Czy przyjdzie kolej na Kretę?

data_2011-11-24 22:11:38 2011-11-24 22:11:38

OSE logoKolej to zdecydowanie najbardziej ekologiczny sposób na przewóz ludzi oraz towarów. Poseł Michael Tremopoulos, który z ramienia Partii Zielonych zasiada w Parlamencie Europejskim, promuje w Brukseli wniosek na budowę linii kolejowej przebiegającej wzdłuż północnego wybrzeża Krety. Tory miałyby połączyć trzy najważniejsze miasta tej wyspy: Chanię, Rethymnon oraz Heraklion. Na dzień dzisiejszy ciężko jest powiedzieć na ile kreślone obecnie plany są realne do wykonania. Nie wiadomo, czy projekt ten kwalifikuje się na uzyskanie dofinansowania ze środków UE. Nie stworzono również żadnego studium wykonalności tej inwestycji.

Pewnie wiele osób czytając te zapowiedzi zadaje sobie w myślach pytanie: skąd Grecja pogrążona w tak głębokim kryzysie ma wziąć pieniądze na realizację tego przedsięwzięcia? Michael Tremopoulos uważa, że niezbędne środki finansowe można uzyskać porzucając planowaną budowę nowego lotniska w Kastelli. Jego zdaniem niewydolna komunikacja drogowa w obrębie północnej części Krety jest obecnie ważniejszym problemem, który wymaga szybkiego rozwiązania. Już dziś Nowa Droga Narodowa uznawana jest za najbardziej niebezpieczną trasę w Grecji. Planowana linia kolejowa pozwoliłaby na odciążenie tej drogi, oraz znacznie skróciłaby czas potrzebny na podróż między najważniejszymi miastami Krety. Według szacunków ekologów kolej pozwoliłaby przebyć trasę między Heraklionem a Chanią w około 50 minut.

Lokomotywa Heraklion
Jak na razie takie "pomniki" to jedyna obecność kolei na Krecie

Osobiście patrzę na ten projekt z lekkim przymrużeniem oka. Utworzenie linii kolejowej na tak pofałdowanym terenie, jakim jest kreteńskie wybrzeże, wymagałoby wykonania bardzo wielu skomplikowanych prac inżynieryjnych oraz kosztownych robót ziemnych związanych z niwelowaniem gruntu oraz drążeniem ewentualnych tuneli. Nawet dla nowoczesnych kolei dopuszczalne nachylenie torowiska rzadko kiedy przekracza 4%, a w większości przypadków nie przekracza 1%. W przypadku dróg tolerowane jest znacznie większe nachylenie, które w skrajnych przypadkach może dochodzić do 15%. Ten jeden fakt dobrze obrazuje jak trudny w realizacji może być ten projekt.

 

Gosia i Piotrek,  data_2011-11-24 22:11:38 2011-11-24 22:11:38
Średnia: 5
Liczba ocen: 1
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 1
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera