Bieżące informacje lotnicze

data_2017-02-21 19:56:18 2017-02-21 19:56:18

Dziś mamy dla Was garść wiadomości lotniczych. Na początek warto odnotować to, że utrzymany został zeszłoroczny trend wzrostowy liczby międzynarodowych pasażerów korzystających z greckich lotnisk. Według danych opublikowanych przez Grecki Urząd Lotnictwa Cywilnego w tym roku w styczniu liczba pasażerów była większa o 9% w porównaniu do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym. Łącznie przez bramki greckich lotnisk przewinęło się około 1,92 mln pasażerów i była to wartość większa o około 160 tysięcy podróżnych. Zwiększeniu o około 6,6% uległa również liczba lotów międzynarodowych, których łącznie w styczniu 2017 było ponad 20 tys.

Ryanair w Modlinie

Listę lotnisk o największym natężeniu ruchu otwiera lotnisko w Atenach. W styczniu z jego usług skorzystało około 1,2 mln pasażerów. Jednym z czynników wpływających na popularność tego portu jest między innymi to, że Aegean Airlines obecnie największy grecki przewoźnik lotniczy, traktuje lotnisko w Atenach jako główny hub przesiadkowy. Saloniki, zajmujące drugą pozycję wśród najpopularniejszych greckich lotnisk, mogą poszczycić się około 365 tysiącami pasażerów. Na kolejnych dwóch pozycjach znalazły się oba lotniska na Krecie, przy czym w Heraklionie obsłużono ponad 77 tys. pasażerów a w Chanii około 67,5 tys. Pierwszą piątkę najpopularniejszych lotnisk zamyka lotnisko w Rodos, z którego usług skorzystało około 55 tys. podróżnych.

Przekazanie greckich lotnisk z poślizgiem

Końcówka pierwszego kwartału tego roku to bardzo ważny moment dla 14 greckich regionalnych portów, które mają być przekazane w długoterminową dzierżawę dla grecko-niemieckiego konsorcjum Fraport-Copelouzos. Wstępnie moment przekazania zarządu nad portami planowany był na koniec lutego, jednak już w tej chwili wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Poślizg ten bynajmniej jednak nie jest wynikiem zaniedbań greckiej strony, a jedynie problemami Fraportu z pozyskaniem całej kwoty 900 mln € potrzebnych na sfinansowanie tej umowy.

W chwili obecnej przekazanie zarządu nad lokalnymi portami planowane jest w połowie marca. Według Fraportu realizacja umowy nie jest zagrożona, gdyż linie kredytowe tego konsorcjum posiadają gwarancje takich instytucji finansowych jak Europejski Bank Inwestycyjny, czy też Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju.

Sytuacja ta jednak już w tej chwili budzi sporne interpretacje. Greckie Ministerstwo Zdrowia twierdzi, że koszt ubezpieczeń zdrowotnych pracowników powinien zostać pokryty przez nowego właściciela. Przedstawiciele Fraport-Copelouzos uważają natomiast, że do momentu oficjalnego zarządu na lotniskami, koszt wszelkich świadczeń pracowniczych jest w gestii obecnego właściciela czyli rządu Grecji.

Ryanair linią czarterową w Polsce

Od dłuższego już czasu Ryanair jest inspiracją dla wielu przewoźników. Charakterystyczny model biznesu oferowany przez te irlandzkie linie lotnicze stał się wzorem dla wielu firm w tym również tych, dla których głównym źródłem przychodu są loty czarterowe. Warto wspomnieć tu choćby takie linie lotnicze jak Small Planet czy też Enter Air, które od stosunkowo niedawna oferują bezpośrednią sprzedaż biletów. W tym również takich, w których podstawowa cena obejmuje jedynie koszt bagażu podręcznego.

Widać jednak, że władze Ryanair trzymają rękę na pulsie i szybko reagują na zmiany zachodzące na rynku. Chociaż najbardziej oczywistym wydawałoby się zaostrzenie konkurencji cenowej z tymi firmami, to jednak irlandzki przewoźnik postanowił zastosować zupełnie inną strategię. W zeszłym tygodniu prezes Ryanair Michael O'Leary zapowiedział jak najszybsze rozpoczęcie działalności jego firmy na rynku polskich przewozów czarterowych. Rozpoczęcie takiej działalności byłoby możliwe od 2018 roku.

O'Leary wyjaśnił, że decyzja ta to wynik między innymi wciąż dużego potencjału tego typu usług w Polsce. Na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej szacował on, że jego firma mogłaby obsłużyć około 3 mln klientów polskich biur podróży. Loty byłyby najprawdopodobniej obsługiwane w ramach obecnej marki. My ze swojej strony będziemy trzymać kciuki za polską linię czarterową Enter Air, która od wielu lat sukcesywnie rozwija się oferując właśnie tego typu usługi.

Ryanair

Gosia i Piotrek,  data_2017-02-21 19:56:18 2017-02-21 19:56:18
Średnia: NAN
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10154303554767551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe


Parklot

Najnowsze komentarze:

Szkoda. Ale wiadomo, gdzie człowiek tam szkody. Na szczęście miałem przyjemność plażować na wyspie. Jest mega pięknie. Plaże zwłaszcza Golden beach zostaje na zawsze w pamięci.
Τέλειο
gość PiotrWie: Z 10 lat temu zamalowano taki drogowskaz, nie wiem czemu. Jak ścieżka z Marmary podejdzie do klifu trzeba szukać odgałęzienia w górę,jak się dobrze przyjrzysz znajdziesz na skale ślad po zamalowanych drogowskazach, idziesz w górę  łatwymi niewielkimi zakosami po płytach. Dochodzisz do szlaku Loutro - Livadiana. (...)
Gosia | crete.pl : Myślimy o takiej objazdówce, raczej nie będzie to ten rok, ale plany mamy. Szlak z filmu robiliśmy na przełomie sierpnia i września. Nie pamiętam aby było takie oznakowania, ludzie idą skrajem klifu, straszne miejsce dla mnie z moim lękiem wysokości.
gość PiotrWie : I mam jeszcze dwa pytania - po pierwsze w jakim miesiącu tak było i po drugie - czy oznakowali z powrotem wersję " easy to Loutro " czy dalej pomiędzy Marmarą a Finikas jest ta ścieżka samym skrajem klifu?
gość PiotrWie : Przemyślcie wyjazd na mniej oblężone wyspy - nie jest to logistycznie skomplikowane. (...)
Gosia | crete.pl : Można się zdziwić prawda? Biznes kwitnie, taxi boaty kursują jak oszalałe przywożąc do Marmary turystów z Chora Sfakion i okolic. A w tawernie przy Marmarze wszystkie stoliki są pozajmowane albo już zarezerwowane. My dostaliśmy stolik chyba tylko dlatego, że kelner zlitował się jak zobaczył nasz zmęczone facjaty po zejściu ze szlaku.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera