Jeszcze nie tak dawno Triada puszyła swoje piórka ogłaszając wszem i wobec jedne największych wzrostów zysków w branży turystycznej w naszym kraju. Przy przychodach 556 mln złotych spółka ta zanotowała zysk na poziomie 8 mln co stanowi wzrost o ok. 125% względem roku poprzedniego. W tym samym czasie Orbis Travel miał 5,7 mln zł straty, a Rainbow Tours 8,6 mln zł. Jednak już 9 października uśmiech prezesa biura pana Piotra Zawistowskiego został mocno skwaszony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wytknął Triadzie stosowanie niedozwolonych praktyk wobec części klientów i zastosował rekordową karę … 4,2 mln zł.
Kara dotyczyła odmową zwrotu wpłaconych pieniędzy klientom, którzy nie zgadzali się ze wyliczanymi im przez Triadę dopłatami do wcześniej opłaconych wycieczek. Wg UOKiK zgodnie z ustawą cena imprezy po podpisaniu przez klienta umowy nie może ulec zmianie są jednak sytuacje, które pozwalają na obciążenie klienta dodatkowymi kosztami, ale mogą być one związane jedynie ze wzrostem kursów walut, kosztów transportu, opłat urzędowych lub lotniskowych i tym podobnych. Jednak nawet w takich sytuacjach wg UOKiK klient w dalszym ciągu posiada prawo do rezygnacji z wyjazdu, a biuro musi mu zwrócić dotychczas zapłacone pieniądze.
Decyzja nie jest ostateczna. Triada złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czekamy na dalszy rozwój sytuacji.
Więcej: http://www.uokik.gov.pl
Komentarze
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz