Fraport kończy modernizację greckich lotnisk

data_2021-02-10 19:40:45 2021-02-10 19:40:45

W 2017 roku po wygranym przetargu niemiecki Fraport przejął kontrolę nad 14 regionalnymi portami lotniczymi w Grecji. Sytuacja ta budziła emocje zarówno po stronie lokalnych mieszkańców, jak i zwykłych użytkowników tych lotnisk. Większość tych obiektów znajdowała się bowiem na popularnych turystycznych wyspach takich jak Kreta, Rodos, Kefalonia, Kos, Mykonos, Santorini, Zakhyntos i Rodos.

Prywatyzacja czternastu regionalnych portów lotniczych była wymuszona przez warunki programu pomocowego udzielonego Grecji, która w ramach umowy zawartej z UE i Międzynarodowym Funduszem Walutowym, zobowiązała się do wdrożenia szeroko zakrojonego programu prywatyzacji opiewającego na łączną kwotę 240 miliardów €. Duże emocje budziło też to, że Fraport w ramach tej umowy miał zarządzać lotniskami przez 40 lat, z możliwością przedłużenia tego okresu o kolejne 10 lat.

Lotnisko w Chania

Fraport oprócz zarządzania lotniskami miał sfinansować modernizacje konieczne do dalszego rozwoju tych portów lotniczych. Wstępne szacunki mówiły o kwocie 300 mln euro wyłożonych na te inwestycje przez pierwsze lata. Przekazanie greckich lotnisk niemieckiej firmie budziło duże niezadowolenie ze strony lokalnych społeczności, które obawiały się wzrostu opłat i odpływu turystów.

O tym że obawy te nie były nieuzasadnione świadczy to, że rok po przejęciu lotnisk, Fraport podniósł znacząco opłaty za lądowania i postój samolotów na lotnisku w Chanii. Przyczyniło się to bezpośrednio do likwidacji niektórych połączeń oraz zamknięcia bazy samolotowej Ryanaira, który przeniósł swoje maszyny do Niemiec. Dodamy tylko że lotnisko w Chania było od 2013 roku pierwszą bazą Ryanair w Grecji.

Tyle historii…

Dzisiaj zaś Fraport ogłosił zakończenie swojego czteroletniego programu rozwoju infrastruktury na zarządzanych przez siebie greckich lotniskach. Prace budowlane były kontynuowane nawet w czasie zeszłego roku pomimo różnych covidowych ograniczeń. W styczniu tego roku Fraport Greece zakończył ostatnią z prac budowlanych na lotnisku Thessaloniki. Wszystkie obiekty zostały w pełni przebudowane, zapewniają większe bezpieczeństwo, komfort, nowe usługi oraz udogodnienia. Koszty przebudowy lotnisk ostatecznie zamknęły się w kwocie 440 mln euro.

Zmodernizowany terminal w Chania

Na pięciu lotniskach powstały zupełnie nowe terminale, kolejne pięć zostało rozbudowane i zmodernizowane. Na czterech pozostałych dokonano tylko prac modernizacyjnych. Jednak lotniska to nie tylko terminale. Dokonano także renowacji 12 pasów startowych, obszarów ramp praz budowę i renowację 12 remiz. Wszystkie lotniska zostały również wyposażone w najnowocześniejsze systemy obsługi bagażu i kontroli bezpieczeństwa.

Terminal im. Ioannis Daskalogiannis w Chanii jako jeden z pierwszych został całkowicie zmodernizowany, liczba bramek wzrosła o 25%, a liczba punktów kontroli podwoiła się. Jeśli lądowaliście na tym lotnisku przed wykonaną modernizacją oraz po jej zakończeniu z pewnością zauważyliście różnicę. Mimo że samo lotnisko jest niewielkie to obecnie jest o wiele bardziej komfortowe niż poprzednio.

I to na obecną chwilę jedyna dobra wiadomość jaka napłynęła z Grecji…

Gosia,  data_2021-02-10 19:40:45 2021-02-10 19:40:45
Średnia: 0
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10157743915072551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

Czas na Grecję  Ale to chyba nie dotyczy regularnych rejsów promami jak np Blue Star Ferries? Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji
Christian Arnidis - Moja Grecja  Dla wysp dobrze, bo tłumy z wycieczkowców odstraszają turystów, którzy pojechali na wakacje. Nie zostawiają grosza, a robią tłok. Wiele osób rezygnuje z wycieczki na Santorini, bo wyspa jest zapchana przez gości z wielkich wycieczkowców.
 A co na lotniskach ?
gość PiotrWie  Nie niestety a na szczęście bo by tłumy były cały rok. My byliśmy na Cykladach od 10 kwietnia do 4 czerwca na koniec maja wyraźnie zaczęło ludzi przybywać. Pojedziemy z powrotem we wrześniu - jako emeryci mamy czas. Tym razem chcemy jechać samochodem - porównanie kosztów samolot+ wypożyczenie samochodu vs dojazd samochodem do miesiąca jest na korzyść pierwszej wersji, potem - już drugiej. (...)
 Samolot tanich linii, samochód z greckiej wypożyczalni, kwatery wynajęte od lokalsów, wszelkie wycieczki samodzielnie wymyślone i zorganizowane. Unikamy wszelkiej maści pośredników. Wyjazdy nigdy w sezonie. Nawet nie chodzi o oszczędności, tak nam pasuje. W tawernach za to nie oszczędzamy ani trochę. A w temacie wejściówek do "atrakcji", to bardzo wybiórczo traktuję temat. (...)
 Turysta zmieni kierunek, zarobi Turek
 Ceny wejściówek mocno podrożały w tym roku, znieśli wiele zniżek (choćby bilet combo w Atenach). Cóż nie każdy zapłaci 10 czy 20 EUR za wejściówkę, która rok temu kosztowala 3-8eur. Różnica mocno odczuwalna, zwłaszcza przy rodzinnym zwiedzaniu.
CRETE Copyright © 2009-25 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera