Booking.com

Nowe procedury przy wjeździe do Grecji

data_2020-06-27 20:53:37 2020-06-27 20:53:37

Od 1 lipca uruchomione zostaną międzynarodowe loty na regionalne porty lotnicze w Grecji. Na lotniskach w Chania i Heraklionie pojawią się pierwsi pasażerowie w tym również między innymi z Polski. Jak zapowiedział wizytujący dziś lotnisko w Chania pan Nikos Hardalias wiceminister ds. ochrony ludności, na lotniskach będą wykonywane testy na obecność koronawirusa. W przypadku lotniska w Chania będzie to maksymalnie 275 kontroli dziennie, natomiast w Heraklionie wykonywanych będzie dziennie do 835 testów.

Dodatkową informacją jest opublikowana dzisiaj dyrektywa greckiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która będzie obowiązywać od dnia dzisiejszego do 31 sierpnia 2020 r. Przewiduje ona obowiązkowe wypełnienie formularza lokalizacji pasażerów lotów międzynarodowych (PLF). Wszyscy podróżujący do Grecji niezależnie od formy transportu są zobowiązani do wypełnienia tego formularza co najmniej 48 godzin przed planowanym przybyciem do Grecji.

Nowe procedury przy wjeździe do Grecji

Dane, które należy podać w formularzu dotyczą w przypadku transportu lotniczego informacji o liniach realizujących lot, daty i miejsca lądowania, bardzo szczegółowe dane o pobycie w Grecji, informacje potwierdzające tożsamość oraz dane kontaktowe. Jeśli podróżujący przebywał krótko przed przybyciem do Grecji w innych krajach niż miejsce zamieszkania to ten fakt także należy podać. Formularz ten jest dostępny na stronie https://travel.gov.gr/#/ Uprzedzając ewentualne pytania od razu zaznaczamy, że nie wiemy kto wypełnia ten formularz, w przypadku gdy podróżujecie z biurem podróży. Prawdopodobnie będzie to wymagało kontaktu z biurem organizującym wyjazd.

Formularz lokalizacji pasażerów

Po wypełnieniu formularza podane przez podróżnego informacje zostaną zgromadzone w bazie danych. Po ich przeanalizowaniu każdy podróżny otrzyma swój specjalny kod QR, na podstawie którego władze greckie wytypują osoby do wykonania testów. Jak podają źródła kod ten trzeba będzie okazać po przylocie personelowi w punkcie kontroli (na wydruku lub w komórce). Po jego okazaniu personel lotniska będzie decydować o tym czy pasażer trafi od razu do strefy odbioru bagażu czy też zostanie przekierowany do wykonania badań na obecność koronawirusa. Do czasu udostępnienia wyników badań przesiewowych pasażerowie, od których zostaną pobrane próbki są zobowiązani do zachowania samoizolacji w miejscu docelowym (czyli wykupionym hotelu), którego adres należy podać w formularzu lokalizacji pasażera. Po zakończeniu procedur medycznych przebadani pasażerowie będą kierowani do wyjścia. Podobne procedury zostały opracowane dla podróżujących przybywających do Grecji promami oraz samochodami.

Oczywiście wszyscy pasażerowie przebywający na lotnisku są zobowiązani do przestrzegania wszystkich niezbędnych środków zapobiegawczych typu maski, dystans społeczny niezależnie od prywatnych poglądów na pandemię i wirusa :P

 

Gosia,  data_2020-06-27 20:53:37 2020-06-27 20:53:37
Średnia: 5
Liczba ocen: 2
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 2
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

 Tomek Staniszewski
Tomek Staniszewski
2020-06-27 19:07:54

I 'dystans społeczny' na tamtejszych lotniskach... :)

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 19:09:23

Pasażerów będzie mniej więc o dystans będzie łatwiej.

 Tomek Staniszewski
Tomek Staniszewski
2020-06-27 19:17:18

CRETE - Kreta ciężko w to uwierzyć, bo zwykle było tak napchane jak na wiejskiej dyskotece po Wielkim Poście

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 19:19:14

Zwykle tak, ale rok teraz niezwykły.

 Kinga Lademann
Kinga Lademann
2020-06-28 02:17:36

Ciekawe, bo ceny biletów zachęcające.

 Kinga Lademann
Kinga Lademann
2020-06-28 02:19:14

Tomek Staniszewski i te małe toalety na lotnisku w Chanii

 Michał Skonieczny
Michał Skonieczny
2020-06-28 09:17:03

Kinga Lademann plus za odwagę, że tam weszłaś. Mnie cofnęło na sam widok.

 Kinga Lademann
Kinga Lademann
2020-06-28 12:00:45

Michał Skonieczny siła wyższa

 Kinga Lademann
Kinga Lademann
2020-06-28 12:03:43

Michał Skonieczny a! Wybrałam damski

 Dorota Elak
Dorota Elak
2020-06-27 19:15:34

O co chodzi z tym formularzem? Jeżeli jest to wycieczka zorganizowana przez biuro podróży, to też trzeba wypełniać formularz,

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 19:17:09

Dorota, kliknij w link i przeczytaj artykuł na stronie.

1
 Dorota Elak
Dorota Elak
2020-06-27 19:35:17

CRETE - Kreta Dziękuję

1
 Paulina Pawłowska
Paulina Pawłowska
2020-06-28 04:59:05

Dorota Elak tak, oczywiście

 Magdalena Januszkiewicz-Buras
Magdalena Januszkiewicz-Buras
2020-06-27 20:05:48

Czy Grecy , którzy leca do Grecji też muszą wypełniać ten formularz ?

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 20:27:23

Takich szczegółów nie podano. Ale skoro chodzi o wszystkich pasażerów lotów międzynarodowych to zapewne nie chodzi o to jakie obywatelstwo ma pasażer tylko o to skąd przylatuje.

1
 Magdalena Januszkiewicz-Buras
Magdalena Januszkiewicz-Buras
2020-06-27 20:33:44

CRETE - Kreta dzięki , pozdrawiam :)

1
 Iza Napierała
Iza Napierała
2020-06-27 23:14:35

CRETE - Kreta wszyscy wypełniają nawet na promach tez. To jest dokument stworzony po to, aby znalazc szybko kogos, jeśli wyjdzie jakaś akcja, np. ze cały statek, który płynął jest zarażony. Grecy ogólnie wpuszczają Wszystkich bez testów, bez mierzenia temperatury. To dobrze, ze taki druk powstał, powinni wiedzieć, gdzie są turyści... To nie jest nic strasznego tylko dokumenty stworzony, aby to jakoś ogarnąć. Uważam, ze świetnie się przygotowali.

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 06:00:18

Iza Napierała Tak to zrozumiałe, za chwilę wpuszczą do siebie ludzi z różnych krajów, muszą więc mieć informacje. Turyści wjeżdżający samochodami do Grecji także muszą wypełnić ten druk. To jest tak specyficzną sytuacja że jeśli ktoś decyduje się na wyjazd musi zaakceptować takie procedury ale także wziąć pod uwagę możliwość wykonania testu

1
 Iza Napierała
Iza Napierała
2020-06-28 06:05:36

CRETE - Kreta dokładnie, zgadzam się. Mamy pandemie, wiec muszą być zachowane środki bezpieczeństwa i cel określenie lokalizacji turysty. Czy dzwonią i w jakich przypadkach? Nie umiemy odpowiedzieć na to pytanie. Nikt tego nie wie. Ale u mnie w Polsce koło Tarnowa była sytuacja, ze ludzie w kościele się wszyscy pozarażali i szukali, kto był na mszy... To jest wszędzie takie samo ryzyko.
Ten formularz jest stworzony zapobiegawczo w sytuacji kryzysowej. Bylam kilka razy w Dubaju i w ZEA określenie lokalizacji, dane osobowe pasażera, skan siatkówki oka mamy na porządku dziennym na lotnisku i to było zawsze, i to jeszcze grubo przed koronawirusem. Uważam, ze jeśli ktoś chce lecieć na wakacje to poleci i ten druk nie wypłynie na jego decyzje. A jeśli ktoś się w ogóle boi to najlepiej niech zostanie w domu w tym roku:)

 Borys Godunow
Borys Godunow
2020-06-28 08:47:35

Iza Napierała grecki wiceminister d/s ochrony ludność zapowiada losowe testy, a Ty twierdzisz, że "Grecy ogólnie wpuszczają Wszystkich bez testów, bez mierzenia temperatury." nie siej dezinformacji.

 Anna Baranek
Anna Baranek
2020-06-27 20:41:01

Trochę mnie przeraziło

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 20:41:54

Czemu? Muszą mieć dane pasażerów w razie czego.

 Anna Baranek
Anna Baranek
2020-06-27 20:42:25

"pracownicy lotniska będą decydować o tym czy pasażer trafi od razu do strefy odbioru bagażu czy też zostanie przekierowany do wykonania badań na obecność koronawirusa. Do czasu udostępnienia wyników badań przesiewowych pasażerowie, od których zostaną pobrane próbki są zobowiązani do zachowania samoizolacji w miejscu docelowym, którego adres należy podać w formularzu lokalizacji pasażera"
Co oznacza że am siedzieć w hotelu do czasu otrzymania wyników? Tzn ile? Kurcze odechciewa mi się lecieć

7
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-27 20:46:43

Anna Baranek Jeśli wytypują kogoś do badania to musi niestety poczekać w hotelu na wynik. Pewnie jednak nie będą zwlekać z badaniem próbek.

 Michał Gdynia
Michał Gdynia
2020-06-28 09:38:48

Anna Baranek mnie tak samo zastanawiam się czy nie odpuścić sobie wyjazdu

2
 Joanna Birska
Joanna Birska
2020-06-29 06:18:01

A wiadomo, kogo mogą wytypować?

 Iza Napierała
Iza Napierała
2020-06-27 22:03:40

Kochani, jestem w Grecji na Santorini. To jest najpiękniejszy okres bez tłumu turystów. Przyleciałam tydzień temu z Wiednia, wypełniałam ten formularz. W moim samolocie nie wykonano żadnego testu nikomu. Moja koleżanka leciała z Niemiec w tym samym dniu i taka sama sytuacja jak u mnie. To wszystko groźnie brzmi, ale pamiętajcie, ze Grecy żyją z turystki i chcą uratować ten sezon. Więcej info o całej mojej podróży znajdziecie na Greckie Podróże Iza Napierała

3
 Joanna Birska
Joanna Birska
2020-06-27 22:10:01

Iza Napierała dziękuję, za ten komentarz. ❤️ Mamy wykupiony lot na Kretę, 5 lipca i zaczynam panikować, a co jeśli mnie wezmą na badanie i wynik będzie pozytywny. Tysiące myśli.....

 Katarzyna Czyż
Katarzyna Czyż
2020-06-27 22:35:43

Iza Napierała czy wczesniejszy "information form"to to samo co obecnie wymagany PLF(passenger location form)?Czy ten druk PLF mozna wypelnic tylko online 48h przed przylotem?Czy mozna wydrukowac i pokazac po przylocie?

 Iza Napierała
Iza Napierała
2020-06-27 23:10:37

Katarzyna Czyż ja wypełniałam Information From w samolocie. Od 1 lipca wchodzi PLF, ale to jest ten sam dokument. U mnie Linie lotnicze miały przygotowane i zbierały. Niektóre osoby miały wydrukowane a inne nie. Podobnie z promem na Santorini, druk dostałam przy zakupie biletu i teraz płynę na Kretę i to samo. Teraz podają stronę internetową i trzeba będzie wypełnić i wydrukować sobie gotowy kod QR lub zapisać sobie w telefonie. To przyspieszy proces, bo będziemy podchodzić razem z biletami i pokazywać ten kod QR na komórce lub w wersji papierowej. Nie ma oficjalnej informacji, co jeśli zapomnę tego zrobić, ale myśle, ze będzie to możliwe na lotnisku do wykonania tylko wydłuży czas i odprawę. Ogólnie to jest ten sam dokument i nie należy się do bać.

2
 Katarzyna Czyż
Katarzyna Czyż
2020-06-27 23:30:39

Iza Napierała dziekuje za odpowiedz

1
 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-28 15:16:37

Iza Napierała my mamy już od tygodnia kupione bilety na prom na Santorini. Ciekawi mnie czy ten sam formularz będziemy musieli mieć przygotowany na prom czy automatycznie po przekroczeniu granicy będziemy tez sprawdzeni na te prom...A po wypełnieniu formularza many tylko potwierdzenie na mailu bez żadnego kodu QR.

 Iza Napierała
Iza Napierała
2020-06-28 15:24:38

Marta Pawlikowska Ja tez nie mam jeszcze kodu QR na następną podroz tylko potwierdzenie. Pewnie przyjdzie później. Dziś byłam na statku i wszystko ręcznie. To jest trochę inny druk. Pani ze statku powiedziała mi, ze nie maja żadnych info o elektronicznym systemie. Myśle, ze na promach to zostanie ręcznie, bo oni nie mają czytników do kodów QR.

 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-28 15:52:23

Iza Napierała dzięki za info. Miłego zwiedzania

1
 Joanna Końka
Joanna Końka
2020-06-29 17:06:55

Joanna Birska Też mamy wylot zaplanowany na 5 lipca, Modlin? ;)

 Agnieszka Stepien
Agnieszka Stepien
2020-06-27 23:06:09

CRETE - Kreta czy macie może informacje, co z innymi pasażerami lotu, w sytuacji gdy losowe badanie jednego z nich wypadnie na „plus”? Nigdzie nie znajduję

4
 Monika Wysokińska
Monika Wysokińska
2020-06-28 08:29:57

Agnieszka Stepien bardzo dobre pytanie

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 09:23:18

Nie mamy takich informacji, ale pewnie między innymi po to są zbierane dane w formularzu aby w razie czego można było zlokalizować pasażerów i np. wykonać im testy.

1
 Agnieszka Stepien
Agnieszka Stepien
2020-06-28 10:06:19

to oczywiste, ciekawi mnie raczej, czy w takiej sytuacji wszyscy pasażerowie 14 dni w odosobnieniu

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 10:29:24

Agnieszka Stepien Nie mamy aż tak dokładnych informacji. Jak podkreślają władze pierwszy tydzień będzie fazą testowania i ewentualnego modyfikowania wprowadzonych procedur. 14-dniową kwarantannę w specjalnie wyznaczonych hotelach odbędą osoby z pozytywnym wynikiem.

1
 Agnieszka Stepien
Agnieszka Stepien
2020-06-28 10:30:33

poczekam, popatrzę, pomyślę

 Beata Niedźwiedź
Beata Niedźwiedź
2020-06-29 11:38:39

Czytałam że to testy PCR.

 Bernadeta Rybak Knaś
Bernadeta Rybak Knaś
2020-06-28 06:04:12

Dlatego ja bon przełożyłam nie chce w tym roku się męczyć

1
 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 06:06:18

Jak ktos ma test juz zrobiony przed wyjazdem bedzie akceptowany?nam biuro podrozy kaze robic

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 07:14:36

Na chwilę obecną nie mamy takich informacji, więc nie ma gwarancji czy Grecy wezmą to pod uwagę. Wszystko ruszy od 1 lipca, pewnie pojawią się różne sytuacje, zobaczymy jakie decyzje będą podejmowali na lotnisku.

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 07:22:00

Wlasnie lecimy 1 lipca

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 07:24:46

Z jakiego lotniska?

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 07:25:30

CRETE - Kreta Hannover niemcy

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 07:50:38

Pierwotnie Grecy mieli pomysł aby podróżni sami wykonywali testy przed przylotem. Jednak aby taki test był dla nich ważny musiał być wykonany najwyżej 72 godziny przed wylotem. Ten pomysł jednak szybko upadł, testy mają być wykonywane losowo na miejscu a osoby do testowania ma wskazywać system na podstawie analizy danych z formularza o którym pisaliśmy. Żadne niemieckie lotnisko nie jest jednak wskazane przez EASA jako szczególnie "zagrożone", więc prawdopodobieństwo wylosowanie też jest mniejsze. Choć oczywiście wszystko może się zdarzyć. Jeśli jednak biuro nakazuje wykonanie testu to pewnie trzeba zrobić. Każdy kraj ma jakieś swoje pomysły.

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 07:53:37

Zobaczymy

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 07:56:05

Jak dolecisz na miejsce i znajdziesz czas i ochotę to napisz jak wyglądały te procedury w praktyce.

2
 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 07:58:57

Ok

1
 Monika Tetzlaff
Monika Tetzlaff
2020-06-30 16:59:51

Rafal Karpus kazdy czeka na informacjie zycze udanych wakacji

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 06:06:49

Jak ktos ma test juz zrobiony przed wyjazdem bedzie akceptowany?nam biuro podrozy kaze robic

 Albert Konieczny
Albert Konieczny
2020-06-28 07:54:05

U Greków wszystko jest siga siga więc nie specjalnie bym się przejmował

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 09:23:58

W kwestii wirusa nie ma siga-siga, działają bardzo sprawnie.

1
 gość}
gość Arturrro
2020-06-28 08:45:45

Kabaretu ciąg dalszy

Czyli lecąc na wakacje za które zapłaciłem sporo kasy i będąc poddanym testom mam siedzieć w pokoju hotelowym czekając na wynik testu nie wiadomo ile czasu? Proponuję aby ludzie nie lecieli do Grecji, pieniążków nie będzie to koronodebilizm może się szybko skończy

 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-28 09:18:23

My lecimy w srode z Frankfurt/Main. Wlasnie wypelnilam ta deklaracje , jedyne co poki przyszlo na maila to potwierdzenia wypelnienia formularza bez zadnego QR kodu. Moze cos jeszcze dosla przed wylotem.

1
Gosia | crete.pl
Gosia | crete.pl
2020-06-28 09:22:34

Myślę że wyniki będą przekazywać w miarę szybko, nie to co u nas. O tym że będą wykonywane losowe testy wiadomo już od końca maja. Niestety ale decydując się na wakacje w tym roku trzeba brać na klatę każdą ewentualność. I nie ważne czy to będzie Grecja czy Bałtyk. W Rewalu też ludzie spędzają urlop na balkonach bo nałożono na nich kwarantannę.

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 13:22:15

Tez mam tylko potwierdzenie

 gość}
gość Arturrro
2020-06-28 15:49:52

Gosiu, co do zasady masz rację. Tak świat zwariował a bardziej od wirusa zabija walka z nim. Wakacje zagraniczne to duży wydatek, dlatego wszyscy powinni zrezygnować z wakacji szczególnie w krajach które wybitnie tworzą jakieś kombinacje. Jak pisałem wcześniej, nie będzie turystów, nie będzie kasy, ludzie nie będą mieli za co żyć a rządy na swoje kolejne pomysły to i koronawirus się skończy.

Adam Wyspiański
Adam Wyspiański
2020-06-28 15:54:54

Lot Wrocław-Chania

Czy ktoś będzie w najbliższym czasie leciał z Wrocławia liniami Ryanair nr lotu FR8938 do Chania? Jeśli tak to proszę o podanie jak przeszła odprawa po wylądowaniu i procedury obowiązujące od 1 lipca. Czy robione były losowo testy? Ja mam zaplanowany lot na 14 sierpnia. Pozdrawiam wszystkich miłośników Krety..

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-28 17:38:57

Z tego co piszą to kod będzie wysyłany po przeanalizowaniu danych.

1
 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-28 17:40:55

Lepiej rezygnowac ktos jak leci na 7 dni w tym 1,5 dnia w hotelu w pokoju czekajac na wynik parodia

4
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 08:22:51

Skąd założenie że na wynik trzeba czekać 1,5 dnia?

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 08:33:07

CRETE - Kreta pisza do 36 godzin

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 08:35:12

Ok ale jakie źródło tej informacji, możesz podać?

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 08:41:06

CRETE - Kreta dzis wrocili pierwsi turysci z grecji przez ateny do niemiec.Masakra a nie urlop mowia

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 08:43:33

Wlasnie w tv byl wywiad z turystami

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 08:58:32

Tyle że ci co teraz wracają do Grecji wjechali na trochę innych zasadach. Od 1 lipca regulacje będą już nieco inne.

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 09:01:42

CRETE - Kreta tak meldowanie sie na govgr potem ewentualny test i siedzenie w pokoju.Tu biura kaza robic test na wyjazd takze powinni go akceptowac!

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 09:07:42

CRETE - Kreta duzo ludzi rezygnuje od wczoraj najpierw jak kupowali od 1 lipca wolny wjazd teraz ponad 800 testow dziennie Heraklion

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 09:11:35

Niezupełnie. Od razu Grecy uprzedzali że od 1 lipca będą wykonywali testy losowo. My pisaliśmy o tym pod koniec maja. Być może inne media podawały nieścisłe informacje stąd teraz nieporozumienia.

1
 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 09:12:17

CRETE - Kreta

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 09:13:43

CRETE - Kreta my lecimy pierwszym samolotem mamy dzis drugi raz test zrobiony zeby byl aktualny.Jak nas jeszcze wysla na3 test to juz bedzie kpina

1
 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-29 09:45:40

Rafal Karpus a skad lecicie? Biura wam kazalo robic testy? I kto za to placi?

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-06-29 09:47:18

CRETE - Kreta z Hannoveru

 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-29 10:44:59

Rafal Karpus my lecimy z Frankfurtu z Schauinsland Reisen i nikt nam nie kazał robić żadnych testów.

 Monika Tetzlaff
Monika Tetzlaff
2020-06-30 17:05:06

Rafal Karpus a co mowili niestety nie obejrzalam wywiadu

 Rafal Karpus
Rafal Karpus
2020-07-01 07:28:19

CRETE - Kreta wlasnie jestesmy w hotelu testuja co 2 osobe patyczek do buzi i tyle,zadnej kawarantanny nie ma bylem testowany hotel nawet nie wie ze mialem test.w hotelu bez masek tylko personel

Gosia | crete.pl
Gosia | crete.pl
2020-06-28 21:52:12

Arturrro, nie ma w tej sytuacji prostych i łatwych rozwiązań. Każdy kraj stoi przed dylematem co dalej. Co do podróży trzeba liczyć na łut szczęścia i nie zostać wytypowanym. A jeśli już tak się stanie to przynajmniej plusem jest to że badanie jest bezpłatne ;-)

 Radek Madej
Radek Madej
2020-06-29 08:35:38

Czy każda osoba dorosła ma wypełnić ten formularz? Przykładowo lece z żoną i dzieckiem (2 lata), plus dwie osoby dorosłe.

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 08:56:46

Tak, każdy. Dodatkowo dzieci trzeba też podać w formularzu.

 Radek Madej
Radek Madej
2020-06-29 10:22:34

CRETE - Kreta dziękuję.A dla dziecka nie robić osobnego formularza?

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 12:55:03

Radek Madej Nie, jak zaczniesz wypełniać formularz to pod koniec jest opcja opieki nad nieletnimi. W zależności co wybierzesz wypełniasz tę część lub kończysz formularz.

 gość}
gość Arturrro
2020-06-29 09:49:34

Nie zgodzę się Gosiu. Rozwiązanie jest proste. Albo się otwieramy i wpuszczamy turystów bez cyrku z jakimiś testami, samoizolacjami albo się morderczego wirusa boimy i się nie otwieramy w ogóle. Chorwacja, Bułgaria czy Hiszpania testów żadnych nie wprowadza (chyba że coś się zmieniło ostatnio bo nie nadążam za tym cyrkiem). Owszem mają swoje wymogi sanitarne. Jak sobie rząd grecki wyobraża samoizolację osoby, która wydała kilka tysięcy euro i ma siedzieć w pokoju i czekać. A jak się okaże że wynik będzie pozytywny (który często daje błędne wyniki) to 2 tygodnie siedzi zamknięta w jakiś obskurnym hoteliku. Rozumiem, że ten "darmowy" test to żart, bo jeśli już to lepiej wydać 500 zł w Polsce na test niż przy czteroosobowej rodzinie kilkanaście tysięcy złotych ;).

Gosia | crete.pl
Gosia | crete.pl
2020-06-29 10:14:11

No oczywiście że żart :D

Co do Hiszpanii to trafiłam na takie informacje: po kontroli dokumentów, będzie turystom zmierzona temperatura ciała, a następnie lekarz “wizualnie” oceni ich stan zdrowia. Jeśli w trakcie tych oględzin lekarz będzie miał wątpliwości co do stanu zdrowia turysty, ten przejdzie drugą, bardziej kompleksową serię badań. W przypadku stwierdzenia objawów Covid-19 przybysz zostanie poddany dwutygodniowej kwarantannie. Nowe regulacje przewidują też obowiązkowe wypełnienia formularza ze szczegółowymi danymi dotyczącymi danych kontaktowych oraz miejsca pobytu.

 Anna Czuba
Anna Czuba
2020-06-29 11:23:30

My lecimy 6 lipca na Rodos. Od swojego hotelu mam informacje, że jeśli padnie na mnie to te 24 h na wynik czekam w swoim hotelu. Jeśli okaże się ze jest pozytywny 14 dniowa kwarantannę również spędzam w swoim hotelu w specjalnie wyznaczonym pokoju

 Anna Czuba
Anna Czuba
2020-06-29 11:24:05

Mam nadzieje, że w tym z basenem

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 14:38:01

Anna Czuba Na Krecie jest trochę inaczej. Są wyznaczone 3 hotele dla osób z potwierdzonym covidem. Będą dramaty jak nic....

 Beata Niedźwiedź
Beata Niedźwiedź
2020-06-29 11:40:58

Ciekawie jak oni to widzą pid kątem turystów. Losowa osoba ma dodatni wynik, obdzwaniaja osoby najbliżej siedzące (tak czytałam że tylko oni), aby zrobić im test, a turysta po grecku nie mówi i ledwie coś po angielsku. Jak się dogadają

2
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-06-29 12:58:06

Beata Niedźwiedź Pewnie mają i na to jakieś procedury ale nie informują o tym. Dziś i jutro mają przewidziane na lotniskach testowanie procedur i ćwiczenia. Cały pierwszy tydzień też będą sprawdzać jak to działa i czy nie trzeba modyfikacji.

 gość}
gość Kamila
2020-06-29 13:02:45

Wrocław - Chania

Adam Wyspiański: Ja lecę z Wrocławia w ten piątek. Dam znać jak to wyglądało :)
 gość}
gość Romek
2020-06-29 14:06:05

Ja myślę,że najlepiej poczekać np. do września i zobaczyć co się będzie działo jak pierwsze tzw. króliki doświadczalne polecą. Po powrocie będą pisać jak wyglądały całe te wakacje w tym całym reżimie sanitarnym. Zobaczymy czy warto ryzykować i liczyć na to,że może mnie nie wylosują do testu. A tak naprawdę to nawet jak mnie nie wylosują a wystarczy,że ktoś z naszego samolotu będzie miał taki test i wyjdzie pozytywny to na pewno wszyscy pasażerowie tego lotu będą mieli super wakacje, nic tylko lecieć:)

 gość}
gość Michał
2020-06-29 16:25:01

Kraków - Chania

Kamila, my lecimy w sobotę z Krakowa, daj znać proszę jak to faktycznie wygląda bo nie lada stresu mamy bo lecimy z 4 letnią córką.

Dodatkowo dzisiaj, 6 dni przed przylotem jeden z apartamentów przesłał informację że się zamyka...

Adam Wyspiański
Adam Wyspiański
2020-06-29 16:48:48

Wrocław-Chania

gość Kamila: Dzięki za info. Czekam na wieści. Pozdrawiam i zazdroszczę Wam już ciepła i dobroci Krety. Ja muszę jeszcze trochę poczekać. W planach miałem wylot 12 czerwca a powrót 13 lipca. Z przyczyn wiadomych został okrojony na 2 tygodnie.

Adam Wyspiański
Adam Wyspiański
2020-06-29 16:54:37

Kreta 2020

CRETE: Najlepszą modyfikacją byłoby zniesienie losowych testów. Albo się otwieramy, albo dalej szopka globalizacyjno -inwigilacyjna. Zresztą inwigilacja idzie na całego!!!

 gość}
gość Iwona
2020-06-29 21:11:59

Procedury do Grecji

Lecimy 1 lipca. Dzisiaj przysłano link do formularza... wracał mi formularz kilkakrotnie ... ale poszło i jest potwierdzenie.

Bardzo jestem ciekawa tego co będzie na lotniskach i nie mogę doczekać się SŁOŃCA... 

BARDZO SIĘ CIESZE jeszcze nie spakowana... 

 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-29 21:40:22

Mój kod właśnie przyszedł mailem. Obym nie była wylosowana do badania

2
 Jarosław Burcz
Jarosław Burcz
2020-06-30 14:39:17

Długo pani czekała? Ja wypełniłem dziś o 7 rano i poza mailem potwierdzającym nic.

 Marta Pawlikowska
Marta Pawlikowska
2020-06-30 15:50:57

Jarosław Burcz ok36h

 Jarosław Burcz
Jarosław Burcz
2020-06-30 15:54:02

O to jestem spokojniejszy. Po tekstach z gazet można by myśleć że przychodzi z automatu. Dziękuję za informację.

 gość}
gość monia
2020-06-30 13:18:02

kreta

Co jeśli okaże się że jeden z pasażerów ma wynik testu dodatni, wszyscy pasażerowie samolotu do kwarantanny??

 gość}
gość KTOŚ
2020-06-30 14:24:50

kwarantanna

A przy pobycie 7 dniowym i "+" wyniku testu , kto płaci za 14 dni kwarantanny?

 gość}
gość Arturrro
2020-06-30 15:36:38

Monia; KTOŚ

Zadałem takie same pytanie jakiś czas temu ambasadzie Grecji w Polsce. Odpisał Pan z visit-greece.pl: W przypadku pozytywnego wyniku na obecność koronawirusa u badanej osoby, będzie ona kierowana na 14 dniową kwarantannę. Koszty przeprowadzanych testów oraz ewentualnej kwarantanny pokryte zostaną w całości przez władze Grecji.

Co do pasażerów w samolocie i innych bardziej szczegółowych pytań nie dostałem odpowiedzi jeszcze. Pan ten poinformował mnie, ze wysłał do centrali w Grecji i najwyraźniej jeszcze odpowiedzi nie dostał. Świadczy to tylko chyba o tym, że rzad grecki sam nie wie co i jak będzie robił w szczegółach.

Gosia | crete.pl
Gosia | crete.pl
2020-06-30 16:02:34

Być może dopracowują jeszcze szczegóły. Na Krecie nadal trwają jeszcze ćwiczenia procedur na lotnisku. Wczoraj nie wpuszczono na nie dziennikarzy, nie wydano później żadnego oświadczenia dla prasy. Pewnie aby uniknąć przedostania się przedwczesnych informacji do wiadomości publicznej. To trochę inaczej wygląda niż w polskich mediach, gdzie wszyscy dzielą włos na czworo i mnożą tematy dopuszczając do głosu każdego kto chce coś powiedzieć. Polityka informacyjna w tym zakresie, mam wrażenie, jest tam jednak bardziej uporządkowana. Mniej histerii, mniej opinii celebrytów, tylko klarowne przekazy.

 gość}
gość Romek
2020-06-30 17:45:36

pseudowirus

Grecy wprowadzając takie nakazy przyznają się,że jednak obawiają się COVIDA i nie ma co gadać,że to koronadebilizm. Wystarczy spojrzeć na statystyki śmiertelności na świecie, to nie są żadne wymysły i żarty. Decydując się na wylot zawsze będzie to jakieś ryzyko a jak ktoś się gdzieś na takich wakacjach zarazi to dopiero będzie lament. Pół biedy jak będzie przechodził to bezobjawowo ale jak wyląduje w szpitalu to współczuję.

 gość}
gość Arturrro
2020-06-30 22:05:10

Romek

Romku, ja nie bede wchodzil w dyskusję na temat COVIDu. Stwierdzam tylko tyle, że jeżeli rząd Grecji boi się wirusa to się nie otwiera, nie wpuszcza turystów i kończymy z cyrkiem. Jeśli ktoś się boi to również siedzi na czterech literach i nigdzie nie lata i nie jeździ i czeka na szczepionkę. Tyle.

 gość}
gość Romek
2020-06-30 23:04:15

Arturrro

Arturrro zgadzam się z tobą albo w jedną stronę albo w drugą, a Grecy nie za bardzo wiedzą czego chcą. A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze:) A jeśli chodzi o wyjeżdżających to jak uważają,że to bujda z tym wirusem to OK. Tylko żeby potem pretensje mieli tylko do siebie a nie do wszystkich w koło tylko nie do siebie.

 gość}
gość skoja
2020-07-04 01:20:10

formularz

No własnie, ktos juz zadał to pytanie. Co jesli nie masz adresów pobytu? Co wpisać w formularz? Jesli np. przemieszczasz sie między wyspami, i nie ma żadnego stałego adresu? Coś wiadomo?

Gosia | crete.pl
Gosia | crete.pl
2020-07-04 20:22:54

Prawdopodobnie ma tu zastosowanie ta sama procedura co w przypadku podróży samochodem: Jeśli osoby przybywające do Grecji planują mieć wiele różnych miejsc pobytu, muszą o tym uprzedzić i zadeklarować swoje początkowe miejsce docelowe oraz plan podróży przez następne 7 dni.

 Robert Urbaniak
Robert Urbaniak
2020-07-07 00:24:48

Dzieci też muszą mieć wypełniony ten formularz aby otrzymać kod QR

 Jacek Gola
Jacek Gola
2020-07-29 18:38:53

Mam pytanie - czy członkowie rodziny mogą być na jednym zgłoszeniu PLF czy powinienem wypełnić osobny formularz dla żony? Według oficjalnej strony greckiej rodzinie wystarczy jeden formularz natomiast na polskich portalach jest info że możemy dodać do swojego formularza niepełnoletnich członków rodziny.

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-07-29 19:39:56

Wygląda na to że są to świeże zmiany w tym formularzu. Jeszcze wczoraj było tak, że każda osoba dorosła musiała wypełnić ten formularz, z wyjątkiem dzieci które były dopisywane do formularza rodziców. Pozostała nawet w ich instrukcji informacja że każdy ma wypełnić form. Z tego co dziś widzimy to dodano trzecie okienko do odfajkowania (I will submit only one PLF form for my family/household) i zmieniono konstrukcję formularza w dalszej części.

 Jacek Gola
Jacek Gola
2020-07-29 19:41:45

CRETE - Kreta dokładnie to samo wyczytałem. Jest wyraźnie napisane że wysyłamy jeden formularz na rodzinę. Dziękuję za odpowiedź.

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2020-07-29 19:44:35

Jacek Gola O tych zmianach nie pisali nawet w greckich mediach, nawet poniżej formularza tam gdzie są wyszczególnianie wszystkie zmiany w procedurach nie takich informacji. Jakaś świeżynka, pewnie nie wyrabiali się z robotą.

 Jacek Gola
Jacek Gola
2020-07-29 19:49:16

Na to wygląda, lecimy w piątek i nie byłem pewien co robić bo wszędzie są informacje że nawet dziecko powinno mieć osobne zgłoszenie. Jak widać sytuacja jest dynamiczna.

1

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10157238664992551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera