2025-06-01 19:42:48
Wakacje w Grecji to nie tylko słońce, plaże i starożytne ruiny. Coraz więcej turystów przyjeżdża tu z jednego, bardzo smakowitego powodu: greckiej kuchni. A Grecja, świadoma tego apetytu, planuje uczynić gastronomię kluczowym elementem swojej oferty turystycznej.
Pod koniec maja w Atenach odbyła się Grecka Konferencja Kultury Gastronomicznej na której gubernator regionu Peloponez mówił o zaangażowaniu lokalnych władz w promowanie tożsamości kulinarnej Grecji na arenie międzynarodowej.
Według Ptochosa, greckie regiony intensyfikują działania, by z jednej strony przyciągnąć do siebie smakoszy z całego świata, a z drugiej strony podnieść grecką turystykę gastronomiczną do rangi kluczowego filaru zrównoważonego rozwoju i promocji międzynarodowej. Prochos porównuje grecką gastronomię do „żywego organizmu”, który łączy ziemię, historię i lokalne społeczności. Jednocześnie jest też ona motorem wzrostu gospodarczego, ekspresji kulturowej i międzynarodowego zasięgu.
Jakie działania mają pomóc w promocji tożsamości kulinarnej Grecji? Tu również Ptochos ma gotowy plan obejmujący między innymi:
Plan ten brzmi ciekawie i pewnie potwierdzi to większość osób, które miały okazję do spróbowania regionalnej kuchni i jej specjałów. Wiele osób po powrocie z greckich wakacji wspomina lokalne jedzenie i wymienia je wśród wartościowych wakacyjnych doświadczeń. Grecka kuchnia może zatem faktycznie stać się mocnym filarem wspierającym turystykę i wyróżniającym ofertę Grecji.
Komentarze
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz
lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/1109766057864324