Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Film z Seitan Limania

Na przestrzeni kilku lat Seitan Limania z nieznanego zakątka stało się plażą, która dołączyła do czołówki najbardziej rozpoznawalnych miejsc na Krecie. W szczycie sezonu przyjeżdża tu dużo osób, których nie zniechęca dziki pieszy szlak prowadzący na plażę ani też kręta, stroma droga wiodąca na parking. O tym że podjazd jest naprawdę ciężki świadczy końcówka naszego filmu ;-)

Data publikacji:
  • 4.5
  • 5.0

Oceniłeś na:

Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Ala Nosek
2016-05-29 17:36:26

nam ta droga tym bardziej zapadła w pamięć, że to był pierwszy wspólny dzień z jeszcze wtedy lśniącym, wypożyczonym fiatem punto :D także rzut na głęboką wodę. dalsze górskie drogi , balos i kozy nie były już mu straszne.

2016-05-29 17:40:02

Jak na premierową jazdę po Krecie to wybraliście sobie bardzo ciekawą drogę :D

Jola Knaś
2016-05-29 20:01:10

Byliśmy dziś...uważamy,że nie jest trudno :)...a faktycznie-jest cudnie :)

2016-05-29 20:37:17

Jola pojęcie trudności jest pewnie inne dla każdego. Naszym zdaniem to zejście nie należy do łatwych. Jest stromo a szlak jest w większości wytyczony jedynie przez ślady innych. Jest to miejsce w którym przy drobnej chwili nieuwagi bardzo łatwo o kontuzję. Zresztą zapoznaj się z komentarzem Bogusława widocznym na stronie. Opisuje on wypadek w tym miejscu, którego był świadkiem.

Jola Knaś
2016-05-29 20:40:37

Zgadzam się,łatwo nie jest...po prostu trzeba uważać...

2016-05-29 20:01:55

Robert Wiewiórski
2016-05-29 21:05:58

W której części krety znajduje się ta plaża

2016-05-30 04:19:33

Na półwyspie Akrotiri przy Chanii.

Robert Wiewiórski
2016-05-30 04:23:23

Dzięki

Łukasz Nowakowski
2016-05-29 21:42:40

Jezu droga rzeczywiście strach w oczach i najlepiej różaniec w ręku i modlić się

gość}
gość Wesley
2016-08-09 13:55:31

Śliczna zatoka godna polecenia.

Plaża jest bardzo ładna, jednak trafić tam samochodem i zejść do wody już łatwo nie jest. Seitan Limania była pierwsza na naszej liście zwiedzania samochodem Krety, bo była stosunkowo blisko naszego hotelu Sea View. Odcinek drogi przez pł.Akrotiri jest raczej słabo oznaczony i trzeba jechać trochę na "czuja" mimo iż wspieraliśmy się google maps. Drogi po górach nie stanowią dla mnie większego problemu i bardzo je lubię, to nasz samochód chyba jednak nie był zadowolony z ostatniego odcinka w drodze powrotnej, gdyż do samej przełęczy (ok1,5km) jechaliśmy pod górę na pierwszym biegu (auto nie było niestety zbyt mocne :). Widziałem nie wprawnych kierowców jak ruszali na pełnym gazie pod górę i palili sprzęgło (siwy dym) a innym notorycznie gasł silnik.

Piesze zejście/wejście na plażę faktycznie może stanowić dla wielu problem, zwłaszcza dla rodzin z małymi dziećmi. Osobiście byłem świadkiem jak szła rodzina Rosjan z dzieckiem na ręku a facet miał ogromne problemy z utrzymaniem równowagi. Inny facet trząsł się jak osika i wręcz kładł się brzuchem na skałach i po nich zjeżdżał a kobieta trzymała go za ręce i uspokajała!

Jednak pobyt na plaży całkowicie wynagradza trud drogi.

gość}
gość Wesley
2016-08-11 12:46:10

Trudna droga

Dla zainteresowanych jak wygląda zejście/wejście na plażę dodaje link do filmu z YT.

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Wycieczka do wąwozu Richtis

Wchodzą w głąb wąwozu Richtis znajdującego się niedaleko miejscowości Exo Mouliana trudno nie oprzeć się wrażeniu, że wkracza się w krainę zupełnie odmienną od reszty Krety. Obfitość wody oraz cienia sprawiają, że nawet w szczycie sezonu turystycznego miejsce to jest pełne bujnej roślinności. Tak oczywiste rdzawe barwy dominujące w innych miejscach Krety tu zupełnie nie występują gdyż ich miejsce zastępuje soczysta zieleń.

Wietrzny dzień w Plakias

Chcielibyśmy dziś zaprosić Was do obejrzenia krótkiej produkcji naszej roboty pod tytułem "Wietrzny dzień w Plakias". Tutułowe miasteczko niewielka miejscowość położona w środkowej części południowego wybrzeża Krety. Bliskość wielu atrakcji może zachęcić Was do wyboru tego miejsca jako bazy wypadowej do zwiedzania tego rejonu wyspy. Dużym atutem Plakias jest jedna z dłuższych plaż jaką można znaleźć w tej części Krety.

Chania Airport - Take off - Start z lotniska w Chania

Port lotniczy im. Ioannis Daskalogiannis w Chanii to drugie co do wielkości lotnisko na Krecie. Dziś zamieszczamy filmik z chwili, której pewnie nikt z Was nie lubi, czyli wylotu z Krety.

Booking.com Click and Boat

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

gość PiotrWie: Teraz już decyzja co do września zapadła - wczoraj kupiliśmy bilety z Krakowa do Salonik i zamówiliśmy noclegi na Samotrace - tak więc w tym roku nie będzie dwóch wyjazdów na Kretę. Zobaczymy jak jest na wyspie na której nie ma wcale hoteli i turystyki zorganizowanej, a indywidualnej jest niewiele.
gość PiotrWie: My też od czasu gdy tanie linie lotnicze zaczęły latać z polski na południe przestawiliśmy się wyłącznie na wyjazdy indywidualne - jadę tam gdzie chcę i kiedy chcę. Po raz ostatni z biurem podróży - 2011 r.
Rafał Piotr Matysiak: Dokładnie. Kasa z turystyki zorganizowanej nie trafia do lokalsów a często wręcz nie zostaje w Grecji.
Kasia Judasz: I bardzo dobrze.
Roman Niewidz: Mnie to nie dziwi od lat latam tylko indywidualnie po co płacić pośrednikom z biura ? :)
Joanna Kalicińska-Klimek: Ku Gdańskowi
gość Beata: DO TEGO HOTELU WYBIERAMY SIĘ POD KONIEC KWIETNIA,PROSZĘ O DORADZENIE GDZIE MOŻEMY SIĘ UDAĆ ABY ZOBACZYĆ JAK NAJWIĘCEJ ZA PRZYSTĘPNĄ CENĘ
Andrzej Malik: A my wrzesień.
gość PiotrWie: My jedziemy 19 kwietnia - do 6 maja. We wrześniu planujemy kupić bilet do Aten i prawdopodobnie pojechać na Samotrakę - na Krecie w okresie od czerwca do połowy września zrobiło sie dla nas za tłoczno - nawet na południu nie da się znaleźć pustych plaż.
Zofia Sokołowska: W czerwcu. Po raz 9.
Kayarzuna Nowak: My wracamy w czerwcu
Ola Krzyska: Stavros robił filiżanki do mojej kawiarni. Mój kawałek Krety w Polsce ❤️
Ola Krzyska: Stavros ❤️
Adam Łoś: Moja dziewczyna w drodze powrotnej znów wybrała Grecję :)
Sylwia Mordecka-Zuch: My bylismy w santa marina beach w agia marina
Różowa Pantera: Wybieram się w sierpniu do giannoulis santa Marina beach resort
Marlena Harezlak: Kreta jest cudowna
Andrew Polansky: Moja zupa na zime to Metaxada he he
Tomasz Kalinowski: Ta zupa to "żelazny" punkt moich wyjazdów na Św. Górę Athos. Za namowa jedynego polskiego mnicha na Św. Górze Athos od kilku lat zawsze staram się zaprowadzić swoja grupę do Karies na tą zupę - jest świetna. Tym bardziej chętnie zrobię ją w kraju.
Robert Much: Karina
Joanna Nawrocka: I juz mam obiad
Piotrek Gęca : Rozumiem Twoje zarzuty wobec Aegean Airlines. No niestety było to mocno "przedsiębiorcze" i mało prokonsumenckie postępowanie. Podobne zarzuty wobec tego przewoźnika ma lokalna społeczność w Chanii. Wycofanie się Ryanaira z tamtejszego lotniska spowodowało zmniejszenie się konkurencji w przewozach regionalnych na trasach Chania - Ateny/Saloniki. (...)
Piotrek Gęca : Powiem Ci, że tego dnia kiedy zamieszczałem Gosi newsa to nawet rozmawialiśmy o Twojej teorii śnieżnych zim na Krecie. I mówiliśmy, że według wyliczeń ta zima powinna być na Krecie śnieżna. Oczywiście, ten jednorazowy opad jeszcze niczego nie wróży, ale może będzie utrzymany ten cykl. No nic zobaczymy jak dalej będzie kształtowała się pogoda. (...)
Beata Kobus: a jak Grecy sa przygotowani do zimy ?
gość PiotrWie: Mi te linie bardzo podpadły w zeszłym roku, gdy natychmiast po odwołaniu rejsu Ryanair z Chanii do Wrocławia okazało się że oferowane jeszcze przed chwila bilety do Warszawy po 110 euro były "pomyłką", zaś prawawdziwa cena to 650 euro/osobę.