Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Spacer po mieście Ierapetra

Ierapetra (Ιεράπετρα) to czwarte co do wielkości miasto Krety i zarazem największa miejscowość zlokalizowana w prefekturze Lassithi. Znajduje się ona na południowo-wschodnim wybrzeżu wyspy, w miejscu charakterystycznego jej przewężenia. Miano największego miasta tej części Krety, bynajmniej nie jest równoznaczne z jakąś astronomiczną liczbą osób mieszkających na stałe w Ierapetrze. W 2011 roku było to zaledwie około 16 tysięcy mieszkańców. Niska zabudowa powoduje jednak, że miasto to jest dosyć rozległe i zajmuje relatywnie duży obszar wybrzeża.

Data publikacji:
  • 4.5
  • 5.0

Oceniłeś na:

Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Ehhhh :)

Jadwiga Karmel
2017-04-17 19:50:15

opalaliśmy się na tej plaży

Aneta Wołczyk

Kasia Wyszyńska
2017-04-17 22:17:27

Kocham to miejsce ❤

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Monastyr i plaża palmowa w Preveli

W 2010 roku, kiedy plaża Preveli została w znacznym stopniu zniszczona przez szalejący tam pożar, wydawało się, że na długi czas miejsce to zostanie wykreślone z grona największych atrakcji Krety. Sterczące kikuty palm, jakie pozostały z dawnego gaju przedstawiały bardzo przygnębiający widok. Dziś mamy okazję zaprezentować Wam film z naszej tegorocznej wyprawy na tę plażę. Sami oceńcie zdolność regeneracji natury.

Rejs z Agia Roumeli

Chcielibyśmy zaprosić Was do obejrzenia krótkiego filmu na którym możecie zobaczyć kilka ujęć dobrze znanych wszystkim tym, którzy przeszli wąwóz Samaria. Na koniec dnia promy odpływające z Agia Roumeli zabierają zdecydowaną większość turystów, więc to doskonała okazja aby zobaczyć ile osób tego dnia było na tym pieszym szlaku. Mimo że to była nasza kolejna wycieczka do Samarii, to z pewnością jeszcze tu wrócimy.

Film z wąwozu Samaria

Zapraszamy dziś do obejrzenia filmiku, który nakręciliśmy podczas naszego wypadu do wąwozu Samaria. Na kilkunastu ujęciach będziecie mogli zobaczyć jedne z bardziej charakterystycznych miejsc wąwozu.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

Gisele Sisco Criscuolo:
Mariusz Bart: Wycieczka na Mikołajki z dziecią jak znalazł :)
Piotr Pietrzak: Będziemy
Ania Łuczyńska: Zaproszenia wydrukowane. Teraz tylko odliczamy... i do zobaczenia ☺️
Tomasz Niewiadomski: Z zewnątrz niepozorny a za murami fascynujący
Wojtek Arciszewski: Fajne, lecz wieczorami zatłoczone . Wkurzało nas kelnerskie nagabywanie nas po rosyjsku
Beata Mikisz: Piękne miejsce
Roma Kapałka: Piękne miejsce
Agnieszka Malanowska: Kretańskie San Tropéz
Arleta Kowalska: Cudowne Agios ❤️
Olenka Cze: Ukochane agios:)
gość PiotrWie: Trochę zwiedzamy i trochę chodzimy - tutejsze szlaki są zdecydowanie łatwiejsze i lepiej oznakowane niż na Krecie- wiemy gdzie będziemy jeździć jak już nie damy rady chodzić po szlakach Krety. Kościoły z freskami są zdecydowanie lepiej zachowane niż Panagia Kera w Kritsie.
Ola Kira: Ja byłam i świetnie się bawiłam! Zresztą to moja ukochana wyspa ❤
Anna Koper: KURNA! Żałuję, że mnie teraz tam nie ma...
Joanna Gumienna- Zalewska: Byliśmy w lipcu w Anoskeli :) było super!
Rafał Dudek: Boże pomiłuj...znowu?
Aleksandra Raszkiewicz: Monika Raszkiewicz wines of Crete
Piotrek | www.crete.pl : Piotr dzięki za pozdrowienia. Domyślam się, że czas na Cyprze spędzacie bardzo aktywnie :)
gość PiotrWie: Pozdrowienia dla wszystkich kretomaniaków z Cypru. Tu jest teraz jak na Krecie we wrześniu. woda w morzu tak ciepła że się nie chce wychodzić. Nawet jazda samochodem pod prąd okazała się nie taka straszna. Jedyny minus to to, że ciemno robi się o 17. My próbujemy przestawić czas samodzielnie - chodzimy spać o 22 a wstajemy o 6
Grażyna Nurzyńska Wereda: Kreta jest cudowna. Jedzonko pyszne, rybki i te cudowne oliwy