Kreta przewodnik

Najlepsza polska strona internetowa poświęcona greckiej wyspie Kreta oraz w niewielkim stopniu Grecji kontynentalnej. Znajdziesz tu przydatne informacje związane ze zwiedzaniem Krety wykraczające poza ofertę fakultatywnych wycieczek. Na stronie znajdziecie również opisy najciekawszych miejsc, które sami odwiedziliśmy zwiedzając tę największą grecką wyspę. Treści uzupełniają bieżące aktualności, fotografie oraz przepisy kuchni greckiej.

Linie lotnicze Enter Air

Enter Air (Kod IATA E4,  ICAO: ENT) to całkowicie polska i zarazem jedna z popularniejszych linii czarterowych organizujących transfery turystów z naszego kraju do Grecji. Obecnie z usług tego przewoźnika korzysta zdecydowana większość biur podróży oferujących wypoczynek na Krecie.

Enter Air

Historia

Mimo tego że Enter Air został utworzony w 2009 roku to prawdziwe skromne początki jego działalności sięgają kwietnia 2010 roku kiedy przedsiębiorstwo to zrealizowało pierwszy lot czarterowy do Tunezji. W okresie tym flotę tego przewoźnika stanowiły jedynie dwa samoloty Boeing 737-400. Jednak na przestrzeni kolejnych miesięcy do marca 2011 roku Enter Air zwiększył łączną liczbę samolotów do ośmiu maszyn Boeing 737.

16 grudnia 2011 Enter Air przewiózł milionowego pasażera. W 2011 oraz w 2012 roku Enter Air był największym przewoźnikiem na rynku polskich przelotów czarterowych uzyskując około 30-procentowy udział w rynku. Jesienią 2013 firma uzyskała zezwolenie Urzędu Lotnictwa Cywilnego na wykonywanie połączeń regularnych pomiędzy Tel Awiwem a Warszawą i Katowicami. W roku 2013 samoloty Enter Air przewiozły w kraju oraz za granicą ponad 1,3 mln pasażerów.

Enter Air

W sezonie wakacyjnym 2014 roku Enter Air operował korzystając z floty 14 samolotów. Zdecydowaną większość maszyn stanowiły Boeingi 737-400 (168 miejsc siedzących), które nieustannie były modernizowane. Wszystkie samoloty zostały wyposażone w wygodniejsze fotele odkupione od Lufthansy. Części maszyn została wyposażona w winglety, czyli charakterystyczne wygięte końcówki skrzydeł.

W chwili obecnej pełna flota Enetr Air obejmuje 17 maszyn z których około połowę stanowią starsze wersje Boeinga 737 w konfiguracji 168 miejsc. Pozostałe natomiast to nowsze samoloty zabierające na pokład 189 osób.

W połowie 2015 roku Enetr Air zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Głównym celem tego działania było pozyskanie środków niezbędnych na zakup nowych samolotów. Warto zresztą odnotować, że tego samego dnia przewoźnik złożył zamówienie na cztery nowe samoloty Boeing 737 (dwa w wersji 737-880NG oraz dwa w wersji 737-8 MAX). W dalszych planach przewoźnik ten przewiduje kolejne modernizacje obecnie posiadanych maszyn lub ewentualną wymianę na nowsze modele Boeingów 737 serii 800 (konfiguracja na 189 miejsc). Obecnie flota Enter Air jest wspomagana przez jednego Airbusa A320 łotewskiej linii SmartLynx.

Naszym zdaniem

Samoloty linii Enter Air nie należą do najnowszych i niestety widać to nawet gołym okiem. Średni wiek Boeingów 737 latających w barwach tego przewoźnika to około 18 lat, co  jest szczególnie widoczne we wnętrzu, które nosi wyraźne ślady wielu lat użytkowania. Osobiście nie podejmujemy się oceny stanu technicznego Boeingów eksploatowanych przez Enter Air, myślimy jednak, że jest on utrzymywany na jak najwyższym poziomie, który gwarantuje wysoki standard bezpieczeństwa.

Enter Air

Oczywiście jak w przypadku większości linii lotniczych również temu przewoźnikowi zdarzają się większe lub mniejsze usterki samolotów. Niestety charakterystyka obłożenia maszyn oraz ich ograniczona liczba sprawia, że ewentualne awarie są najbardziej uciążliwe dla pasażerów lotów czarterowych. Szczególnie dotkliwe może być oczekiwanie na zastępczy samolot, który musi być podstawiony na lotnisko znajdujące się poza Polską.

Problemy z realizacją lotów pojawiają się również w przypadku złych warunków pogodowych (o co w Polsce nawet w sezonie wakacyjnym nie trudno). Ewentualne opóźnienia wcześniejszych lotów powodują perturbacje w harmonogramie kolejnych. Osobiście zetknęliśmy się z taką sytuacją w przypadku naszego powrotu z wyspy Rodos, gdzie na lotnisku spędziliśmy kilka dodatkowych godzin. Osobiście jednak nie podzielamy wielu negatywnych opinii krążących o tym przewoźniku oraz o personelu pracującym na pokładach jego samolotów. Mamy nadzieję, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój tej polskiej firmy pozwalający na konkurencję z ciągle rosnącą konkurencją ze strony czeskich linii czarterowych Travel Service.

Enter Air

Informacje ważne przed lotem na Kretę

Waga bagażu przysługującego pasażerowi: 20 kg
Bagaż podręczny: 5 kg
Wymiary bagażu podręcznego: 55 x 40 x 23 cm
Opłata za przekroczenie limitu wagowego wynosi 24 PLN za każdy dodatkowy 1kg.

Data publikacji:
Data modyfikacji:
Średnia: 4
Liczba ocen: 6
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
Kreta informacje 4 na 5 (0) liczba ocen 6
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

 Krzysztofa Nowinska-Rajska
Krzysztofa Nowinska-Rajska
2016-07-08 19:53:41

My na Korfu też lecieliśmy ENTER AIR

1
 Joanna Owczarek
Joanna Owczarek
2016-07-08 20:59:29

Wspaniałych wakacji i czekamy na relacje z pobytu :)

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2016-07-08 21:30:34

Dziękujemy :) relacje będą!

 Joanna Owczarek
Joanna Owczarek
2016-07-08 21:31:22

my musimy wytrzymać do października :(

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2016-07-08 21:55:26

Dasz radę. Szybko zleci

 Izabela Bijak
Izabela Bijak
2016-07-08 21:55:56

Pierwszy raz w życiu leciałam tymi liniami do Heraklionu z Wrocławia -miło wspominam :):)

1
Wojciech Chwalny
Wojciech Chwalny
2018-07-20 14:15:32

Enter

Cyba maja najlepszych pilotów z Polskich czarterów, nie uniżając innym. Ląduja na 3 lotnisku co do bezpieczeństwa na świecie, to w Madera, leciałem.

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/10153718629907551

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz

Inne strony tej kategorii

Travel Service

Travel Service

Travel Service (Kod IATA - QS, ICAO - TVS lub TVP) to prywatne czeskie linie lotnicze. Od 2009 roku firma ta systematycznie zwiększa swój udział w całkowitej liczbie przewozów czarterowych realizowanych z polskich lotnisk. Równocześnie to jeden z popularniejszych przewoźników wykonujących loty czarterowe na Kretę. Obok Enter Air to jeden z głównych graczy oferujących tego typu loty na naszym rynku.

Linie lotnicze Aegean Airlines

Linie lotnicze Aegean Airlines

Kiedy 28 maja 1999 samolot w barwach linii lotniczej Aegean Airlines zrealizował pierwszy rejsowy lot na trasie między Atenami a Heraklionem mało kto przypuszczał, że rodząca się wtedy firma odniesie aż tak duży sukces. Po piętnastu latach, jakie minęły od tego dnia, Aegean Airlines jest największym greckim przewoźnikiem, którego bez najmniejszej przesady można również nazwać jedną z największych i najprężniej rozwijających się w firm w tym regionie Europy. Do obecnej chwili samoloty tej linii lotniczej przewiozły łącznie 67 milionów pasażerów.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

gość PiotrWie: A ja wcale bym nie chciał zwiększenia turystyki na Krecie - wręcz odwrotni, tęsknie za tak niedawnym czasami gdy Tunezja, Egipt i Turcja przyciągały rzesze turystów. Pojemność turystyczna Krety zaczyna jak dla mnie być przekraczana - na szczęscie jeszcze nie w górach. Jestem gotów z pobyt na Krecie zapłacić dwa razy więcej pod warunkiem ze będzie tam o połowę mniej ludzi.
Justyna Wojciechowska: Jeszcze, jak posprzataja i ogarna bezdomne psiaki beda na 1 miejscu
Marta Wójcik: Bylam i tu i tu i moim zdaniem na kontynencie brak klimatu, dla.mnie Kreta wygrywa
Urban Grzegorz Kępa: W sumie - mniej turystów, lepszy klimat
Sylwia Wiśniewska: 
Izabela Bijak: Bylam tu
Dorota Bachurzyńska-Huryn: Piękne miejsce
Mirosława Czajka: To prawda pieknie☀️
Aleksandra Cichoń-Szkudlarek: lipiec 2018
Zbigniew Justa: Jakby nie mówić byłem tu
Agnieszka Fuławka: Pięknie
Marta Wójcik: Piekne .miejsce
Izabela Skoczeń: Byliśmy w tym roku przepiękne miejsce!
Justa Pa: Cudowna miejscowość!
Joanna Mróz: Zapach Krety podobnie jak Ditrtichia Viscosa
Radosław Majcher: Elli Titaki
Ania Łojko: My też byliśmy na targach!
Grażyna Galas: Transfer z Heraklionu do hotelu w Stavromenos, 80 km merolem z zastraszającą prędkością..... Masakra!
Marta Wójcik: z czego wynika ten przepis? czy to nie więcej śmieci i plastiku na który ostatnio jest taka nagonka?!
Kamil Sławiński: Przecież oni tam jeżdżą jak nienormalni
gość PiotrWie: A ja widziałem - w Polsce. Wyprzedzają na trzeciego, przed zakrętami i po kilka samochodów na raz. W końcu to My mamy zaszczytne pierwsze miejsce w Unii pod względem ilości śmiertelnych wypadków na liczbę zarejestrowanych samochodów.
Nath Novv: Gorszych kierowców nie widziałam
Ewelina Kubiak: Katarzyna Czarniak my cos o tym wiemy
Sławomir Bojan: Gdyby wycieli krzaki przed znakami, ludzie jeździliby wolniej. Jeśli z założenia jest tam 90, to bez znaku skąd wiadomo o ograniczeniach? A wiadomo, że jeśli skupiam się na znakach, to nie obserwuje się drogi tak dobrze i o wypadek łatwiej. Dla mnie to była męka. Droga narodowa, była najgorsza droga jaką jechałem, pod kątem oznakowania.
Pawieł Ka: Z mojej obserwacji również wynika,że lokalesi mają niezlą fantazję za kierownicą.

Ciekawe miejsca na Krecie

CRETE Copyright © 2009-18 Linki | Kontakt