Hotele niskich kategorii wysokim wsparciem lokalnej gospodarki

data_2023-12-17 19:45:13 2023-12-17 19:45:13

Ciekawe dane na temat greckich hoteli przekazała ostatnio Grecka Izba Hoteli. Dane te dobrze pokazują, że w hotele niższych kategorii wnoszą duży wkład w lokalną gospodarkę i zatrudnienie. Są też podstawą greckiej gościnności oraz są swoistymi „strażnikami” lokalnych tradycji. Wedle informacji uzyskanych przez tamtejszą Izbę Hoteli to właśnie goście tych miejsc po powrocie z wakacji podkreślają serdeczność swoich gospodarzy. Naszym  zdaniem to również doskonały sposób by poczuć prawdziwą grecką gościnność.

Hotel w Makrygialos

74% całkowitej tak zwanej pojemności hotelowej w Grecji zapewniają hotele trzech najniższych kategorii. To w nich też zlokalizowana jest 47% całkowita liczba pokoi hotelowych w Grecji. 11,8% hoteli (1185) to hotele jednogwiazdkowe, 33% (3313) obiektów należy do kategorii dwugwiazdkowej a 29% (2919) ma przyznane trzy gwiazdki. Średnia wielkość hoteli 3-gwiazdkowych to około 35 pokoi, hoteli 2-gwiazdkowych to średnio 26 pokoi, a w przypadku hoteli o najniższej kwalifikacji czyli 1-gwiazdkowej, średnia liczba pokoi w obiekcie wynosi 19 pokoi.

Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań i Prognoz Turystycznych w przypadku hoteli tych trzech kategorii aż 90-94% ich całkowitych zakupów stanowią produkty greckie. Przy czym 38% tych produktów pochodzi od producentów lokalnych, czyli tych znajdujących się w tej samej prefekturze, w której znajduje się hotel. To pokazuje, że te najmniejsze i najsłabiej skategoryzowane hotele napędzają lokalną gospodarkę. Korzystając z produktów z bezpośredniego sąsiedztwa przyczyniają się bezpośrednio do rozwoju i wspierania swojego regionu. Niestety w przypadku większych hoteli kategoryzowanych jako 4- i 5-gwiazdkowe nie jest to reguła. Hotele będące częścią większych sieci rzadziej korzystają z możliwości lokalnych producentów. Bywa również, że produkty niezbędne do funkcjonowania sprowadzają całkowicie spoza Grecji.

Obiekt noclegowy w Agios Pavlos

Małe hotele wspierają również bezpośrednio zatrudnienie w swoich regionach. 86% pracowników w hotelach 2-gwiazdkowych i 76% w hotelach 1-gwiazdkowych stanowią lokalni mieszkańcy. Czasami są to osoby spokrewnione z właścicielami, co jeszcze bardziej podkreśla rodzinny charakter tego typu miejsc.

Warto też zauważyć, że hotele niższych kategorii przyciągają większy odsetek greckich gości co oznacza, że zapewniają krajowe potrzeby turystyczne.

Hotele niższych kategorii w Grecji wydają znaczny procent swoich obrotów na naprawy, renowację i konserwację oraz działania mające na celu oszczędzanie energii. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza teraz gdy ceny energii wystrzeliły w górę. Część swoich zysków właściciele hotelików musieli przeznaczyć na opłaty za zużytą energię elektryczną. Ustalenia Instytutu pokazują, że hotele te mają planach dalszą modernizację swojej infrastruktury. Niestety główną przeszkodą w realizacji takich inwestycji jest wysoki koszt wdrażania efektywnych rozwiązań w zakresie zielonej transformacji.

Z tego powodu Aleksandros Vassilikos, prezes Greckiej Izby Hoteli uważa za konieczne uruchomienie odpowiednich programów dofinansowania i dotacji. „Greckie hotele kategorii 1-, 2- i 3-gwiazdkowej muszą mieć takie same możliwości i takie same narzędzia finansowe, jak hotele 4- i 5-gwiazdkowe, aby móc im wprowadzać niezbędne trwałe ulepszenia, by nadążać za duchem czasu.”. Przy czym planowane modernizacje nie oznaczają tego, że hotele te chcą dążyć do podwyższania liczby gwiazdek. Bardziej chodzi o spełnianie określonych kryteriów jakościowych produktu turystycznego, który oferują.

Jako najprostszy przykład można podać to iż w grupie hoteli 1- i 2-gwiazdkowych 17% nie posiada nadal swoje strony internetowej. W przypadku hoteli należących do pozostałych kategorii brakiem witryny może „pochwalić się” zaledwie 2% hoteli.

Zapewnienie hotelom niższej kategorii dostępu do programów finansowania jest w pełni spójne z celami polityki turystycznej kraju dotyczącymi wydłużenia sezonu, a także zrównoważonego rozwoju turystyki. Aby osiągnąć te cele, 1-, 2- i 3-hotele muszą również dysponować dostępnymi narzędziami do podnoszenia jakości, transformacji cyfrowej i energetycznej” – dodał Vassilikos.

Vassilikos podkreślił również, że hotele te należy koniecznie zacząć wspierać bo reprezentują one aż 47% całkowitej liczby pokoi w Grecji.

Gosia,  data_2023-12-17 19:45:13 2023-12-17 19:45:13
Średnia: 0
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

gość dodekanezowiec  ...na Majorce czy Cyprze..  Elafonissi Balos Falassarna - tam trzeba dojechać..
Tanie Wakacje w Ciepłych Krajach - all inclusive, last minute i inne  3 razy byłem i zawsze super
 Też mnie denerwują smieci, ale najbardziej podejście do zwierząt.
 9razy byłam na Krecie, jest super, jeździmy na nawigacji po polsku i jeszcze nas nie zawiodła. Pozatym jeżdżą autobusy, co prawda nie zawsze punktualnie, ale przecież na urlopie nigdzie mi się nie spieszy
 mnie denerwuje brak problemów
 Aegean Airlines together with SAS ruined our family. We have all 4 gotten ptsd and anciety
 Wij hebben helemaal geen probleem met Kreta en helemaal niet met de wegbewijzering daar. Trouwens tegenwoordig heb je ook navigatie zo niet dan rij je gewoon op gevoel je komt altijd wel op een mooi plekje uit en je komt vanzelf wel op een weg met wegbewijzering tegen. Maar wat kan het je schelen je hebt vakantie
CRETE Copyright © 2009-25 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera