Kreta - Lato 2016

data_2016-08-07 19:32:09 2016-08-07 19:32:09

Dziś chcielibyśmy zaprosić Was do obejrzenia naszego najnowszego filmu z Krety. Tym razem jest to ekspresowe podsumowanie naszego tegorocznego letniego wyjazdu. Na przestrzeni nieco ponad 3 minut będziecie mogli zobaczyć wiele spośród tych miejsc, w których w tym roku byliśmy oraz które nas zachwyciły. Część z nich pewnością doczeka się odrębnych filmów oraz artykułów umieszczonych na naszej stronie.

Gosia i Piotrek,  data_2016-08-07 19:32:09 2016-08-07 19:32:09
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 2
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

2016-08-07 21:45:35

Czy byliście w wąwozie Zaros i lesie Rouvas ( 2;22 - 2:33 ) czy to inne, podobne miejsce? Byliście drugi raz na Psiloritasie czy to z wiosny?

Gosia | crete.pl
2016-08-07 21:51:12

Tak, przeszliśmy wąwóz Rouvas w obie strony. Piękne miejsce, świetny szlak, chętnie tam kiedyś wrócimy. Zgadza się - byliśmy ponownie na Psiloritisie.

2016-08-07 22:01:53

A którym podejściem?

Gosia | crete.pl
2016-08-07 22:16:08

Z Lakos Migerou. Na inne podejście nie mieliśmy czasu, zbyt daleko mieszkaliśmy. Za to rozumiemy już skąd się wzięła nazwa Migerou, pochodząca od greckiego słowa mucha. Cały płaskowyż latem aż brzęczy od owadów, jest ich tu o tej porze po prostu mnóstwo. Wiosną ich prawie nie było.

2016-08-08 11:16:50

A od 0:42 do 1:02 jest który wąwóz - albo tam nie byliśmy - na Krecie jest ich tyle że raczej poza ew mieszkańcami nikt nie był we wszystkich - albo przedtem nie było takiej drabiny. Po starym wodociągu chodzi się w co najmniej kilku wąwozach.

2016-08-08 11:40:29

Ten wąwóz to Orino. Osobiście mam trochę mieszane uczucia co do tego wąwozu. Generalnie po opisach spodziewałem się dużo więcej niż to co zobaczyliśmy. Inna sprawa, że traktowaliśmy ten wypad w kategoriach takich w których główny cel jaki przyświeca wycieczce to "by ruszyć się". I z tego byłem zadowolony w 100%.
Wchodziliśmy od strony lasu w Koutsouras do którego doszliśmy sobie spacerem z Makrygialos (jeśli ktoś ma zamiar przejść cały wąwóz to jednak polecam przyjechać autobusem). Niestety sam wąwóz w dolnej części raczej zawodzi, jest mało zróżnicowany i nie aż tak ciekawy jak inne. W kilku miejscach szlak jest mało wyraźny i strasznie zarośnięty, brakuje oznaczeń a te które są przelatają się z jakimiś starymi. Niestety zdarzało się kilka razy, że gubiliśmy drogę i musieliśmy się wracać.
Jeśli w przyszłości wrócimy w to miejsce to jednak wejdziemy od górnej strony, która jest ponoć ciekawsza. Zdecydowanie będzie to wycieczka z samochodem.

2016-08-08 12:06:56

Orino zwane też Red Butterfly - ciekawe czy tam też są takie ćmy jak w Wąwozie Motyli na Rodos. Też tam jeszcze nie byliśmy - mamy go w planach na przyszłość, ale chcielibyśmy zrobić trasę okrężną - Podejście Orino, przejście przez góry do Dafne i zejście wąwozem Pefki do Makry Gialos - tak mniej więcej 2,5 - 3 dni wędrówki, z tego co piszą bez jakiś znacznych utrudnień.

2016-08-08 12:18:30

Z tymi motylami w nazwie to chyba lekkie nadużycie. Może w jakiś okresach są one widoczne, ale na pewno nie w lecie. Jeśli chodzi o trudność to ciężko jest mi się wypowiadać odnośnie całości. W tej części, którą przeszliśmy szlak nie jest szczególnie trudny. Bywa denerwujący.

2016-08-08 12:41:49

Kiepskie oznakowanie to na Krecie raczej raczej norma - od kilku lat zaczęli lepiej znakować E4 ( żółto - czarny The Cretan Way) pozostałe są znakowane byle jak, dlatego warto się wspomagać GPS, nawet z telefonu ( my używamy Outdoor Navigator, ślady GPS są do pobrania na Wikiloc, jest sporo z Krety. Jedyne miejsce gdzie spotkaliśmy szlaki znakowane jak w Polsce to okolice Kato Zakros - tam znakowanie sponsorował jeden z pensjonatów.

gość katarzyna lesiewicz
2016-08-08 13:12:58

film

Kocham Kretę od 15 latu niezmiennie. Filmik - super. Lecę tam już pod koniec września :)  Dla widoków jakie na filmie pojawiają się 2:39-2:53 . Pytanie o lokalizacje minuta: 3:04? 1:26? 2;14, 2:31, 1:29 i 1:24?  Dzięki.  Pozdrowienia :)

2016-08-08 16:03:05

Ujęcia z okolic 1:30 będą pochodzić z Agios Nikolaos. Od 2:39 do 2:53 jest kilka ujęć z wejścia na Psiloritis. Ujęcie 3:04 to okolice Lentas. Natomiast 2:14 to Gortyna.

2016-08-09 10:45:32

Czy podczas pobytu w Lentas byliście na plazy Psili Ammos na końcu wąwozu Trachoulas? Według nas to najciekawsza plaża w okolicy Lentas.

2016-08-09 11:24:42

Piotr było w planach ale jak zwykle nie na wszystko starczyło nam planu. Może kiedyś, ale na pewno nie będzie to szybko, bo jednak następnym razem raczej wybierzemy się w inny rejon Krety.

2016-08-09 15:56:43

A co z Kalypso?

Jest to moja ulubiona strona o Krecie i bardzo Wam za nią dziękuje :)

Przed naszymi wakacjami, które niestety dobiegły już końca, bardzo dokładnie przeczytałem opisy ciekawych miejsc zachodniej Krety na którą tym razem się wybraliśmy. To właśnie dzięki Wam wybraliśmy się do wąwozu Imbros, na plażę Seitan Limania, Balos, Elafonisi, Falasarnę i niezwykłe miejsce, o którym na Waszej stronie znalazłem tylko maleńką wzmiankę z filmem z YT, a które moim zdaniem zasługuje na szerszy opis. Myślę tutaj o niezwykle urokliwej, nad wodą jak i pod wodą zatoce Kalypso (zatoka piratów).

Zatoka mieści się na terenie kompleksu hotelowego, ale z dostępem również dla ludzi z zewnątrz. Warto tutaj dodać, że obsługa hotelowa jest także z Polski i dlatego wiele informacji można uzyskać w naszym ojczystym języku. Zatoka z każdej strony jest otoczona wysokimi górami i do kompleksu hotelowego prowadzi tylko jedna droga. Podobno kiedyś z racji położenia na uboczy hotel miał mieć przeznaczenie dla naturystów, ale ta forma się na szczęście nie przyjęła. Nie dość, że zatoka sama w sobie jest niesamowicie piękna i jak przypuszczam jedyna w swoim rodzaju na Krecie, to to, co zobaczyliśmy pod wodą przypomniało nam pobyt na rafie w Egipcie! Nigdy nie przypuszczałem, że podwodna flora i fauna Krety jest taka piękna, różnorodna i obfitująca w ławice z tysięcy ryb i innych żyjących stworzeń morskich! Dodać tutaj trzeba, że całe to piękno jest dostępne również dla amatorów ze zwykłym zestawem ABC, czyli fajka,okulary i płetwy, bo zatoka jest bardzo płytka i dobrze doświetlona a woda krystalicznie czysta co dodatkowo nadaje uroku kolorystycznego.

Może w przyszłości warto zamieścić szerszy opis zatoki dołączając do niego film z drona, który gdzieś jest na Waszej stronie, ale dzisiaj już go jakoś nie znalazłem. Pozdrawiam :)

2016-08-10 12:44:16

Dzięki :)

A my bardzo dziękujemy za Twoje ciepłe słowa :) i cieszymy się, że jesteś naszym stałym czytelnikiem.

Zatokę Piratów może kiedyś opiszemy. Oczywiście mamy świadomość jej istnienia oraz tego, że jest to jedno z ciekawych miejsc znajdujących się w tym rejonie Krety. Tworząc stronę przyjęliśmy jednak zasadę (od której odstępujemy bardzo wyjątkowo), że nie opisujemy miejsc w których nie byliśmy. Jeśli więc kiedyś dotrzemy tam osobiście to opis pojawi się na stronie :). Wcześniej jednak w kolejce czeka całe mnóstwo innych zakątków Krety, które chcemy opisać.

2016-08-11 09:47:50

A to niespodzianka!

Macie bardzo fajne i przydatne opisy miejsc wartych obejrzenia. Dokładnie opisujecie jak się przygotować i zorganizować konkretną wyprawę, co jest dla nas bardzo przydatne, bo ogranicza czas na poszukiwania własnych nie zawsze najlepszych rozwiązań już na miejscu, a wiadomo że jak się jest na wakacjach to trzeba ten czas maksymalnie wykorzystać a nie kombinować, albo co gorsza błądzić! Zresztą nie wszystko da się przewidzieć i zaplanować w ciemno.

Noo, to mnie teraz Piotrek zaskoczyłeś :) Nawet nie brałem pod uwagę, że nie byliście na Kalypso, ale to faktycznie tłumaczy brak opisu tego fantastycznego miejsca. Jeżeli jesteście jak my, amatorami świata podwodnego (i nie tylko) to myślę, że naprawdę warto miejsce umieścić w swoim kolejnym grafiku :) Pzdr.

2016-08-12 14:18:18

Wcale się z tym nie kryjemy, że jest jeszcze wiele miejsc w których nie byliśmy. Jest też wiele miejsc do których chcemy dotrzeć w przyszłości oraz wiele takich wycieczek, które wciąż czekają na realizację. Musisz pamiętać, że my zwiedzamy i poznajemy Kretę w dokładnie taki sam sposób jak inni turyści, czyli w czasie naszego urlopu. Te dwa tygodnie w roku które spędzamy tam mijają zazwyczaj bardzo szybko i wracamy z nich z bagażem kolejnych nowych doświadczeń ale także całkiem sporym wachlarzem kolejnych planów do realizacji. Te błędy oraz złe założenia, które unikasz dzięki naszym opisom to czasami błędy i złe założenia, które my popełniliśmy w czasie naszych wyjazdów. Kreta to nasza pasja i szkoda, że nie da się jej połączyć z pracą zawodową :D

Świat podwodny jak najbardziej lubię podziwiać, uwielbiam pływać z maską i rurką – niesamowity relaks. Oczywiście miejsce to dopisuję do swojej listy. W tej okolicy znajduje się też inna fajna plaża do snurkowania. Jeśli nie byłeś w Skinarii to polecam, bardzo niepozorne miejsce, ale warte odwiedzenia.

2016-08-12 14:52:00

He he, widzę, że siedzimy teraz razem przy kompie i wspólnie klikamy :)

Napisałeś " Te błędy oraz złe założenia, które unikasz dzięki naszym opisom to czasami błędy i złe założenia, które my popełniliśmy w czasie naszych wyjazdów" . Dlatego bardzo Wam dziękujemy za wszelkie cenne wskazówki i bezinteresowną pomoc, która dzisiaj jest przecież taka nie modna.

" Kreta to nasza pasja i szkoda, że nie da się jej połączyć z pracą zawodową :D" No tak, masz rację, tylko nielicznym się to udaje, nam też niestety nie. Cóż, wakacje zawsze za szybko się kończą i jeszcze za dużo kosztują.

Co do Skinarii, to faktycznie czytałem gdzieś, że jest to ciekawe miejsce do snurkowania, ale niestety tam nie dotarliśmy po pierwsze z braku czasu będąc na Kalypso, a po drugie nocując w Kolymbari sporo czasu zabierała nam droga. Ponadto, jak sam napisałeś miejsce ze zdjęć i filmów na YT wydawało nam się mniej ciekawe niż wspomniane Kalypso. Szkoda, bo byliśmy o krok od tego miejsca. Ale, co się odwlecze.... :)

2016-08-12 15:03:44

Chwilowa przerwa w pracy ;)

A my dziękujemy, że są tacy czytelnicy jak Ty, PiotrWie i inne osoby komentujące nasze opisy i newsy. To dodatkowa nieoceniona wartość, pogłębiająca zasoby strony.

2016-08-12 17:45:33

Wiesz Piotrek, właśnie sobie siedzę i czytam Wasze niezwykle ciekawe i zabawne opisy starych dziejów ;) tz. wakacji z 2008/9 roku :) Zamieszkaliście wtedy w hotelu Chryssana o przysłowiowy rzut kamieniem od naszego hotelu w którym byliśmy w tym roku, czyli Selini Suites.

Zdjęcie gołębia z podpisem "gołąb samobójca" rozbawiło mnie do łez :) Ponadto pierwszy raz spotkałem się z powiedzeniem "diabelska Kreta" i faktyczne niezły diabeł z tej Krety!!!

Nasze pierwsze wakacje na Krecie miały miejsce w 2002 roku i Kreta naprawdę wyglądała wtedy inaczej niż dzisiaj i oczywiście nie mam tutaj na myśli Knossos ;)

No to wracam do dalszego czytania lektury :))

2016-08-16 11:13:42

Tak dokładnie to stare dzieje. Mieliśmy z Gosią kupę zabawy przy pisaniu tych subiektywnych przewodników. Tworząc je rozciągaliśmy nasze wakacje na dosłownie kilka miesięcy :). Pewnie dziś w wielu miejscach napisalibyśmy zupełnie inaczej. W kilku miejscach są też pewne błędy merytoryczne. Postanowiliśmy jednak z Gosią, że nic nie będziemy grzebać w tych relacjach. Były pisane przez pryzmat naszych doświadczeń nabytych na daną chwilę i niech tak już pozostanie :)

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

gość dodekanezowiec: Moim zdaniem - gdyby porównywać Grecję, Hiszpanię i południowe Włochy to: 1. W kategorii autentyczność: Włochy (np. Kalabria, Sycylia) - 9/10, Grecja - 8/10, Hiszpania - 3/10 2. W kategorii "frontem do potrzeb turysty": Hiszpania - 9/10, Grecja - 7 i pół/10, Włochy - 4/10.  Hiszpania to jakość hoteli, świetna infrastruktura, ale i taka "macdonaldyzacja turystyki" + blokowiska. (...)
Χρόνια πολλά
Byłem rok temu koniec września na Krecie i na Santorini piękne wyspy do zwiedzania
Na majówkę
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter