Nasza filmowa relacja z wejścia na Psiloritis

data_2016-04-28 19:28:42 2016-04-28 19:28:42

Dziś wieczorem chcielibyśmy zaprosić Was na naszą krótką relację filmową z wejścia na Psiloritis, czyli najwyższą górę Krety wznoszącą się 2456 m n.p.m. W całodniowej niezwykle przyjemnej wycieczce mogliśmy towarzyszyć uczestnikom wiosennego wyjazdu zorganizowanego przez kreta24.pl, których w tym miejscu serdecznie pozdrawiamy. Trasa prowadząca od schroniska Lakos Migerou aż do szczytu Psiloritis pozwala na podziwianie malowniczych krajobrazów, które z pewnością będziemy chcieli zobaczyć w przyszłości jeszcze nie raz.

Gosia i Piotrek,  data_2016-04-28 19:28:42 2016-04-28 19:28:42
  • 5.0

Oceniłeś na:

Kreta informacje 5 na 5 (0) liczba ocen 2
zobacz pozostałe aktualności z tego miesiąca »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

Karolina Guzik-Pawłowska
2016-04-28 18:02:58

Karolina Strapagiel jest i nasze zwycięskie "przybicie" :)

2016-04-28 18:15:36

Jak najbardziej :) załapałyście się do naszego krótkiego klipu z Psiloritis :)

Karolina Strapagiel
2016-04-28 18:46:35

Ale super!!

2016-04-28 20:35:10

Jak na kwiecień to wręcz szokująco mało śniegu, 25 maja 2014 było podobnie ( ale śnieg był zlodowaciały, nie zapadało się w niego nawet na milimetry), w końcu maja zeszłego roku było dużo więcej.

Gosia | crete.pl
2016-04-28 20:54:26

To konsekwencja ciepłej zimy jaka była w tym roku. Zeszłoroczna była bardzo ciężka i śnieg widzieliśmy miejscami nawet w lipcu.

kreta24.pl
2016-04-28 21:28:29

Super !!!

2016-04-28 21:30:33

Oj działo się, działo... =D

2016-04-29 16:20:32

Zdecydowanie. I mamy nadzieję że będzie się działo jeszcze nie raz :)

Sylwia Kłosek
2016-04-29 09:15:00

Fajnie przeżyć to jeszcze raz :)

2016-04-29 16:21:06

Cieszymy się, że spodobała się Tobie nasz relacja :)

2016-04-29 13:56:31

Czy te czerwone kropki na skałach to onzaczenie szlaku?

CRETE - Kreta
2016-04-29 16:14:27

W górnej części podejścia łączą się ze sobą dwa szlaki: ten wiodący z Lakos Migerou oraz ten z Nidy. Wydaje nam się że w tej części mieszają się oznaczenia. Z tego co pamiętamy to z Lakos Migerou szlak jest oznaczany kolorem żółto-czarnym. Natomiast z Nidy oznaczenie jest nanoszone czerwonymi kropkami. Najlepiej gdybyś zweryfikowała to z informacjami umieszczonymi w internecie.

2016-04-29 21:25:35

Piotrze, to nie tak. Szlak z Lakkos Mygreou jest nieznakowany, jęst bardzo wyraźna ścieżka, oznakowanie zaczyna się dopiero na przełęczy gdzie spotykamy szlak z Nidy. Kolorem żółto-czarnym (przynajmniej od Psiloritasa na wschód, w drugą stronę jeszcze nie szliśmy) oraz jak na całej długości tabliczkami na słupkach jest znakowany E4 a więc zejście na Nidę. Dwie czerwone kropki prowadzą początkowo wspólnie, następnie w miejscu zwanym Kolita odbijają na południe dochodząc do końca drogi prowadzącej z miejscowości Lochria, idą tą drogą jakieś 4 kilometry z powrotem na zachód po południowej stronie masywu i odbijają od niej,( sądząc z kierunku bo my poszliśmy dalej w stronę Lochrii) w kierunku podejścia południowego - od schroniska Toumbotos Prinos, możliwe że do tego schroniska. Jak nam wyjdą plany związane z wyjazdem wrześniowym - to dokładnie zweryfikujemy jak wygląda koniec szlaku znakowanego czerwonymi kropkami - bo na razie za trzy tygodnie jedziemy w Lefka Ori. Jak będziesz miał chwilę czasu to przeczytaj jak nas zwiodły czerwone kropki w 2014.

Piotrek | www.crete.pl
2016-04-29 21:43:20

Dzięki za informacje

Piotr jak zwykle dzięki za cenne informacje. Faktycznie masz rację. Przecież teraz nawet jak szliśmy odcinek E4 między Chora Sfakion a Loutro to również mieliśmy oznaczenia żółto czarne. Jak będę mieć chwilkę to przeczytam Twoją relację o zwodniczych czerwonych kropkach :).

2016-11-30 21:16:52

Własnie przeczytałem po raz drugi swój komentarz - okazuje się że jest jeszcze inaczej - dwie czerwone kropki idą ze szczytu na płaskowyż Nida, razem z typowym oznaczeniem E4 -żółto-czarnym "the creatan way" Na Kolicie odchodzą dwie czerwone krótkie kreski które idą drogą po południowej stronie masywu, nie widać w żadnym miejscu punktu ich dojścia do E4 - być może dochodzą do drogi prowadzącej z Kouroutes do Toubotos Prinos. Ale gdybym nie wiedział że na Kolicie trzeba szukać innej drogi znów bym pewnie poszedł wzdłuż nich - pomimo obfitego jak na kreteńskie warunki znakowania w Górach Idajskich są miejsca zwodnicze - szlak z Nidy jest super znakowany ale pod górę - gdy szliśmy w górę  niejednokrotnie tylko wsparcie GPS pomogło nam znaleźć prawidłową ścieżkę. I jeszcze jedno - gdyby ktoś chciał się wybrać z Nidy na szczyt niech podchodzi bardzo sceptycznie do tych 4 h podejścia i 3h zejścia - to czas szybkiego czystego marszu bez obciążenia - gdy spaliśmy w tawernie na Nidzie obserwowaliśmy że wszyscy wychodzą tak maksymalnie o 8 :00 - 8 : 30 i wracają ok 18:00

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

W Jeorjopouli montowali parasole kilka dni temu. No jestem ciekawa czy teraz będą demontować.
gość PiotrWie : Nam się podoba - może znowu da się jeździć na Kretę. Miłośników leżaków zapraszamy z powrotem na północne wybrzeże.
Bardzo się cieszę. Mnie to odpowiada, bo nie znoszę głośnej muzyki na plaży i coraz trudniej było znaleźć miejsce bez leżaków. Jak ktoś chce leżaki to zapewne znajdzie odpowiednie miejsce.
W Falasarnie byłam ostatnio jakieś 2-3 lata temu. Leżak na leżaku, głośna muzyka z baru, co najmniej dwa kłady, kursujące tam i z powrotem co kilka minut, generujace niesamowity hałas i smród.... a pamiętam jeszcze czasy, jak można było na tej plaży rozłożyć się z kocykiem w ciszy i spokoju, eh... no cóż może i szkoda miejsc pracy, ale ludzie wszystko potrafią zniszczyć i nie znają umiaru jeśli chodzi o kasę, ... (...)
Bardzo dobrze. Jak ktoś nie chce wypożyczać leżaka, to miejsca musi szukać na drugim końcu wyspy i w najbrzydszej okolicy.
Małe sprostowanie. Określenie "Fałszywe plaże" jest błędne. Chodzi tu o "Niezadeptane plaże" (gr. Απάτητες παραλίες) ;)
To znaczy, że z Falasarny znikną baldachimy do leżenia? Trochę rewolucja.
Parklot
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter