Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Laguna Balos w oku naszej kamery

Laguna Balos w szczycie sezonu każdego dnia przyciąga setki turystów, lecz niesamowity widok z góry na półwysep Tigani zarezerwowany jest tylko dla tych, którzy zdecydują się dotrzeć tu własnym samochodem. Ta niezwykła panorama warta jest pokonania szutrowej drogi oraz przejścia pieszego szlaku prowadzącego z góry na plażę. Ten widok bez wyjątku wzbudza zachwyt każdej osoby która tu dojdzie.

Data publikacji:
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 3.17 na 5 (0) liczba ocen 3
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Małgorzata Piekutowska
2016-02-07 18:11:24

Nie jest tak ciezko :)

2016-02-07 18:18:26

Dokładnie. Droga jest w naprawdę dobrym stanie i sami prywatnie okrzyknęliśmy ją mianem "szutrowej autostrady". Pieszy szlak też jest całkiem sympatyczny chociaż powrót w promieniach słońca daje w kość i wyciska z człowieka niezłe ilości wody. Widoki jednak wynagradzają wszystko :)

Maria Maria
2016-02-07 18:31:19

Autem 2 razy jechalam ale autobusy też tam kursują, wrażenia z jazdy tym drugim są lepsze ;-)

2016-02-07 18:38:34

Tak KTEL też tam kursuje :)

2016-02-07 18:43:36

Dlaczego wrażenia z jazdy autobusem są lepsze? My byliśmy autem:) ale najbardziej wspominam zejście u wejście z dwójka dzieci 4 latka i 1 rok :D Ale tak to jest jak się nie lubi wycieczek zorganizowanych :)

2016-02-07 18:48:46

Sylwia hehe tak sie składa, że my też z 4latkiem i roczną dziewczynką schodziłyśmy na dół. W autobusie masz wrażenie, że od urwiska dzielą Cię cm :-) zwłaszcza w strone Balos, powrót spokojniejszy.

2016-02-07 20:23:36

Warto coś pięknego byłam tam:-)

2016-02-07 20:27:58

Wchodząc miałam wrażenie że podczas pobytu na dole ktoś dosztukował" sporo schodów, schodząc było ich zdecydowanie mniej hehe ;) ale widok niezapomniany :)

2016-02-07 20:58:30

Ja akurat płynąłem statkiem. Ale widok skaczących delfinów za burtą też niezapomniany

2016-02-07 21:05:13

Miałeś niezłego farta z delfinami :)

Delfina Szulik
2016-02-07 20:58:59

My dotarliśmy tam własnym samochodem , i pieszo ....Najpiękniejsze miejsce na ziemi .....

2016-02-08 09:36:33

To tak jak my z 4 latkiem, ale dał radę, widoki rekompensuja cały wysiłek

Katarzyna Świątek
2016-02-07 21:20:56

Przepięknie...może kiedyś zobaczę na własne oczy...

2016-02-08 11:56:56

z góry na plażę to super ale odwrotnie to już troche męcząco ;)

Eliza Aniśko
2016-02-08 13:52:19

Anna, coś dla Ciebie? :)

2016-02-08 14:12:27

Może w końcu ją zobaczę :-)

2016-02-08 16:48:08

Męcząco ale naprawdę warto :) byłam 2 razy i było cudownie jak w raju...

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Rejs między Chora Sfakion a Agia Roumeli

Prezentowany film powstał w czasie rejsu między Chora Sfakion a Agia Roumeli. Po drodze z pokładu promu można podziwiać wiele ciekawych miejsc znajdujących się na południowym wybrzeżu Krety takich jak droga do Anopoli, urokliwe Loutro, plaże w Phoenix, wylot wąwozu Aradena, plażę Marmara oraz zielone wzgórza przy Agia Roumeli.

Sitia - zachód słońca nad miastem

Dziś zapraszamy Was na kolejny zachód słońca jaki nakręciliśmy w ubiegłym roku na Krecie. Tym razem będziecie mogli zobaczyć końcówkę dnia nad miastem Sitia, znajdującym się we wschodnim krańcu wyspy. Część filmu nakręcona została techniką poklatkową pozwalającą na znaczne przyśpieszenie zachodu słońca.

Szybka wycieczka po Rethymnonie

Dziś proponujemy Wam szybki wirtualny spacer po ulicach Rethymnonu, który jest trzecim co do wielkości miastem Krety. Miasto leży w północno-zachodniej części Krety, mniej więcej w połowie odcinka Nowej Drogi Narodowej, łączącego Chanię z Heraklionem. Od wielu lat konkuruje z Chanią o miano najpiękniejszego miasta Krety. Sami oceńcie czy zasługuje na to miano.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

Kancelaria Prawna Turek&Wróbel: Informujemy, iż zgłosili się do nas pasażerowie opóźnionego lotu Heraklion - Wrocław. Gdyby ktoś z Państwa chciał przyłączyć się do wszczynanych przez nas postępowań, zapraszamy do kontaktu e-mail: [email protected]
Mat Tro: Jak powiedział mi jeden z lokalnych barmanów, wieje tam 360 dni w roku :D
Beata Mikłasz: Bajka...
Agata Borkowska: Cudowne miejsce
Gosia | crete.pl : Wojtek, dzięki za informację! Dodaliśmy ją do treści bo jest istotna.
Marta Wolny-Lis: Zawsze wracam z bagażem o kilka kilogramów cięższym niż ten, z którym wylatuje z Polski. Oliwa, miód tymiankowy, piniowy, pomarańczowy, chałwa....
Roman Roman:
Roman Roman: Piekny wawoz i bez tłoku
Barbara Binkowska: co za pysznosci sa w słoikach?
Pawel Budzynski: Ja polecam też SAGE wildherbscrete, 100% naturalne, ręcznie robione kosmetyki z górskich ziół. Na codzień można kupić je koło Elafonissi, a powstają w okolicach Kandanos
Dariusz Rzeczkowski: Fajna przygoda i po 400 EUR zwrotu dostaną jak złożą reklamacje i będą zadowoleni
Małgorzata Tatarek Boerboel Polska: Chyba właśnie wystartowali :)
Klaudia Bracisiewicz: a czy ktoś wie, na jaki adres mailowy można składać reklamację? na stronie przewoźnika nie ma żadnej informacji na ten temat, jedynie kiedy można prosić o zwrot kosztów i na jaką kwotę można liczyć
Marcin Palacz: Jakaś dziwna linia lotnicza. Za przewoz pieska na pokładzie w obie strony 280 € szaleństwo
Kamila B-n: Podobna sytuacje przezylam na lotnisku we Wrocławiu lot do Burgas. 28.06.2019 lot opozniony o ponad 8 godzin. Napisałam maila do Blue Panorama. Odpowiedzieli że wniosek o odszkodowanie należy przesłać do AMC AVIATION, bo to oni są odpowiedzialni za loty czarterowe.
gość PiotrWie: Po obejrzeniu zdjęć na większym ekranie - poprzednio oglądałem na smartfonie - już widzę - to jest droga od Vasiliki. Czemu nie jechałeś przez Lentas?
gość PiotrWie: Znam obie drogi ale ze zdjęć nie umiem się zorientować - jechałeś przez Lentas i Trahoulas co byłoby logiczne ale wtedy nie jedziesz przez wąwóz czy od Vasiliki ?
Wojtek Arciszewski: Tak było w kwietniu w Falassarna . To nie był sam brzeg, tylko miejsce za wydmą od strony lądu.Czyli ślad po plażowiczach z sezonu 2018
Maryla Paturalska: Chyba trzeba nazwę zmienić...
Maja Nować: Prądy morskie mogły przynieść te śmieci także z innych krajów. Nie jest powiedziane, że to tylko wina Greków Andrzej Lewandowski
Rafał Mąder: Adrianna Izmajłowicz
Adaś Es: Niestety również widziałem ten dramat na Voulisma Beach po mniej uczęszczanej stronie. To że nie dało się nurkować to jedno, ale do k...y nędzy ludzie ruszcie głowami za nim będzie za późno. Kosze na śmieci są wszędzie korzystajcie z nich!!!!
Andrzej Lewandowski: Jak beda podawsc frappe w plastikowych kubkach ze slomkami, plastikowe pudeleczka z porcjami arbuza, i kazde zakupy wkladac do plastikowych siatek, a zamaiat bidonow uzywac plastikowych butelek i uzywac calej masy jednorazowych rzeczy a my turysci nie bedziemy reagowac na powszechne uzywanie plastiku, to szmaragdowa Grecja bedzie pelna smieci http://www.plasticfreegreece.com/
Dana Gołowacz: byłam,widziałam..potwierdzam..niestety ..:( Jak się ludzie nie ogarną,to śmieci nas zasypią ...
gość Wojtek: Droga na parking jest zagrodzona i mnisi z Moni Gouvernet biorą po 2,5 euro od osoby dorosłej za przejście do Moni Katholiko. Dziś byłem.