Hotele niskich kategorii wysokim wsparciem lokalnej gospodarki

data_2023-12-17 19:45:13 2023-12-17 19:45:13

Ciekawe dane na temat greckich hoteli przekazała ostatnio Grecka Izba Hoteli. Dane te dobrze pokazują, że w hotele niższych kategorii wnoszą duży wkład w lokalną gospodarkę i zatrudnienie. Są też podstawą greckiej gościnności oraz są swoistymi „strażnikami” lokalnych tradycji. Wedle informacji uzyskanych przez tamtejszą Izbę Hoteli to właśnie goście tych miejsc po powrocie z wakacji podkreślają serdeczność swoich gospodarzy. Naszym  zdaniem to również doskonały sposób by poczuć prawdziwą grecką gościnność.

Hotel w Makrygialos

74% całkowitej tak zwanej pojemności hotelowej w Grecji zapewniają hotele trzech najniższych kategorii. To w nich też zlokalizowana jest 47% całkowita liczba pokoi hotelowych w Grecji. 11,8% hoteli (1185) to hotele jednogwiazdkowe, 33% (3313) obiektów należy do kategorii dwugwiazdkowej a 29% (2919) ma przyznane trzy gwiazdki. Średnia wielkość hoteli 3-gwiazdkowych to około 35 pokoi, hoteli 2-gwiazdkowych to średnio 26 pokoi, a w przypadku hoteli o najniższej kwalifikacji czyli 1-gwiazdkowej, średnia liczba pokoi w obiekcie wynosi 19 pokoi.

Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań i Prognoz Turystycznych w przypadku hoteli tych trzech kategorii aż 90-94% ich całkowitych zakupów stanowią produkty greckie. Przy czym 38% tych produktów pochodzi od producentów lokalnych, czyli tych znajdujących się w tej samej prefekturze, w której znajduje się hotel. To pokazuje, że te najmniejsze i najsłabiej skategoryzowane hotele napędzają lokalną gospodarkę. Korzystając z produktów z bezpośredniego sąsiedztwa przyczyniają się bezpośrednio do rozwoju i wspierania swojego regionu. Niestety w przypadku większych hoteli kategoryzowanych jako 4- i 5-gwiazdkowe nie jest to reguła. Hotele będące częścią większych sieci rzadziej korzystają z możliwości lokalnych producentów. Bywa również, że produkty niezbędne do funkcjonowania sprowadzają całkowicie spoza Grecji.

Obiekt noclegowy w Agios Pavlos

Małe hotele wspierają również bezpośrednio zatrudnienie w swoich regionach. 86% pracowników w hotelach 2-gwiazdkowych i 76% w hotelach 1-gwiazdkowych stanowią lokalni mieszkańcy. Czasami są to osoby spokrewnione z właścicielami, co jeszcze bardziej podkreśla rodzinny charakter tego typu miejsc.

Warto też zauważyć, że hotele niższych kategorii przyciągają większy odsetek greckich gości co oznacza, że zapewniają krajowe potrzeby turystyczne.

Hotele niższych kategorii w Grecji wydają znaczny procent swoich obrotów na naprawy, renowację i konserwację oraz działania mające na celu oszczędzanie energii. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza teraz gdy ceny energii wystrzeliły w górę. Część swoich zysków właściciele hotelików musieli przeznaczyć na opłaty za zużytą energię elektryczną. Ustalenia Instytutu pokazują, że hotele te mają planach dalszą modernizację swojej infrastruktury. Niestety główną przeszkodą w realizacji takich inwestycji jest wysoki koszt wdrażania efektywnych rozwiązań w zakresie zielonej transformacji.

Z tego powodu Aleksandros Vassilikos, prezes Greckiej Izby Hoteli uważa za konieczne uruchomienie odpowiednich programów dofinansowania i dotacji. „Greckie hotele kategorii 1-, 2- i 3-gwiazdkowej muszą mieć takie same możliwości i takie same narzędzia finansowe, jak hotele 4- i 5-gwiazdkowe, aby móc im wprowadzać niezbędne trwałe ulepszenia, by nadążać za duchem czasu.”. Przy czym planowane modernizacje nie oznaczają tego, że hotele te chcą dążyć do podwyższania liczby gwiazdek. Bardziej chodzi o spełnianie określonych kryteriów jakościowych produktu turystycznego, który oferują.

Jako najprostszy przykład można podać to iż w grupie hoteli 1- i 2-gwiazdkowych 17% nie posiada nadal swoje strony internetowej. W przypadku hoteli należących do pozostałych kategorii brakiem witryny może „pochwalić się” zaledwie 2% hoteli.

Zapewnienie hotelom niższej kategorii dostępu do programów finansowania jest w pełni spójne z celami polityki turystycznej kraju dotyczącymi wydłużenia sezonu, a także zrównoważonego rozwoju turystyki. Aby osiągnąć te cele, 1-, 2- i 3-hotele muszą również dysponować dostępnymi narzędziami do podnoszenia jakości, transformacji cyfrowej i energetycznej” – dodał Vassilikos.

Vassilikos podkreślił również, że hotele te należy koniecznie zacząć wspierać bo reprezentują one aż 47% całkowitej liczby pokoi w Grecji.

Gosia,  data_2023-12-17 19:45:13 2023-12-17 19:45:13
Średnia: NAN
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Akurat jestem na Krecie id wczoraj. Pogoda cudna. Niecale 30C
Dla wczasowiczów super
Strach pomyśleć co się bedzie działo w lipcu i sierpniu.
Niestety nie tylko tam nie dba się o zwierzęta jest wiele takich państw, byłam niedawno w Egipcie i serce mi pękało na widok tych wszystkich biednych chudych zaniedbanych zwierząt, niby turystyka rozwinięta w tych krajach a Ciemnogród Totalny
To nie wydarzyło się w rejonie Rethymno na Krecie ,a na wyspie Paros .Najważniejsze że piesek został uratowany
Nie odnoszę się do tego konkretnego przypadku ale to smutne, na Krecie nie szanuje się psów i kotów. Pomimo, że widzimy je wszędzie (koty), są karmione odpadkami, zarobaczone z ropiejącymi oczami, zaniedbane. Wiem o czym piszę, mam koty w domu od kilkunastu lat. Osobiście widziałem jak zabito psa łopatą i zakopano, tylko dlatego, że przychodził na teren hotelu. Tym bardziej szacunek dla tego Pana o dużym sercu. (...)
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera