Crete tourist guide

The best Polish website dedicated to the Greek island Crete and to a small extent of continental Greece. You will find useful information related to visiting Crete that goes beyond the offer of optional tours. On the website you will also find descriptions of the most interesting places that we visited by visiting this largest Greek island. The content complements the current news, photographs and recipes of Greek cuisine.

Strata tou Psiloriti - pilgrimage to the top

data_2019-07-24 18:51:22 2019-07-24 18:51:22

If you are currently in Crete and your holiday plans are to climb to the top of Psiloritis, you should read the following information with interest. This Sunday, the Livadia Cultural Association in cooperation with regional authorities organizes the event "Strata tou Psiloriti" (Στράτα του Ψηλορείτη), one of the elements of which is the entrance to the highest peak of Crete. It can be expected that on this day the trail connecting the Lakkos Migerou hostel with Psiloritis will fill up quite a number of walkers.

Psiloritis

Depending on your preferences, this fact can be seen in terms of advantages and disadvantages. If loneliness in this mountain trip filled you with fears, then surely additional company will give you confidence. However, if during the entry to Psiloritis you were hoping for a very personal contact with nature, the next Sunday will definitely not be a very good time for the implementation of this trekking.

However, if you are interested in this event, it is worth noting at the outset that its beginning is anticipated at a very early time. Registration of participants will start at the Lakkos Migerou hostel from 4:30. At noon, an Orthodox Holy Mass will be organized at the top of the mountain next to the Timios Stavros chapel. The event also includes tasting of local products produced in this area of Crete. Participation is completely free and the only thing that will be required from you is the appropriate physical fitness, which will allow you to enter the top of Psiloritis.

Gosia i Piotrek,  data_2019-07-24 18:51:22 2019-07-24 18:51:22
  • 4.5
  • 5.0

Oceniłeś na:

see other news from this month »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Rafał Tauzen
2019-07-24 18:41:42

Jeśli już ktoś się wybiera, to proszę uważać na dojazd. Jadąc od wschodu wyspy proszę nie kierować się nawigacją googlemaps i nie jechać do góry z miejscowości Zoniana tylko z Livadii. Google kieruje z Zoniany, 3.5 km przed schroniskiem jest koniec drogi, szutrowa zagrodzona, brak przejścia. Trzeba było z powrotem wracać na dół ale na wschód udało się zdążyć

CRETE - Kreta
2019-07-25 10:41:35

Rafał dokładnie. W naszym opisie zawarliśmy informację żeby kierować się drogą prowadzącą od miejscowości Livadia. Osobiście mapy google wykorzystujemy w naszych podróżach raczej w celach potwierdzenia, że jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być ;)

Rafał Tauzen
2019-07-24 18:44:49

gość}
gość PiotrWie
2019-07-24 21:40:50

Nie tylko Google Maps nie wie jak dojechać do Lakkos Mygreou - jak pierwszy raz tam jechaliśmy planowaliśmy wejść od tego schroniska  a zejść na Nidę - więc dojechaliśmy autobusem jak najdalej się dało - do Peramy a dalej chcieliśmy pojechać taksówką. Taksówkarz nie miał pojęcia gdzie chcemy jechać i którędy - na szczęście my mieliśmy mapę i go pokierowaliśmy. Na końcu podziękował za pokazanie mu nowej drogi w jego okolicy.

Rafał Piotr Matysiak
2019-07-25 05:12:43

Michal Krawczak myślisz, że zdążymy?

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter