Fraport kończy modernizację greckich lotnisk

W 2017 roku po wygranym przetargu niemiecki Fraport przejął kontrolę nad 14 regionalnymi portami lotniczymi w Grecji. Sytuacja ta budziła emocje zarówno po stronie lokalnych mieszkańców, jak i zwykłych użytkowników tych lotnisk. Większość tych obiektów znajdowała się bowiem na popularnych turystycznych wyspach takich jak Kreta, Rodos, Kefalonia, Kos, Mykonos, Santorini, Zakhyntos i Rodos.

Prywatyzacja czternastu regionalnych portów lotniczych była wymuszona przez warunki programu pomocowego udzielonego Grecji, która w ramach umowy zawartej z UE i Międzynarodowym Funduszem Walutowym, zobowiązała się do wdrożenia szeroko zakrojonego programu prywatyzacji opiewającego na łączną kwotę 240 miliardów €. Duże emocje budziło też to, że Fraport w ramach tej umowy miał zarządzać lotniskami przez 40 lat, z możliwością przedłużenia tego okresu o kolejne 10 lat.

Lotnisko w Chania

Fraport oprócz zarządzania lotniskami miał sfinansować modernizacje konieczne do dalszego rozwoju tych portów lotniczych. Wstępne szacunki mówiły o kwocie 300 mln euro wyłożonych na te inwestycje przez pierwsze lata. Przekazanie greckich lotnisk niemieckiej firmie budziło duże niezadowolenie ze strony lokalnych społeczności, które obawiały się wzrostu opłat i odpływu turystów.

O tym że obawy te nie były nieuzasadnione świadczy to, że rok po przejęciu lotnisk, Fraport podniósł znacząco opłaty za lądowania i postój samolotów na lotnisku w Chanii. Przyczyniło się to bezpośrednio do likwidacji niektórych połączeń oraz zamknięcia bazy samolotowej Ryanaira, który przeniósł swoje maszyny do Niemiec. Dodamy tylko że lotnisko w Chania było od 2013 roku pierwszą bazą Ryanair w Grecji.

Tyle historii…

Dzisiaj zaś Fraport ogłosił zakończenie swojego czteroletniego programu rozwoju infrastruktury na zarządzanych przez siebie greckich lotniskach. Prace budowlane były kontynuowane nawet w czasie zeszłego roku pomimo różnych covidowych ograniczeń. W styczniu tego roku Fraport Greece zakończył ostatnią z prac budowlanych na lotnisku Thessaloniki. Wszystkie obiekty zostały w pełni przebudowane, zapewniają większe bezpieczeństwo, komfort, nowe usługi oraz udogodnienia. Koszty przebudowy lotnisk ostatecznie zamknęły się w kwocie 440 mln euro.

Zmodernizowany terminal w Chania

Na pięciu lotniskach powstały zupełnie nowe terminale, kolejne pięć zostało rozbudowane i zmodernizowane. Na czterech pozostałych dokonano tylko prac modernizacyjnych. Jednak lotniska to nie tylko terminale. Dokonano także renowacji 12 pasów startowych, obszarów ramp praz budowę i renowację 12 remiz. Wszystkie lotniska zostały również wyposażone w najnowocześniejsze systemy obsługi bagażu i kontroli bezpieczeństwa.

Terminal im. Ioannis Daskalogiannis w Chanii jako jeden z pierwszych został całkowicie zmodernizowany, liczba bramek wzrosła o 25%, a liczba punktów kontroli podwoiła się. Jeśli lądowaliście na tym lotnisku przed wykonaną modernizacją oraz po jej zakończeniu z pewnością zauważyliście różnicę. Mimo że samo lotnisko jest niewielkie to obecnie jest o wiele bardziej komfortowe niż poprzednio.

I to na obecną chwilę jedyna dobra wiadomość jaka napłynęła z Grecji…

Gosia,  data_2021-02-10 19:40:45 2021-02-10 19:40:45
Średnia: NAN
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10157743915072551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Zdala jestem od myślenia katastroficznego ale coś mi intuicja podpowiada ze znając „inwestowanie” Greków wszystkie pieniądze od turystów pójdą w prywatne kieszenie a nie ochronę tych pięknych miejsc, a kiedy już dojdzie do ich zniszczenia przez ludzka stopę, to postawią tam wielkie hotele z prywatna plaza, bo tylko to zostanie.
jeszcze niech za powietrze zaczną naliczać, za chlor w basenie, sól w morzu, opłatę za sterylne all inclusive etc. Grecji już i tak nie ma od dawna, mogą stawać na uszach i tak się nie dorobią Greki zapyziałe
Dobry pomysł, ale jak z tym pójdzie jakieś udogodnienia typu ubikacja z prawdziwego zdarzenia itp
gość dodekanezowiec: Ale można wejść bokiem, do czego zachęcił pan sprzedający bilety... Bo już limit osób się wyczerpał.  
Aby wejsc na Wulkan Teide wymyslono inne rozwiazanie. Czyli koniecznosc uzyskania zezwolenia na wstep, ale bezplatnie. Zezwolenie wymagane jest tylko w godzinach pracy straznikow czyli CHYBA od 9:00 do 18:00, w innych godzinach mozna wchodzic bez
Komercja komercja komercja ... dlatego kreta to nie moja bajka ... choć w tym roku chciałam się do niej przekonać... niestety na tle innych greckich wysp wypadła słaboooooo
Dobrze ze poznałam te miejsca kiedy była tam garstka ludzi a rano tylko ja :)
Parklot
CRETE Copyright © 2009-21 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera