Nasza filmowa relacja z wejścia na Psiloritis

data_2016-04-28 19:28:42 2016-04-28 19:28:42

Dziś wieczorem chcielibyśmy zaprosić Was na naszą krótką relację filmową z wejścia na Psiloritis, czyli najwyższą górę Krety wznoszącą się 2456 m n.p.m. W całodniowej niezwykle przyjemnej wycieczce mogliśmy towarzyszyć uczestnikom wiosennego wyjazdu zorganizowanego przez kreta24.pl, których w tym miejscu serdecznie pozdrawiamy. Trasa prowadząca od schroniska Lakos Migerou aż do szczytu Psiloritis pozwala na podziwianie malowniczych krajobrazów, które z pewnością będziemy chcieli zobaczyć w przyszłości jeszcze nie raz.

Gosia i Piotrek,  data_2016-04-28 19:28:42 2016-04-28 19:28:42
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 2
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Karolina Guzik-Pawłowska
2016-04-28 18:02:58

Karolina Strapagiel jest i nasze zwycięskie "przybicie" :)

2016-04-28 18:15:36

Jak najbardziej :) załapałyście się do naszego krótkiego klipu z Psiloritis :)

Karolina Strapagiel
2016-04-28 18:46:35

Ale super!!

2016-04-28 20:35:10

Jak na kwiecień to wręcz szokująco mało śniegu, 25 maja 2014 było podobnie ( ale śnieg był zlodowaciały, nie zapadało się w niego nawet na milimetry), w końcu maja zeszłego roku było dużo więcej.

Gosia | crete.pl
2016-04-28 20:54:26

To konsekwencja ciepłej zimy jaka była w tym roku. Zeszłoroczna była bardzo ciężka i śnieg widzieliśmy miejscami nawet w lipcu.

kreta24.pl
2016-04-28 21:28:29

Super !!!

2016-04-28 21:30:33

Oj działo się, działo... =D

2016-04-29 16:20:32

Zdecydowanie. I mamy nadzieję że będzie się działo jeszcze nie raz :)

Sylwia Kłosek
2016-04-29 09:15:00

Fajnie przeżyć to jeszcze raz :)

2016-04-29 16:21:06

Cieszymy się, że spodobała się Tobie nasz relacja :)

2016-04-29 13:56:31

Czy te czerwone kropki na skałach to onzaczenie szlaku?

CRETE - Kreta
2016-04-29 16:14:27

W górnej części podejścia łączą się ze sobą dwa szlaki: ten wiodący z Lakos Migerou oraz ten z Nidy. Wydaje nam się że w tej części mieszają się oznaczenia. Z tego co pamiętamy to z Lakos Migerou szlak jest oznaczany kolorem żółto-czarnym. Natomiast z Nidy oznaczenie jest nanoszone czerwonymi kropkami. Najlepiej gdybyś zweryfikowała to z informacjami umieszczonymi w internecie.

2016-04-29 21:25:35

Piotrze, to nie tak. Szlak z Lakkos Mygreou jest nieznakowany, jęst bardzo wyraźna ścieżka, oznakowanie zaczyna się dopiero na przełęczy gdzie spotykamy szlak z Nidy. Kolorem żółto-czarnym (przynajmniej od Psiloritasa na wschód, w drugą stronę jeszcze nie szliśmy) oraz jak na całej długości tabliczkami na słupkach jest znakowany E4 a więc zejście na Nidę. Dwie czerwone kropki prowadzą początkowo wspólnie, następnie w miejscu zwanym Kolita odbijają na południe dochodząc do końca drogi prowadzącej z miejscowości Lochria, idą tą drogą jakieś 4 kilometry z powrotem na zachód po południowej stronie masywu i odbijają od niej,( sądząc z kierunku bo my poszliśmy dalej w stronę Lochrii) w kierunku podejścia południowego - od schroniska Toumbotos Prinos, możliwe że do tego schroniska. Jak nam wyjdą plany związane z wyjazdem wrześniowym - to dokładnie zweryfikujemy jak wygląda koniec szlaku znakowanego czerwonymi kropkami - bo na razie za trzy tygodnie jedziemy w Lefka Ori. Jak będziesz miał chwilę czasu to przeczytaj jak nas zwiodły czerwone kropki w 2014.

Piotrek | www.crete.pl
2016-04-29 21:43:20

Dzięki za informacje

Piotr jak zwykle dzięki za cenne informacje. Faktycznie masz rację. Przecież teraz nawet jak szliśmy odcinek E4 między Chora Sfakion a Loutro to również mieliśmy oznaczenia żółto czarne. Jak będę mieć chwilkę to przeczytam Twoją relację o zwodniczych czerwonych kropkach :).

2016-11-30 21:16:52

Własnie przeczytałem po raz drugi swój komentarz - okazuje się że jest jeszcze inaczej - dwie czerwone kropki idą ze szczytu na płaskowyż Nida, razem z typowym oznaczeniem E4 -żółto-czarnym "the creatan way" Na Kolicie odchodzą dwie czerwone krótkie kreski które idą drogą po południowej stronie masywu, nie widać w żadnym miejscu punktu ich dojścia do E4 - być może dochodzą do drogi prowadzącej z Kouroutes do Toubotos Prinos. Ale gdybym nie wiedział że na Kolicie trzeba szukać innej drogi znów bym pewnie poszedł wzdłuż nich - pomimo obfitego jak na kreteńskie warunki znakowania w Górach Idajskich są miejsca zwodnicze - szlak z Nidy jest super znakowany ale pod górę - gdy szliśmy w górę  niejednokrotnie tylko wsparcie GPS pomogło nam znaleźć prawidłową ścieżkę. I jeszcze jedno - gdyby ktoś chciał się wybrać z Nidy na szczyt niech podchodzi bardzo sceptycznie do tych 4 h podejścia i 3h zejścia - to czas szybkiego czystego marszu bez obciążenia - gdy spaliśmy w tawernie na Nidzie obserwowaliśmy że wszyscy wychodzą tak maksymalnie o 8 :00 - 8 : 30 i wracają ok 18:00

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter