2019-06-04 19:25:11
W ostatnim czasie ukończonych zostało na Krecie kilka ważnych inwestycji drogowych. Niektóre z nich są częścią niezwykle ważnej osi komunikacyjnej, jaką jest Nowa Droga Narodowa znajdująca się na północy Krety. W tym roku w ramach modernizacji tej arterii został oddany do użytku między innymi długo wyczekiwany nowy odcinek wybudowany na wysokości miejscowości Chemeizi znajdującej się niedaleko miasta Sitia. Dziś jednak chcielibyśmy napisać Wam o zupełnie innej nowej drodze znajdującej się w rejonie Messary.
Na powyższym filmie możecie zobaczyć jak wygląda nowy około 16-kilometrowy odcinek drogi będącej osią łączącą północne wybrzeże z południową częścią Krety. Ta długo wyczekiwana inwestycja jest częścią jednej z ważniejszych dróg stanowiących pionową arterię komunikacyjną na trasie pomiędzy Heraklionem a rejonem Messary. Jest to bardzo ruchliwa trasa, którą każdego dnia przejeżdżają tysiące samochodów. Wiele spośród nich stanowią duże pojazdy ciężarowe, które przewożą między innymi płody rolne wytwarzane przez rolników skupionych wokół niezwykle żyznych ziem znajdujących się w Messarze.
Wedle informacji przekazanych przez greckie Ministerstwo Infrastruktury przejazd nową drogą pozwala oszczędzić 15 minut czasu w stosunku do przejazdu starą trasą. Trzy nowoczesne tunele o łącznej długości około 1,6 km, a także 5 mostów o całkowitej długości 928 m pozwoliły na zmniejszenie dystansu dzielącego miejscowość Agia Varvara oraz Moires. Kierowcy pokonujący nową drogę przejadą około 5 kilometrów mniej w stosunku do starej drogi.
Ministerstwo podkreśla także, że inwestycja w wymierny sposób powinna zwiększyć również bezpieczeństwo. Nowoczesna infrastruktura, większa przejrzystość oznakowania i lepiej rozwiązane węzły komunikacyjne powinny zmniejszyć liczbę wypadków. Oczywiście aspekt ten będzie także w znacznej części zależny od zachowania się oraz przestrzegania przepisów przez kierowców poruszających się po tej drodze. Z tego względu lokalne władze zachęcają wszystkich do prowadzenia samochodu w sposób zgodny z przepisami kodeksu ruchu drogowego.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że realizacja tej inwestycji była daleka od tego by uznać ją za wzorcową. Łącznie czas wykonania wszystkich odcinków oraz budowli inżynieryjnych trwał ponad 13 lat i był naznaczona szeregiem wieloletnich opóźnień. Dopiero ostatnie 3 lata intensywnych prac pozwoliły na ukończenie tego projektu i oddanie go do dyspozycji kierowców.
Komentarze
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz
lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10156248877712551