Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Powrót promem do Chora Sfakion

New National Road stanowi swoisty kręgosłup komunikacyjny północnego wybrzeża Krety. Znaczna część ruch turystycznego realizowana jest właśnie za pośrednictwem tej drogi. Jednak ze względu na trudny górzysty teren nie wszystkie rejony wyspy są tak dobrze skomunikowane jak północna część Krety. Dzikie południowe wybrzeże zachodniej części wyspy ma swój własny morski odpowiednik tej lądowej drogi - jest nim stałe połączenie promowe łączące najważniejsze miejscowości tego regionu. Kilka razy w ciągu dnia statki pływają na trasie łączącej miasto Paleochora z Chora Sfakion. Po drodze zawijają również do portu w Sougia, Agia Roumeli oraz Loutro. Na filmie przedstawiony jest wyładunek ludzi i pojazdów w porcie Chora Sfakion. W sezonie letnim zdecydowaną większość wysiadających podróżnych stanowią turyści, którzy przeszli przez wąwóz Samaria. Rejs promem jest końcowym etapem ich wycieczki ... po zejściu na ląd za chwilę wsiądą do autobusów, które rozwiozą ich do hoteli.

Data publikacji:
  • 4.5
  • 5.0

Oceniłeś na:

Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Film z wioski Kritsa

Kritsa to jedna z najstarszych i najbardziej uroczych wsi położonych na Krecie. Dziś zapraszamy Was na nasz filmowy spacer po zaułkach tej miejscowości.

Sitia - zachód słońca nad miastem

Dziś zapraszamy Was na kolejny zachód słońca jaki nakręciliśmy w ubiegłym roku na Krecie. Tym razem będziecie mogli zobaczyć końcówkę dnia nad miastem Sitia, znajdującym się we wschodnim krańcu wyspy. Część filmu nakręcona została techniką poklatkową pozwalającą na znaczne przyśpieszenie zachodu słońca.

Film z plaża Korakas

Korakas to mało znana plaża położona w okolicy górskiej miejscowości Rodakino na południu Krety. Mimo tego że ma ona 400 m długości i jest dość szeroka to nie przyciąga zbyt dużej ilości turystów. Wzdłuż urokliwej zatoczki ulokowanych jest kilka tawern oraz pensjonatów.

Booking.com Click and Boat

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

gość PiotrWie: Teraz już decyzja co do września zapadła - wczoraj kupiliśmy bilety z Krakowa do Salonik i zamówiliśmy noclegi na Samotrace - tak więc w tym roku nie będzie dwóch wyjazdów na Kretę. Zobaczymy jak jest na wyspie na której nie ma wcale hoteli i turystyki zorganizowanej, a indywidualnej jest niewiele.
gość PiotrWie: My też od czasu gdy tanie linie lotnicze zaczęły latać z polski na południe przestawiliśmy się wyłącznie na wyjazdy indywidualne - jadę tam gdzie chcę i kiedy chcę. Po raz ostatni z biurem podróży - 2011 r.
Rafał Piotr Matysiak: Dokładnie. Kasa z turystyki zorganizowanej nie trafia do lokalsów a często wręcz nie zostaje w Grecji.
Kasia Judasz: I bardzo dobrze.
Roman Niewidz: Mnie to nie dziwi od lat latam tylko indywidualnie po co płacić pośrednikom z biura ? :)
Joanna Kalicińska-Klimek: Ku Gdańskowi
gość Beata: DO TEGO HOTELU WYBIERAMY SIĘ POD KONIEC KWIETNIA,PROSZĘ O DORADZENIE GDZIE MOŻEMY SIĘ UDAĆ ABY ZOBACZYĆ JAK NAJWIĘCEJ ZA PRZYSTĘPNĄ CENĘ
Andrzej Malik: A my wrzesień.
gość PiotrWie: My jedziemy 19 kwietnia - do 6 maja. We wrześniu planujemy kupić bilet do Aten i prawdopodobnie pojechać na Samotrakę - na Krecie w okresie od czerwca do połowy września zrobiło sie dla nas za tłoczno - nawet na południu nie da się znaleźć pustych plaż.
Zofia Sokołowska: W czerwcu. Po raz 9.
Kayarzuna Nowak: My wracamy w czerwcu
Ola Krzyska: Stavros robił filiżanki do mojej kawiarni. Mój kawałek Krety w Polsce ❤️
Ola Krzyska: Stavros ❤️
Adam Łoś: Moja dziewczyna w drodze powrotnej znów wybrała Grecję :)
Sylwia Mordecka-Zuch: My bylismy w santa marina beach w agia marina
Różowa Pantera: Wybieram się w sierpniu do giannoulis santa Marina beach resort
Marlena Harezlak: Kreta jest cudowna
Andrew Polansky: Moja zupa na zime to Metaxada he he
Tomasz Kalinowski: Ta zupa to "żelazny" punkt moich wyjazdów na Św. Górę Athos. Za namowa jedynego polskiego mnicha na Św. Górze Athos od kilku lat zawsze staram się zaprowadzić swoja grupę do Karies na tą zupę - jest świetna. Tym bardziej chętnie zrobię ją w kraju.
Robert Much: Karina
Joanna Nawrocka: I juz mam obiad
Piotrek Gęca : Rozumiem Twoje zarzuty wobec Aegean Airlines. No niestety było to mocno "przedsiębiorcze" i mało prokonsumenckie postępowanie. Podobne zarzuty wobec tego przewoźnika ma lokalna społeczność w Chanii. Wycofanie się Ryanaira z tamtejszego lotniska spowodowało zmniejszenie się konkurencji w przewozach regionalnych na trasach Chania - Ateny/Saloniki. (...)
Piotrek Gęca : Powiem Ci, że tego dnia kiedy zamieszczałem Gosi newsa to nawet rozmawialiśmy o Twojej teorii śnieżnych zim na Krecie. I mówiliśmy, że według wyliczeń ta zima powinna być na Krecie śnieżna. Oczywiście, ten jednorazowy opad jeszcze niczego nie wróży, ale może będzie utrzymany ten cykl. No nic zobaczymy jak dalej będzie kształtowała się pogoda. (...)
Beata Kobus: a jak Grecy sa przygotowani do zimy ?
gość PiotrWie: Mi te linie bardzo podpadły w zeszłym roku, gdy natychmiast po odwołaniu rejsu Ryanair z Chanii do Wrocławia okazało się że oferowane jeszcze przed chwila bilety do Warszawy po 110 euro były "pomyłką", zaś prawawdziwa cena to 650 euro/osobę.