Marka crete i grecka żywność rosnąca w siłę

data_2014-07-17 19:53:54 2014-07-17 19:53:54

Na początku tego roku pisaliśmy Wam o stworzeniu specjalnego symbolu oznaczającego produkty pochodzące z Krety. Obecnie znak ten przyznawany jest jedynie przedsiębiorcy działającym na skalę przemysłową. Na ostatnim posiedzeniu Rady przyznającej to wyróżnienie została przyjęta propozycja, aby symbolem "Crete" mogły być również oznaczane produkty wytwarzane przez drobnych, indywidualnych producentów. W szczególności chodzi tu o takie produkty jak miody, słodycze, dżemy oraz różnego rodzaju wędliny.

Żywność grecka i marka Crete

Podobny system oznaczania lokalnych produktów działa już w jednej z włoskich gmin Vittorio Veneto. Okazało się, że to bardzo dobra i sprawdzona metoda na wsparcie lokalnego rzemiosła oraz niewielkich rodzinnych firm.

Oczywiście na Krecie, ze względu na wielkość wyspy oraz liczbę drobnych przedsiębiorców, skala tego działania będzie znacznie większa. Zasady przyznawania certyfikatu dla tego typu wytwórców będą analogiczne jak w przypadku dużych przedsiębiorstw. W dalszym ciągu oznaczenie symbolem "Crete", poza gwarancją pochodzenia produktu, będzie równoznaczne z utrzymaniem wysokiej jakości wyrobu. Możliwość wyróżnienia się oraz wypracowanie wspólnej marki jest szczególnie istotne w sytuacji rosnącej popularności produktów pochodzących z basenu Morza Śródziemnego.

Warto również zauważyć, że od kilku lat grecka gospodarka odnotowuje nieustanny wzrost poziomu eksportu żywności. Od 2009 do 2013 roku łączna wartość produktów spożywczych oraz rolnych wysyłanych poza teren Grecji została zwiększona o ponad połowę. Oczywiście znaczną część wartości eksportu, co nie powinno dziwić, stanowi oliwa z oliwek. Jednak nawet po wydzieleniu oliwy jako odrębnego składnika, żywność oraz produkty rolne stanowią około 30% całkowitej wartości greckiego eksportu. W obecnej sytuacji przemysł rolno-spożywczy to obok turystyki najważniejsze filary greckiej gospodarki. Warto więc aby lokalne władze dbały o ten sektor gospodarki oraz wspierały lokalną markę, która na pewno ułatwi wyróżnić się na tle innych regionów.

Piotrek,  data_2014-07-17 19:53:54 2014-07-17 19:53:54
Średnia: NAN
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

gość dodekanezowiec: Moim zdaniem - gdyby porównywać Grecję, Hiszpanię i południowe Włochy to: 1. W kategorii autentyczność: Włochy (np. Kalabria, Sycylia) - 9/10, Grecja - 8/10, Hiszpania - 3/10 2. W kategorii "frontem do potrzeb turysty": Hiszpania - 9/10, Grecja - 7 i pół/10, Włochy - 4/10.  Hiszpania to jakość hoteli, świetna infrastruktura, ale i taka "macdonaldyzacja turystyki" + blokowiska. (...)
Χρόνια πολλά
Byłem rok temu koniec września na Krecie i na Santorini piękne wyspy do zwiedzania
Na majówkę
1.04 też pierwszy z Poznania ;)
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera