2019-07-08 16:35:02
O niezbyt fortunnym początku wakacji na Krecie mogą mówić turyści z Katowic, których lot do Heraklionu według newsa zamieszczonego na jednym z polskich portali informacyjnych opóźniony jest o około 36 godzin. Tak duże przesunięcie wylotu spowodowane zostało przez awarię układu klimatyzacji w samolocie. Wedle informacji przekazanej przez biuro podróży Itaka, przed ponownym startem maszyna włoskiego przewoźnika Blue Panorama musi przejść wszelkie niezbędne naprawy umożliwiające bezpieczną realizację lotu.
W oświadczeniu przekazanym do prasy przez Piotra Henicza, wiceprezesa zarządu biura podróży ITAKA możemy przeczytać, że wedle informacji jakimi dysponują przewoźnik Blue Panorama zapewnił turystom w Katowicach „transfery i zakwaterowanie w hotelu Moxy Katowice Airport i Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej. W niedzielę na lotnisku pasażerowie otrzymali 2 posiłki: pierwszy o godz. 11.00, drugi ciepły o godz. 18.00. Dzisiaj w hotelach Klienci mają śniadanie i obiad. Planowany wylot z Katowic godz. 20.30.
Niestety dużo gorzej wyglądała sytuacja turystów znajdujących się obecnie na Krecie na lotnisku w Heraklionie. O tym, że ich lot do Wrocławia odbędzie się z opóźnieniem turyści dowiedzieli się od razu po przyjeździe na lotnisko. Połącznie, które zgodnie z planem miało odbyć się w niedziele o godzinie 13.20 czasu greckiego miało być opóźnione o 6 godzin. Niestety wraz z upływem czasu lot przekładany był na kolejne terminy. Ostatecznie w oczekiwaniu na lot do Wrocławia spędzili oni całą noc na terenie tamtejszej hali odlotów. Wedle informacji przekazywanych przez podróżnych przewoźnik nie zapewnił im zakwaterowania. Na portalu TVP.INFO pojawiła się również wypowiedź jednego z turystów, który powiedział: „Poza obiadem, który nam podano o godz. 14, nie otrzymujemy nic do jedzenia i picia.”
Wedle najnowszych informacji przekazanych przez biuro podróży ITAKA realizacja lotu z Heraklionu przewidywana jest dziś w nocy o godzinie 1.10. Mamy nadzieję, że tym razem termin wylotu zostanie dotrzymany i zarówno turyści z Wrocławia zakończą szczęśliwie swój pobyt na Krecie.
Przy okazji chcielibyśmy Wam przypomnieć Wam o tym, że w okresie wakacyjnym tego typu sytuacje zdarzają się każdego roku. Co więcej włoski przewoźnik Blue Panorama również 2 czerwca miał spore opóźnienie na trasie Heraklion – Wrocław, które sięgało wówczas około 7 godzin. Warto pamiętać, że każdy z podobnych przypadków to podstawa do tego aby zgodnie z unijną dyrektywą "EU Regulation 261/2004" domagać się od przewoźnika stosownego odszkodowania. Do czego gorąco zachęcamy! Korzystajmy ze swoich praw.
Komentarze
komentarz z
Podobna sytuacje przezylam na lotnisku we Wrocławiu lot do Burgas. 28.06.2019 lot opozniony o ponad 8 godzin. Napisałam maila do Blue Panorama. Odpowiedzieli że wniosek o odszkodowanie należy przesłać do AMC AVIATION, bo to oni są odpowiedzialni za loty czarterowe.
komentarz z
Udało Ci się uzyskać odszkodowanie, czy jeszcze nie dali odpowiedzi?
komentarz z
CRETE - Kreta Sprawa jest świeża. 05.07.2019 wróciłam z wakacji i zaczęłam dzialac. Czekam na info od AMC AVIATION o sposobie złożenia wniosku, niezbędnych zalacznikach itp.
komentarz z
Mi się udało, odpowiedź przyszła chyba po ok 2 miesiącach a odszkodowanie po 10miesiacach. Ale lepiej późno niż wcale :-)
komentarz z
Kasia Szymkowiak odszkodowanie było od Blue Panorama lub AMC AVIATION?
komentarz z
Kasia Szymkowiak Jasne że lepiej późno niż wcale. Nie warto odpuszczać takich sytuacji.
komentarz z
CRETE - Kreta pewnie :-) ale my wtedy lecieliśmy small planet i pisałam bezpośrednio na ich maila
komentarz z
Kamila B-n napisałam priv
komentarz z
Joanna Czerniak nie dostałam wiadomości. Proszę przesłać ponownie.
komentarz z
Kamila B-n lecielismy tym samym lotem do Burgas. Tez napisałam najpierw maila do Blue Panorama skąd dostalam w tym samym dniu odpowiedź o składaniu reklamacji do AMC AVIATION. Teraz czekam na odpowiedź od AMC... na tym sprawa na razie stanęła...
komentarz z
Kamila B-n czy odpisali już coś Pani?
komentarz z
Roksi Roksi dopiero kilka dni temu wysłałam pismo, czekam na odpowiedź
komentarz z
Joanna Czerniak ja też bardzo proszę o informację od kogo przyszedł przelew (AMC czy Blue Panorama)?
komentarz z
Wystarczy wysłać maila czy trzeba wysłać pismo z wnioskiem o odszkodowanie?
komentarz z
Roksi Roksi dzień dobry, udało się ustalić kto zapłacił- BP, czy AMC?
komentarz z
Kasia Szymkowiak ja czekam juz 7 miesiecy na odszkodowanie i cisza i nie wiem co mam myslec?
komentarz z
Magdalena Be wyplate ostateczną dokonał że swojego rachunku BP. Ale kontaktować się musiałam z AMC. Całość trwale 3 miesiące ( od wysłanie pisma po uzupelnienie dokumentów aż po wypłatę)
komentarz z
Anna Nowicka przelew od BP. Kontakt i procedura dokumentowa do AMC
komentarz z
Roksi Roksi dzieki za odpowiedź. U nas już 7 miesięcy... I cisza. Chyba czas na pozew
komentarz z
Magdalena Be w ślad za wysłanym dokumentami pisałam maila na adres: [email protected] . Byłam " natrętna"
komentarz z
Magdalena Be życzę powodzenia i trzymam kciuki
komentarz z
Roksi Roksi dzieki
komentarz z
Jakaś dziwna linia lotnicza. Za przewoz pieska na pokładzie w obie strony 280 € szaleństwo
komentarz z
Marcin Palacz
komentarz z
Konrad K Szymanski a no...
komentarz z
Jak ktoś naraża na taki stres zwierzeta to niech placi i 500 euro.
komentarz z
Marta Cichowicz na jaki stres jest z nami na pokładzie. Sądzę że większym stresem jest oddanie są do hotelu to dopiero stres
komentarz z
Leciała z nami już 3 raz więc nie wiem skąd stres? Owszem może w luku bagażowym ale na to byśmy się nigdy nie zdecydowali. Bo drugie jak można wycenić stres zwierzęcia?
komentarz z
Marcin Palacz nie to wy macie Polskie zarobiki
komentarz z
Przemek Oksznajczyk nie o zarobki chodzi pieniądz trzeba szanować. Polecielismy inna linią :)
komentarz z
a czy ktoś wie, na jaki adres mailowy można składać reklamację? na stronie przewoźnika nie ma żadnej informacji na ten temat, jedynie kiedy można prosić o zwrot kosztów i na jaką kwotę można liczyć
komentarz z
Klaudia Bracisiewicz ja pisałam maila na [email protected] oraz na [email protected] - mail w jez. angielskim.Z jednego i drugiego maila odpisali, żeby w sprawie lotu czarterowego z wnioskiem o odszkodowanie zwrocic się do AMC AVIATION - [email protected]
komentarz z
Kamila B-n https://www.skyhelp.pl/pl
najprościej
komentarz z
Gocha Thompson Może i najprościej ale po co oddawać pośrednikowi 20 procent netto kwoty powiększonej dodatkowo o 25% VAT za coś co można zrobić samemu?
komentarz z
Tylko i wyłącznie na [email protected]
komentarz z
Chyba właśnie wystartowali :)
komentarz z
Fajna przygoda i po 400 EUR zwrotu dostaną jak złożą reklamacje i będą zadowoleni
komentarz z
https://www.skyhelp.pl/
komentarz z
Tylko zamiast tygodniowego urlopu będą mieli 5dniowy i to jak lot powrotny będzie wieczorem.
komentarz z
Informujemy, iż zgłosili się do nas pasażerowie opóźnionego lotu Heraklion - Wrocław. Gdyby ktoś z Państwa chciał przyłączyć się do wszczynanych przez nas postępowań, zapraszamy do kontaktu e-mail: [email protected]
pozew zbiorowy
Z tego co wiem to nie koniecznie mogą chcieć wypłacić i może być konieczność składania pozwu zbiorowego. Czy ktoś pisze się na to? Jeśli tak to podaję namiary do kancelarii: www.twkancelaria.eu
Blue Panorama Wrocław-Burgas 28.06.2019
Dzień dobry
Teźż lecieliśmy WRO-Boj jak w tytule.
Wniosek o odszkodowanie wysłany listem poleconym w połowie lipca do AMC - czekamy na odpowiedź..
Na innym forum ktoś pisał, że dostał zwrot po 39dniach...
pozdrawiam
A my od tego "złego" Ryanaira dostaliśmy pozytywną odpowiedź po 3 dniach a pieniądze po kolejnych siedmiu.
lot Wrocław -Bodrum
lot Wrocław -Bodrum
Kasiu, a kontaktowałaś się z firmą od której dostałaś papiery w kwestii wypłaty odszkodowania? Powinni udzielić informacji.
komentarz z
Czy komuś z Was BP lub AMC odpisał. Nasz lot 7.07.19 r. Wro-Her był opóźniony o ponad 5 godz. Napisałam w międzyczasie do AMC na polski adres, ale pismo pozostało bez odpowiedzi.
komentarz z
Paulina Czop BP kazał się kontaktować z AMC. Do AMC trzeba wysłać pismo z kopiami biletów na adres AMC Aviation Sp z o.o. Gen. Wiktora Thomme 1a
05-102 Nowy Dwór Mazowiecki. Potem dostalam na maila( po upomnieniu się) dokumenty do wypełnienia i odesłania. Wyplate odszkodowania dostałam 08.10. Z rachunku Blue Panorama. Czyli cały proces trwał 3 miesiące, ale się udało
komentarz z
Bardzo Ci dziękuje za pomoc.
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz
lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10156321963447551