2018-06-08 20:24:13
Z braku wygodnej siatki dróg komunikacja w rejonie południowego wybrzeża Krety w dużym stopniu zdominowana jest przez żeglugę promową. Do tej pory na tym polu bezkonkurencyjne było przedsiębiorstwo Anendyk obsługujące wszystkie główne połączenia realizowane do portów znajdujących się pomiędzy miejscowościami Chora Sfakion a Paleochora. Od wczoraj sytuacja ta uległa jednak zmianie, gdyż 7 czerwca swoją działalność zainaugurował armator Ναυτική Εταιρεία Θαλάσσιων Μεταφορών Νότιας Κρήτης w skrócie nazywany ΝΕΝ Κρήτης.
Na razie firma ta będzie operować wykorzystując jeden 33 metrowy statek Apollon K. zabierający na pokład do 260 pasażerów. Napędzany jest on dwoma silnikami diesla o łącznej mocy 742 KM, które pozwalają osiągnąć tej jednostce maksymalną szybkość 14 węzłów. Załogę stanowi 6 osób, które posiadają wieloletnie doświadczenie w obsłudze ruchu pasażerskiego.
Docelowo rejsy obsługiwane przez Apollon K. mają łączyć wszystkie porty począwszy od Chora Sfakion, a skończywszy na Paleochorze. Obecnie jednak połączenia realizowane przez NEN Κρήτης obejmą rejsy na następującej trasie: Chora Sfakion – Loutro – Agia Roumeli – Sougia. Szczegółowy harmonogram połączeń wraz z kosztem biletów znajdziecie na poniższej grafice.
W chwili obecnej sprzedaż biletów będzie realizowana w czasie wejścia pasażerów na pokład. Docelowo ma się odbywać ona za pośrednictwem kiosków znajdujących się w Chora Sfakion, Loutro oraz w Agia Roumeli. W portach Sougia oraz Paleochora sprzedażą biletów będą zajmować się agencje turystyczne współpracujące z NEN Κρήτης.
Rozpoczęcie działalności nowego armatora to naszym zdaniem doskonała wiadomość dla turystów planujących wycieczki w tym rejonie Krety. Mamy również nadzieję na to, że przełamanie dotychczasowego monopolu Anendyk wpłynie również na większą konkurencję w obrębie kosztu biletów, a także jakości usług.
Komentarze
komentarz z
Świetna wiadomość. Konkurencja może wpłynie na ceny :-)
komentarz z
Na to liczymy :)
komentarz z
Nie istnieje taka szansa w Grecji
komentarz z
A jednak po porównaniu cenników Anendyka i NEN widać, że jest taniej na korzyść NEN. Pozostaje więc trzymać kciuki aby nowy operator rozwinął sieć połączeń także o Paleochorę.
komentarz z
Moze będą częstsze rejsy z wawozu Samari....
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz
lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10155456411197551