Kolejne zmiany na Balos

data_2015-07-21 21:10:09 2015-07-21 21:10:09

Po wprowadzeniu komunikacji autobusowej, na lagunie Balos szykują się kolejne ważne zmiany. Już za dwa dni rozstrzygnięty ma zostać przetarg na usługi ochroniarskie świadczone na tej plaży. Wśród zadań stawianych przed firmą, która wygra konkurs (niestety głównym kryterium jest cena), będzie ochrona środowiska oraz infrastruktury. Głównym obszarem podlegającym ochronie ma być teren plaży, który będzie strzeżony oraz patrolowany 24 godziny na dobę (również w nocy). Z pewnością ma to zapobiec takiej sytuacji jaka miała miejsce na początku sezonu na plaży Elafonisi, gdzie w ciągu jednej nocy zniszczona została znaczna liczba leżaków.

Kolejka samochodów na BalosKolejka samochodów zaparkowanych wzdłuż drogi na Balos

Rozstrzygnięcie przetargu będzie również oznaczać sporo zmian dla osób, które w przyszłości będą chciały dojechać do Balos swoim samochodem. Obecne plany zakładają, że możliwe będzie pozostawienie samochodu jedynie na wyznaczonych miejscach. W przypadku ich wyczerpania, kolejni turyści będą zmuszeni do pokonania szutrowego odcinka w autobusie. Obecnie (co widzieliśmy na własne oczy) w miejscowości Kaliviani budowane są (naszym zdaniem niezbyt duże) parkingi przeznaczone na samochody.

Warto przypomnieć również, że w tym roku władze Kissamos w bardzo zdecydowany sposób rozprawiły się z nielegalnymi kantynami działającymi w rejonie tej plaży. Usunięta została również nielegalna instalacja elektryczna, która została podciągnięta przez tych przedsiębiorców. Obecnie, główna z kantyn działających na Balos jest własnością gminy Kissamos. Energia elektryczna niezbędna do jej działania pozyskiwana jest z odnawialnych źródeł energii.

Piotrek,  data_2015-07-21 21:10:09 2015-07-21 21:10:09
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 4.67 na 5 (0) liczba ocen 3
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Circus Maximus
2015-07-21 19:20:46

Busiki rozwiążą problem a nabiją kase..dziwię się że tolerują te samochody..

2015-07-21 19:37:26

Samochody są w większości z wypożyczalni więc to też nakręca zyski ..

2015-07-21 19:40:19

Zgadza się, jednak parking na dole i sprawny transfer byłby najlepsiejszy ;) wg mnie

2015-07-21 19:56:48

Naszym zdaniem też. Tym bardziej, że chociaż droga na Balos nie jest jakoś wymagająca, trudna czy też niebezpieczna to jednak możliwość rezygnacji z telepania się "własnym" samochodem przez kilkadziesiąt minut jest po prostu wygodne ;)

Circus Maximus
2015-07-21 20:01:07

Jutro będę się telepać z Kisamos autobusem :) chyba że na falasarne taxą :))

2015-07-21 20:05:10

(y) Falasarna naszym zdaniem też bardzo fajna i doskonała jako miejsce na wypoczynek. Oczywiście o ile nie ma zbyt wielkich fal :)

2015-07-21 20:10:34

Prognozy są dobre :)

Katarzyna Lesiewicz
2015-07-21 19:41:46

Szkoda, ze nie mozna bylo zostawic Balos w spokoju. Utrudnic dostep, zamiast go ulatwiac. Bylo pieknie, dziko i spokojnie. Niestety - BYLO

2015-07-21 19:54:26

W sezonie turystycznym to już chyba nigdy się nie uda. To nie tylko problem dużej ilości osób które jadą na Balos samochodami (zresztą, trzeba przyznać tak jak i my). To również duża ilość osób przypływająca tu statkami. Atrakcje przyciągają i ciężko to zmienić, szczególnie w sytuacji gdy idą za tym spore ilości pieniędzy.

Dominik Herman
2015-07-21 19:56:09

dobrze, że na samą lagune nie można wjechać samochodem, bo pewnie ludzie by się skusili. Moim zdaniem powinni całkowicie zlikwidować ruch samochodowy i obecną trasę zostawić jedynie dla wycieczek pieszych. Zostałyby promy plus jacyś tam prywatni przewoźnicy morscy, ale wszystko pod kontrolą.

2015-07-21 20:02:27

Są takie plany. Jedna z rozważanych opcji to całkowite zamknięcie tego szlaku dla ruchu samochodowego z wyłączeniem pojazdów lokalnych mieszkańców (pszczelarzy i rolników) oraz autobusów kursujących na trasie Kaliviani - parking Balos.

Krzysztof Machnacki
2015-07-22 13:49:54

To tam jeździ autobus???
Masakra

Monika Skwara
2015-07-21 20:10:57

Samochody to jednak nic w porównaniu z promem, którym przypływa pół tysiąca osób! W ciągu kilku chwil robi się syf, a w wodzie pływa już wszystko...

2015-07-21 20:25:53

Fakt wycieczkowce potrafią z siebie wypluć monstrualną liczbę turystów. Niestety jednak samochody powoli również stają się problemem. W tym roku kiedy wracaliśmy to widzieliśmy jak na długości około kilometra samochody stały ustawione wzdłuż drogi właśnie tak jak widoczne jest to na zdjęciu ilustrującym tego newsa.

Łukasz Nowakowski
2015-07-21 20:24:53

Masowa turystyka przynosi zyski...co niestety wpływa na jakość zwiedzonego miejsca.Tłumy ludzi zniechęcają ...ale urok tego magicznego miejsca bezcenny.

2015-07-21 20:31:26

No niestety są to pewne paradoksy współczesnej turystyki. Czasami również my mamy dylematy czy opisywać dane miejsce, czy też zostawić je bardziej dla siebie. Zawsze jest ta obawa, że kiedy wrócimy do niego za kilka lat przeżyjemy zawód ze względu na zmiany które się dokonały. W tym roku niestety było kilka takich gorzkich "powrotów".

2015-07-22 13:48:50

Dlatego najlepszym okresem na zwiedzanie takich terenów jest wiosna lub jesień. Czyli poza sezonem.
Byłem tam 5 lat temu w maju i samochodów na parkingów włącznie z moim było chyba 8. A w przeciągu połowy dnia przypłynął tylko jeden statek z turystami. I całe szczęście odpłynął zanim zdążyliśmy zejść na plażę.
Dzięki temu był spokój i cisza. A kąpiel w lagunie była przyjemnością.

2015-07-22 14:33:31

Krzysztof niestety nie każdy może korzystać z urlopu w tych okresach roku. Zresztą w tym roku w maju pogoda była koszmarna.

Antonio Dimitropoulos
2015-07-21 22:24:19

Hello creeta♥

2015-07-22 03:22:26

Bajkowe widoki,wystarczy przyjechać rano i nie ma problemu z parkowaniem.

2015-07-22 06:02:30

Zgadza się :)

Pat Nov
2015-07-22 05:36:29

Dzień dobry Balos <3

gość MARK
2015-07-22 10:50:03

Wróciliśmy z Balos

Witam serdecznie,Wróciliśmyi z Krety po 2 tygodniach ( 1 raz na Krecie). Super urlop, super Kreta!  Byliśmy na Balos autobusem Ktel. Dojazd za 7.20 e bilet. Autobus jedzie do Kastelii tu przesiadka na inny bus ( w cenie) na Balos.  Przed wyjazdem na szutrowaą drogę jeszcze opłata od każdego dorosłego ( czy z auta czy z busa) po 1 e ( stoi pani i zatrzymuje samochody). Balos widoki super 10/10 kąpiel już nie - silny wiatr - jak dla mnie.Byliśmy też już autem : Elafonisi,  Chania, Retymno, Samaria, Kali Limenes,  Matala, Agia Galini, Chora Sfakion, Stavros,  Pozdrawiam miłośników Krety - też zachwycony Kretą.

Piotr Mazgaj
2015-07-22 12:34:04

Dobrze, że bylem przed zmianami. W 2008 roku to jeszcze było pusto.

Aneta Perczak
2015-07-22 12:42:31

Zgadzam się z przedmówcami. My rok temu na Balos byliśmy rano, oprócz nas był jeszcze jeden samochód. Delektowałam się tą pustą plażą, ciszą, pięknem przyrody, brakiem problemów z parkowaniem. O godz. 14.00 wracaliśmy, dosłownie tłum samochodów mnie przeraził. Zresztą znaleźliśmy sobie sposób na zwiedzanie Krety, wystarczy być przed wszystkimi ;)

gość PiotrWie
2015-07-22 23:06:40

My na szczęście jesteśmy w stanie jeździć poza sezonem - a i tak staramy się unikać popularnych miejsc. Na szczęście w górach i w wąwozach ( poza Samarią i częściowo Imbrosem ) spotyka się pojedynczych ludzi - szlaki są zbyt wymagające dla masowej turystyki. Na Balos byliśmy w 1999 w czerwcu - było sporo ludzi ale jeszcze nie tragicznie.

gość isztwan
2015-07-28 21:17:06

balos

Balos odwiedziłem 2 razy. Za pierwszym razem polecił mi miejscowy, u którego mieszkałem. Dojazd szutrówką, którą bałem się jechać. Promy były czymś odległym. Wycieczki tylko małą łódką. Na miejscu z 10 aut. Pięknie

Za drugim razem chciałem pokazać miejsce rodzinie. Zawiodłem się. Droga z niedostępnej zrobiła się w części wylana nawierzchnią bitumiczną.  Sznur aut przed parkingiem - ok 1km. Na miejscu jak zobaczyłem parasole to się za głowę chwyciłem - po co one tutaj. Dobił prom - wyległy mrowie ludzi. SZOK. Czym prędzej uciekliśmy. W drodze powrotnej autobus!!! SZOK. TO BYŁO dziewicze miejsce. Teraz już tak nie jest.

Na szczęście można zmienić miejsce pobytu w inne części tej pięknej wyspy. Miejsca wskazane przez miejscowych zostaną tylko dla nich i nie zamierzam nawet się nimi dzielić. Są dość trudno dostępne i przede wszystkim piękne bez masowej turystyki.

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter