaki latają nad Lassithi! Możliwe, że właśnie wtedy zostały wypuszczone?
gość PiotrWie: Dziś byliśmy na plaży Sarakiniko. Tragedii nie było - tylko dwa autobusy i 23 samochody osobowe. Ponieważ teren jest dość rozległy to się rozeszli i nie przeszkadzało. Ale nie wyobrażam sobie co tu się dzieje w lipcu i sierpniu.
Och nie miałam wielką nadzieję że do tego nie dojdzie.
Super jak ja byłam to był szlak zamkniety
Super miejsce. Kto wybiera się na Kretę, to powinien mieć w planach ten wąwóz. Polecam
jeszcze tylko 2.5 miesiąca :)
Podobne plany w Komiža na Wyspie Vis w Chorwacji. Żal.
Koszmar. Plakias to takie piękne miejsce, a klif niesamowity.
W 2020 było cudownie, pusto, czysto i cicho. Zalety pandemi....
Poza fajną laską nic ciekawego
Byłem pierwszy raz na Balos w 2012 roku, w szczycie sezonu i pamiętam, że zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Ludzi było wtedy mniej, dało się zaparkować na szczycie bez problemu. Kolejny raz w zeszłym roku. Również w sezonie. Miałem wrażenie, że droga zrobiła się jakaś węższa i bardziej niebezpieczna. Samochodów multum, było naprawdę ciężko się dostać na szczyt. (...)
Piękna i niezwykla
gość CreteYourLife: Prace już trwają. Usypali drogę i kopary rozjeżdżają klif.
Smrodek, wiatr taki, że w oczy sypie piachem, mnóstwo ludzi, jako plaża skała posypana piachem. Za to Gramvousa Super
gość PiotrWie: Tu jest sporo szlaków pieszych, prowadzących z Chorio od odludnych plaż. Oczywiście nie jest to wyspa na 3  tygodnie, w czwartek przenosimy się na Milos Po powrocie napiszę więcej.
Gosia | crete.pl : Kimolos wydaje się być wyspą na krótki wypad. Jest dość mała. Po urlopie napiszesz coś więcej na jej temat?
gość PiotrWie: My byśmy na Balos na początku czerwca 2009 i już wtedy stwierdziliśmy że jest za dużo ludzi. Nie potrafię sobie wyobrazić co się dzieje w lipcu i sierpniu - nigdy nie byliśmy w tym okresie pomimo 17 pobytów na Krecie. Obecnie jesteśmy na Kimolos, turystów można policzyć na palcach jednej ręki. Plaże mamy tylko dla siebie. (...)
Przepiękne miejsce. Miałam przyjemność być, gdy było mało osób.
Zmarnowany dzień wakacji
Balos
Cudowne miejsce
Jadzia Piszczek
Parklot

Ciekawe miejsca na Krecie

CRETE Copyright © 2009-22 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter