Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Gwiazdy i zombie hotelarstwa w Grecji

Ciekawy raport na temat greckiej branży turystycznej został opublikowany w ostatnim czasie przez znaną firmę konsultingową PwC (PricewaterhouseCoopers). W publikacji zatytułowanej "Dzień jutrzejszy greckiej turystyki” przeanalizowana została pozycja oraz rentowność firm działających w sektorze usług hotelarskich. Autorzy pokusili się o kilka wniosków na temat ewentualnej przyszłości greckiej turystyki.

Hotele na Krecie

Raport ten opracowany został przez analizę danych uzyskanych z 1258 hoteli, w przypadku których przychody przekraczały ponad 1mln € rocznie. Tym samym w zestawieniu tym nie zostały ujęte najmniejsze obiekty oraz pensjonaty. W analizie nie znalazły się również rezerwacje, które wykonywane były za pomocą alternatywnych platform takich choćby jak Airbnb.

Gwiazdy i zombie

Na wstępie warto zauważyć, że wedle analizy przygotowanej przez PwC firmy działające w tym sektorze można przydzielić do dwóch najliczniejszych grup. W jednej z nich znajdują się hotele nazywane "gwiazdami", które od wielu lat odnotowują stałe wzrosty przychodów oraz wysoką rentowność. W chwili obecnej tego typu firmy stanowią około 50% ogółu wszystkich działających w tym sektorze. Drugą grupę hoteli stanowią natomiast takie, które nazywane są bardzo wymownie jako "zombie". Są to firmy, które o najniższych przychodach oraz o ujemnej lub zerowej rentowności. Część z nich cechuje się również niezrównoważonym zadłużeniem, które może stanowić wymierne zagrożenie dla dalszego funkcjonowania. Tego typu hotele stanowią blisko 25% spośród wszystkich funkcjonujących w Grecji.

Kolejną grupę stanowią hotele określane mianem "szaraków". Są to obiekty cechujące się relatywnie dobrymi wynikami finansowymi, które jednak zdecydowanie odbiegają od "gwiazd". Właśnie w tych obiektach PwC upatruje jedne z możliwości dalszego rozwoju greckiej turystyki. W przypadku tych hoteli wymagane jest zapewnienie dalszej stabilności finansowej oraz możliwości modernizacji. Powinien być to krok podjęty przed przystąpieniem do dalszych inwestycji.

W raporcie PwC podkreślono jednak, że generalnie hotele w Grecji są konkurencyjne na arenie międzynarodowej.

Hotele w Grecji

Hotele w Grecji

Okazuje się, że blisko 85% całkowitego ruchu turystycznego w Grecji obsługiwane jest przez 5 regionów określanych mianem "głównych destynacji". Do grupy tej zaliczane są: Południowe Morze Egejskie, Kreta, Wyspy Jońskie, Centralna Macedonia oraz Attyka. Warto w tym miejscu podkreślić, że zazwyczaj właśnie w tych regionach znajdują się hotele określane mianem "gwiazd".

W raporcie PwC podkreślono także, że w przypadku trzech regionów: Krety, Południowego Morza Egejskiego oraz Wysp Jońskich już w tej chwili można mówić o niedoborach bazy noclegowej. Według PwC na przestrzeni kolejnych 5 lat w regionach tych powinno zostać wybudowanych około 90 zupełnie nowych obiektów pozwalających zaspokoić popyt zbliżający się do maksymalnej przepustowości. W szczycie sezonu 2017 roku na Krecie odnotowywane było obłożenie miejsc noclegowych na poziomie 91,8%.

Około 83% bazy noclegowej spośród wszystkich hoteli w Grecji stanowią stanowiły te, których standard zakwaterowania określony został na 4 lub 5 gwiazdek. Sporą część w tej grupie stanowiły obiekty, w których jednocześnie może wypoczywać więcej niż 300 gości. Ogólnie w całej bazie noclegowej tego typu duże obiekty stanowią aż 65% całości.

Hotele w Grecji

Zagrożenia przyszłości

Sektor branży turystycznej w Grecji, podobnie zresztą jak i w innych krajach, cechuje się swoim cyklem wzrostu oraz spadku zainteresowania. Analitycy długość takiego pojedynczego etapu określają na około 5 lat. Ich długość wynika zazwyczaj z kombinacji kilku czynników. Najważniejsze spośród nich to koniunktura gospodarek poszczególnych państw oraz konkurencja pomiędzy poszczególnymi destynacjami.

W chwili obecnej Grecja znajduje się w szczytowej części obecnego cyklu wzrostów. W raporcie PwC podkreślono, że w kolejnych latach będzie rosło zagrożenie zahamowania wzrostu ruchu turystycznego. Z pewnością na wyniki greckiej turystyki będzie miało wpływ również to jak bardzo tamtejsze hotele dostosują swoją ofertę do potrzeb stawianych przez turystów.

 

Piotrek,  data_2018-11-26 19:11:43 2018-11-26 19:11:43
Średnia: NAN
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10155852740192551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe
CRETE Copyright © 2009-18 Linki | Kontakt