Booking.com

Lotnisko w Kastelli pod dużym znakiem zapytania

data_2010-01-21 11:51:10 2010-01-21 11:51:10

Heraklion lotnisko Międzynarodowe lotnisko w Heraklionie

Międzynarodowe lonisko "Nikosa Kazantzakis'a" w Heraklionie (Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου, "Νίκος Καζαντζάκης")  plasuje się na drugim miejscu pod względem ruchliwości wśród greckich lotnisk. Z wynikiem ok 5,5 mln. pasażerów i 46 tys. przylotów i odlotów ustępuje ono jedynie Ateńskiemu portowi lotniczemu. Jest ono jednocześnie podstawowym portem lotniczym na Krecie. Obsługuje prawie cały ruch turystów przybywających na wschodnią i środkową część Krety. W szczycie sezonu turystycznego widok startującego lub lądującego samolotu jest obrazem powtarzającym się cyklicznie co kilka lub kilkanaście minut. Lotnisko w Heraklionie posiada praktycznie tylko jeden pełnowymiarowy pas (kierunek 09/27)  i obecnie w znacznym stopniu wyczerpało ono swoje możliwości rozwoju. Drugi z pasów wykorzystywany jest jedynie przy startach samolotów odbywających rejsy w ruchu krajowym.  Z tego powodu, już od dosyć długiego czasu rozważana jest budowa nowego międzynarodowego portu lotniczego w Kastelli.

Międzynarodowy port lotniczy miałby znajdować się obok istniejącego już lotniska wojskowego. Obecnie jednak ze względu na protesty mieszkańców lokalnej społeczności popartych przez burmistrza tej miejscowości wszelki rozwój tej inicjatywy zostaje wstrzymany na czas nieokreślony. Pojawiają się nawet głosy, które wywołują pytania, czy lotnisko międzynarodowe w Kastelli ma jaką kolwiek rację bytu. Jak zauważają lokalne władze studium wykonania tego projektu nie uwzględnia wpływu portu lotniczego na jakość życia mieszkańców okolicznych wiosek. Zwracają one również uwagę na to, że budowa tego portu w znacznym stopniu zwiększy hałas, ponieważ nowo powstałe cywilne lotnisko nie będzie budowane na bazie obecnego wojskowego lotniska, lecz będzie zupełnie odseparowaną budowlą. W praktyce oznaczać będzie egzystencję dwóch lotnisk na bardzo ograniczonej przestrzeni.

Samlot Avro Rj-100 w barwach Aegean Airlines

Samolot Avro Rj-100 w barwach lini lotniczych Aegean Airlines

Burmistrz Kastelli Manolis Smyrnakis zwraca również uwagę, że: w ciągu czterech lat, kiedy lotnisko będzie budowane, wszystkie ciężarówki oraz cały ciężki sprzęt będzie musiał przejeżdżać po obecnie istniejących drogach, które są wąskie i w złym stanie. To na pewno w znacznym stopniu powiększy niebezpieczeństwo wypadków. Trzeba wyznaczyć inne lepsze drogi prowadzące na plac budowy. Port lotniczy będzie usytuowany pośród 24 wiosek, z których pięć prawdopodobnie zupełnie zniknie z mapy Krety. Wiele osób z lokalnej społeczności coraz bardziej uświadamia sobie, że ten projekt może w bardzo dużym stopniu zmienić jakość ich życia w tym regionie. Część z nich zrzeszyła się w organizacji, która zdecydowanie sprzeciwia się budowie lotniska w Kastelli. Obecnie ruch ten zrzesza ok. 1/3 z 1700 mieszkańców tego regionu, jednak jak zauważa reporter "Τα Χρονικά" im dłużej trwa obecny stan konfliktu, tym więcej osób sprzeciwia się temu studium projektu międzynarodowego portu lotniczego.

Więcej informacji http://www.ko-go.gr/

Piotrek,  data_2010-01-21 11:51:10 2010-01-21 11:51:10
Średnia: 0
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

 Kiedyś ponoć tak tu było
 Podobno z tego m.in powodu lokalne władze obawiajac się "zadeptania" zakazały tworzenia kampingów. Tak mówiła nam osoba z Kato Zakros.
 To, że nie ma dużo ludzi , to jego zaleta. Generalnie to zaleta całego Kato Zakros i okolic
 Nie zgodziłbym się z wypowiedzią o małej gęstości zamieszkania okolicy Kato Zakros. Na 30-to kilometrowym odcinku wschodniego wybrzeża Kreta znajdowały się cztery duże i bardzo duże miasta: od północy Itanos, Russolakos, Kato Zakros oraz Ambelos. Największe z nich, dzisiaj częściiwo leżące na dnie morza, Itanos i Russolakos, zbadane zostały tylko w minimalnym stopniu.
 Byliśmy w zeszłym roku. Robi wrażenie wielkość tego pałacu. Ale zwiedzanie go w godzinach przedpołudniowych, w pełnym słońcu wymaga sporo samozaparcia, dobrego nakrycia głowy i dużej ilości wody do picia. Byliśmy tam w czerwcu i prócz nas nie było nikogo. Z jednej strony szkoda, że to miejsce jest tak mało popularne, a z drugiej... Cisza i spokój okolicy urzeka.
 dzieki,wybieramy sie za 2 tygodnie,tylko wschod,baza w Ierapetra.
gość PiotrWie  My obecnie jesteśmy na Alonissos, wiem że nie jest to jakiś znaczący region uprawy oliwek ale patrząc po drzewach jest całkiem sporo owoców i wydaje nam się że tu jest jakiś inny gatunek - są widocznie większe niż na Krecie 
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera