Czy przyjdzie kolej na Kretę?

OSE logoKolej to zdecydowanie najbardziej ekologiczny sposób na przewóz ludzi oraz towarów. Poseł Michael Tremopoulos, który z ramienia Partii Zielonych zasiada w Parlamencie Europejskim, promuje w Brukseli wniosek na budowę linii kolejowej przebiegającej wzdłuż północnego wybrzeża Krety. Tory miałyby połączyć trzy najważniejsze miasta tej wyspy: Chanię, Rethymnon oraz Heraklion. Na dzień dzisiejszy ciężko jest powiedzieć na ile kreślone obecnie plany są realne do wykonania. Nie wiadomo, czy projekt ten kwalifikuje się na uzyskanie dofinansowania ze środków UE. Nie stworzono również żadnego studium wykonalności tej inwestycji.

Pewnie wiele osób czytając te zapowiedzi zadaje sobie w myślach pytanie: skąd Grecja pogrążona w tak głębokim kryzysie ma wziąć pieniądze na realizację tego przedsięwzięcia? Michael Tremopoulos uważa, że niezbędne środki finansowe można uzyskać porzucając planowaną budowę nowego lotniska w Kastelli. Jego zdaniem niewydolna komunikacja drogowa w obrębie północnej części Krety jest obecnie ważniejszym problemem, który wymaga szybkiego rozwiązania. Już dziś Nowa Droga Narodowa uznawana jest za najbardziej niebezpieczną trasę w Grecji. Planowana linia kolejowa pozwoliłaby na odciążenie tej drogi, oraz znacznie skróciłaby czas potrzebny na podróż między najważniejszymi miastami Krety. Według szacunków ekologów kolej pozwoliłaby przebyć trasę między Heraklionem a Chanią w około 50 minut.

Lokomotywa Heraklion
Jak na razie takie "pomniki" to jedyna obecność kolei na Krecie

Osobiście patrzę na ten projekt z lekkim przymrużeniem oka. Utworzenie linii kolejowej na tak pofałdowanym terenie, jakim jest kreteńskie wybrzeże, wymagałoby wykonania bardzo wielu skomplikowanych prac inżynieryjnych oraz kosztownych robót ziemnych związanych z niwelowaniem gruntu oraz drążeniem ewentualnych tuneli. Nawet dla nowoczesnych kolei dopuszczalne nachylenie torowiska rzadko kiedy przekracza 4%, a w większości przypadków nie przekracza 1%. W przypadku dróg tolerowane jest znacznie większe nachylenie, które w skrajnych przypadkach może dochodzić do 15%. Ten jeden fakt dobrze obrazuje jak trudny w realizacji może być ten projekt.

 

Gosia i Piotrek,  data_2011-11-24 22:11:38 2011-11-24 22:11:38
Średnia: 5
Liczba ocen: 1
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 1
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Byłam
Gosia | crete.pl : Cześć, tak Samaria jest czynna codziennie. Wyjątkiem są sytuacje gdy z powodu wysokiego zagrożenia pożarem lub ulewnymi deszczami wąwóz może być czasowo wyłączony. Bilety na prom można kupić w kasie w Agia Roumeli. Na pewno na nią trafisz, a jeśli nie to zapytaj w pierwszym lepszym sklepie czy tawernie.
Powinno zostać tak jak jest. Nie można wszystkiego skomercjalizować. Zwłaszcza miejsc o takiej historii.
Magiczne miejsce ♥️
gość Agata: Dzień dobry, bardzo dziękuje za świetny artykuł. Mam jednak 2 pytania: czy wąwóz jest czynny codziennie w wakacje ? Gdzie możemy kupić bilety na prom ?   
Piotrek | www.crete.pl : Ale ten remont nie będzie trwał pół roku. Jestem nawet skłonny napisać, że będzie trwał więcej niż rok. Zresztą to co widzisz to właśnie efekty rozpoczęcia prac w zimie.
gość dodekanezowiec: Na ich miejscu to raczej w zimie taki remont lepszy.  
Parklot
CRETE Copyright © 2009-22 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera