2014-05-22 19:02:19
Już od początku tego sezonu niewielkie pensjonaty oraz gospodarstwa agroturystyczne na Krecie odnotowują znacznie większe zainteresowanie niż w latach ubiegłych. Pierwsze zapytania od indywidualnych klientów oraz wczesne rezerwacje pojawiły się już na jesieni 2013 roku. Ta pozytywna tendencja przełożyła się na dużą ilość gości, którzy przyjechali na Kretę na wiosnę oraz w okresie Świąt Wielkanocnych.
Ubiegły rok oceniany był bardzo pozytywnie przez greckie przedsiębiorstwa turystyczne. Szczególnie dobrze wypadał bilans dla części sektora bazującego na gościach hotelowych korzystających ze zorganizowanych form wypoczynku. Część analityków oceniła nawet ubiegły rok jak renesans masowej turystyki. Pierwsze wyniki obłożenia pokoi hotelowych w tym roku zdają się potwierdzać tę pozytywną tendencję, a analiza obecnej sprzedaży pokazuje, że ten sezon będzie bardzo dobry również dla mniejszych podmiotów gospodarczych.
Przeglądając systematycznie różnego rodzaju portale, na których można dokonywać rezerwacji pokoi w pensjonatach oraz domach, łatwo zauważyć wzmożony ruch. Wiele z nich, szczególnie tych posiadających pozytywne rekomendacje klientów, już w tej chwili nie dysponuje wolnymi terminami lub w ofercie znajdują się ostatnie pojedyncze pokoje. W dużej mierze wynika to z coraz większej dostępności oraz popularności bezpośrednich lotów na Kretę. Nie bez znaczenia jest również zmiana wymagań stawianych przez klientów. Wielu samodzielnych turystów nastawionych jest na wypoczynek w miejscach bardziej oddalonych od "uprzemysłowionej" turystyki. Takim wymaganiom w większości wypadków mogą podołać jedynie niewielkie pensjonaty oraz rodzinne hotele.
Potwierdzeniem tego stanu są doświadczenia sieci Guest Inn, która od dziesięciu lat jest obecna na greckim rynku. Po kilku wcześniejszych kryzysowych latach, firma ta zauważa znacznie większe zainteresowanie pokojami jakie są oferowane w ramach jej witryny internetowej. Guest Inn zanotował szczególny wzrost popularności wśród turystów przyjeżdżających z Francji. Duży udział w tym wzroście ma zmiana sposobu promocji oraz marketingu, który w tej chwili budowany jest w oparciu o reklamy umieszczane na portalach tematycznych oraz klasycznych przewodnikach.
Takie pozytywne wiadomości płynące z rynku oczywiście cieszą. Jednak z punktu widzenia typowego turysty patrzy się na nie dużo mniej przychylnym okiem. Taka popularność Krety daje coraz mniejsze szanse na upolowanie korzystnych ofert typu "last minute" a planowanie wakacji przesuwa się na coraz wcześniejszy termin. Niestety dotyczy to również indywidualnych turystów, którzy chcą zaplanować swoje wakacje w jednym z popularnych dobrze ocenianych miejsc.
Komentarze
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz