2017-11-16 19:51:57
Dziś mamy dla Was garść wiadomości lotniczych związanych z Kretą, a w szczególności z lotniskiem w Chanii. Podczas tegorocznego sezonu wakacyjnego port lotniczy im. Daskalogiannisa wciąż utrzymywał wyraźny trend wzrostu ruchu pasażerskiego. Średnio na przestrzeni dziesięciu pierwszych miesięcy tego roku liczba podróżnych korzystających z tego lotniska wzrosła o 4,7% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Do października tego roku łączny ruch na lotnisku w Chanii wyniósł niespełna 2 950 tys. pasażerów.
Największy wpływ na tak pozytywne wyniki miały wzrosty międzynarodowego ruchu pasażerskiego. Dużo gorzej wygląda sytuacja przelotów krajowych, w przypadku których od stycznia do października 2017 roku, liczba podróżnych zmalała o blisko 1%. Niestety, ze względu na odwołanie przez Ryanair wszystkich krajowych połączeń realizowanych z Chanii, negatywna sytuacja najprawdopodobniej pogłębi się na przestrzeni kolejnych miesięcy. Analitycy już w tej chwili czekają z niecierpliwością, ale również i z obawą na podsumowanie statystyk ruchu pasażerskiego zebranych w okresie listopada.
Pewną niepokojącą prognozą są już dane ilości pasażerów korzystających z portu lotniczego im. Daskalogiannisa w październiku. W miesiącu tym lotnisko w Chanii było jednym spośród wszystkich lotnisk zarządzanych przez Fraport, które odnotowało spadek ruchu.
Na początku miesiąca Fraport ujawnił najnowszy raport finansowy, w którym uwzględnione zostały przychody uzyskane w 14 greckich regionalnych portach zarządzanych przez tę spółkę. Jak na razie wydaje się, że decyzja o długookresowej dzierżawie tych lotnisk była bardzo słuszna. Niemiecka spółka odnotowała w tym roku około 19% wzrost dochodu. Wynik ten zdecydowanie wykraczał oczekiwania analityków.
Spory udział w tym wzroście miały greckie regionalne porty lotnicze. Około 1/8 całkowitych dochodów stanowiły te wygenerowane przez 14 greckich regionalnych portów. Warto wspomnieć także, że w okresie od kwietnia do końca września przychody uzyskane przez Fraport Greece sięgnęły kwoty 2,2 miliarda € i były większe o około 14% w odniesieniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Tak dobre wyniki to w głównej mierze zasługa podwyżki opłat lotniczych oraz zwiększenie wpływów uzyskiwanych z handlu detalicznego na lotniskach.
Patrząc przez pryzmat tych "profitów" warto jednak pamiętać, że na spółce Fraport Greece ciąży obowiązek modernizacji oraz rozwoju dzierżawionych lotnisk. Koszty tych przedsięwzięć będą najprawdopodobniej dosyć wysokie.
Komentarze
komentarz z
Ale macie problemy ze w październiku ruch spadł lepiej w Heraklionie taśmę do bagażu zamontujcie
komentarz z
Ale MY mamy to zrobić? :D
komentarz z
Szkoda tylko ,że na okres zimowy z Polski nie ma już lotów do Chanii☹️
komentarz z
Ale to chyba mogło być spowodowane kłopotami pewnych linii lotniczych które tam też latały...
Z Polski nigdy nie latały samoloty zimą na Kretę, zresztą jak pooglądałem rozkłady to z innych krajów też, do zeszłej zimy latał z Aten i Salonik Aegen/Olympic i Ryanair, obecnie tylko ta pierwsza linia - inne wrócą jak co roku na wiosnę, Ryanair akurat jako pierwszy - na końcu marca.
Można narzekać na te linie ale nie da się zaprzeczyć że w ujęciu rocznym tylko lokalny Aegan/Olympic ma więcej połączeń pomiędzy Kretą a kontynentem, ceny też inni mają wyższe ( pomijam oczywiście propozycje niesprzedanych czarterów "super last minute" - te mogą być niższe, tyle że trzeba się decydować na wylot za dwa - trzy dni)
My mamy zakupiony bilet na 22 maja - przeglądając ceny w różnych terminach widać że pomimo wpadek z końca poprzedniego sezonu już sporo biletów sprzedali - ceny nie są tak atrakcyjne jak na początku sprzedaży.
nie ma latów bezpośrednich, ale w środy i soboty są połączenia z Warszawy przez Ateny ( Aegen/Olympic) - na początku grudnia nawet ceny zachęcające, wiosna już zdecydowanie mniej korzystne.
Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz
lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10154972237342551