Kreta Reiseführer

Die beste polnische Website, die der griechischen Insel Kreta und zu einem kleinen Teil des kontinentalen Griechenlands gewidmet ist. Sie finden nützliche Informationen zum Besuch von Kreta , die über das Angebot optionaler Touren hinausgehen. Auf der Website finden Sie auch Beschreibungen der interessantesten Orte, die wir besuchten, als wir diese größte griechische Insel besuchten. Der Inhalt ergänzt die aktuellen Nachrichten, Fotos und Rezepte der griechischen Küche.

Unfall in Samaria – Fragen und Vorwürfe

data_2024-09-20 21:47:45 2024-09-20 21:47:45

Vor zwei Tagen wurde in der Samaria-Schlucht nach heftigen Regenfällen einer der Touristen, der auf dem Weg war, schwer verletzt. Leider starb die Frau an Blutungen, nachdem sie von einem Steinsplitter getroffen worden war. Die damals noch auf dem Weg verbliebenen Touristen mussten wegen instabilen Wetters aus der Schlucht evakuiert werden. Im Internet sind von Touristen aufgenommene Videos aufgetaucht, die zeigen, wie heftig die Regenfälle waren und was während des Sturms passierte. Es wurden auch Fragen aufgeworfen, warum die Schlucht nicht geschlossen wurde, was oft der Fall ist, wenn Regen vorhergesagt wird. Es gibt gegenseitige Vorwürfe und unvermeidliche Zweifel an der Sicherheit der Touristen in Samaria.

Eisernes Tor - Samaria

Kostas Lagouvardos, Meteorologe und Forschungsdirektor am Nationalen Observatorium in Athen, geht davon aus, dass am Mittwoch ein starker lokaler Sturm über der Schlucht aufkam, dessen Stärke und der genaue Ort seines Auftretens nur sehr schwer vorherzusagen waren. Lagouvardos fügt außerdem hinzu, dass Messungen an zwei Wetterstationen in der Schlucht ergaben, dass in einer halben Stunde etwa 22 mm Regen fielen. Dies ist die Niederschlagsmenge, die dieses Gebiet zu dieser Jahreszeit normalerweise in einem Monat erhält. Messungen der Station zeigen allerdings nicht, ob die Regenfälle an anderen Stellen in der Schlucht intensiver waren.

Lagouvardos glaubt jedoch, dass es sich eher um einen typischen Herbststurm als um ein extremes Wetterphänomen handelte. Das Auftreten solcher Starkregenfälle ist schwer vorherzusagen, insbesondere wenn es sich um lokale Phänomene handelt, die aus hohen Meerestemperaturen und der damit einhergehenden erhöhten Verdunstung resultieren. Lagouvardos sagt auch, dass Prognosen nicht perfekt sind und niemals perfekt sein werden und dass die Leute, die sie interpretieren, bestimmte Protokolle befolgen und das Risiko gemäß zuvor festgelegten Verfahren bewerten.

Der Meteorologe Clearchos Marousakis vertritt eine etwas andere Ansicht und erklärt in einem Social-Media-Beitrag: „Die Prognosedaten, die wir hatten, zeigten gefährlich instabiles Wetter, das mehrere geografische Gebiete unseres Landes betraf.“ Darüber haben wir in unserem Beitrag und auch über unseren Fernsehsender berichtet. […] Allerdings schlossen meteorologische Modelle den Bereich für gefährliche Wetterereignisse im Allgemeinen aus .“ Interessanterweise haben die jüngsten Aktualisierungszyklen jedoch begonnen, gefährliche Wetterphänomene auch für das Gebiet Westkretas zu signalisieren. Die neuesten Daten, die am Mittwoch zwischen 9 und 10 Uhr verfügbar waren, zeigten deutlich den Kern der sich bildenden Stürme.

Marousakis betont auch, dass es nicht das erste Mal sei, dass meteorologische Modelle in dieser Region Kretas erst in letzter Minute vor dem Auftreten eines intensiven Wetterphänomens warnen. Leider leben wir derzeit in einer Zeit großer Unsicherheit hinsichtlich der Vorhersagen aus Wettervorhersagen.

Im Fall von Samaria haben wir es leider mit einem weiteren Aspekt zu tun, der das Ausmaß der Bedrohung beeinflusst, die während dieser Art heftiger Regenfälle auftrat. Dies ist die Gefahr von Erdrutschen an Orten, die eine solche Empfindlichkeit aufweisen. Der Meteorologe Jorgos Tsatraphyllii betont, dass das Schluchtgebiet aufgrund der jüngsten Erdbeben derzeit anfälliger für Erdrutsche sei. Einer von ihnen wurde erst kürzlich, am 18. August, in der Gegend des nahegelegenen Paleochora registriert.

Allerdings sagt der Bürgermeister des Bezirks Sfakia, Ioannis Zervos, direkt, dass die Schlucht seiner Meinung nach an diesem Tag geschlossen sein sollte. Er behauptet auch, dass die Verantwortung für den tödlichen Unfall beim Ministerium für Katastrophenschutz und Klimanotstand liege, das eine solche Entscheidung nicht getroffen habe. Auch der renommierte Seismologe Gerasimos Papadopoulos äußerte sich zu dem Vorfall. Er ist der Meinung, dass die Schluchten nur bei idealen Wetterbedingungen besucht werden sollten und die Sicherheit oberste Priorität haben sollte. Es erinnert uns auch an einen ähnlichen Unfall, der sich letztes Jahr ereignete , als nach einem lokalen Erdbeben ein Tourist auf dem Weg durch einen herabfallenden Stein schwer verletzt wurde.

Am Tag nach dem Unfall wurde die Schlucht unter anderem von Eftymios Lekkas, Professor für dynamische und tektonische Geologie und Experte für Naturkatastrophenmanagement, inspiziert. Er macht auch auf das Auftreten zahlreicher Erdrutsche und Einstürze in der Schlucht nach den jüngsten heftigen Regenfällen aufmerksam. „ Die Samaria-Schlucht ist hinsichtlich Schönheit und Interesse die beliebteste Schlucht, aber wir müssen zugeben, dass es sich um einen Ort mit hohem Risiko handelt “, betont Lekkas.

Es gibt auch Stimmen, dass die Samaria-Schlucht ein Schlüsselort auf Kreta sei, dessen Durchquerung als ein Erlebnis beworben wird, das jeder Besucher der Insel erleben sollte. Auch wenn es nicht die einfachste ist, können sich Menschen, die die Schlucht betreten, nicht fragen, ob sie lebend wieder herauskommen. Daher liegt es in der Verantwortung der Behörden, herauszufinden, was an diesem schicksalhaften Tag schief gelaufen ist, und Schlussfolgerungen zu ziehen, um maximale Sicherheit für Touristen zu gewährleisten, die den Eingang nach Samaria überqueren.

Gosia,  data_2024-09-20 21:47:45 2024-09-20 21:47:45
Średnia: 0
Liczba ocen: 0
  • 0.5
  • 1.0
  • 1.5
  • 2.0
  • 2.5
  • 3.0
  • 3.5
  • 4.0
  • 4.5
  • 5.0
 
 
Oceniłeś na:
 
Weitere Nachrichten von diesem Monat »
Wszystkie treści i zdjęcia występujące w serwisie są naszą własnością.
Wykorzystanie ich w dowolnej formie wymaga pisemnej zgody autorów.

Komentarze

2024-09-20 20:31:17

Ktoś zadaje pytanie czemu wąwóz nie został zamknięty. Można zadać pytanie czemu ktos idzie do wąwozu czy w góry mimo złej pogody. Każdy powinien być odpowiedzialny za siebie jeśli podjemuje jakąś decyzję. I mieć swój rozum. A nie zrzucać odpowiedzialność na innych, że jak szlak nie został odgórnie zamknięty to idę... Co komu po tym że ktoś poniesie odpowiedzialność skoro my stracimy życie czy zdrowie.

12
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-20 20:48:52

Małgorzata Gębska W takich sytuacjach takie pytania pojawiają się zawsze. Z tego co wiemy wcześnie rano pogoda była dobra. Na szlak wchodzi się wcześnie rano, a burza zerwała się w okolicach południa. Z tego co mówił meteorolog Clearchos Marousakis wyraźne zapowiedzi burzy pojawiły się dopiero w okolicach 9-10 rano, czyli wtedy gdy większość turystów jest już na szlaku. Oczywiście władze mogły podejść do tematu bardziej zapobiegawczo i z wyobraźnią. Niemniej jednak większość osób wchodzących na szlak po prostu nie myśli to tym, że to miejsce może być niebezpieczne. Są na wakacjach, a Samaria jest też miejscem popularnym, więc nikt nie zakłada że wydarzy się tragiczny wypadek.

5
2024-09-20 21:28:22

CRETE - Kreta rozumiem. Dzięki za wyczerpującą wiadomość. W takim razie skoro pogoda była nie do przewidzenia to szukanie winnych nie ma sensu. Nieszczęśliwy wypadek i zrządzenie losu... które przyniosło nieszczęście. Przechodziłam Samarie trzy razy. Wiem, że nikt w takich chwilach nie myśli o niebezpieczeństwach... Parę msc też było trzęsienie ziemi i wypadek w Samarii. Pewnych sytuacji po prostu nie da się przewidzieć. Wychodząc z domu do sklepu po bułki też może się coś wydarzyć. Nie znamy dnia ani godziny. Wyrazy współczucia dla bliskich dziewczyny. :(

5
2024-09-20 20:47:21

Nie mam pełnych danych o zdarzeniu, nie znam dokładnie charakteru obrażeń ofiary, ale dziwi mnie jednak jedna kwestia. Według opisów z prasy lokalnej, ofiara się wykrwawiła z powodu rozległych obrażeń kończyn dolnych. Wygląda na to, że nikt nie udzielił profesjonalnej pomocy? Może się mylę, nie chcę rzucać oskarżeń, ale to trochę dziwne.

2
2024-09-21 05:58:44

Artur Kiwa zanim ktoś dotarł do niej z pomocą to dziewczyna się już wykrwawiła. Na miejscu z tego co wiem nie ma medyków. A nawet jakby byli a ona byłaby w środku wąwozu to pomoc byłaby gdzieś za godzinę... Logistycznie nie da się tego tam zrobić. Musiałyby co 2-3 km być budki z pomocą medyczna. Samo dotarcie do Omalos jakiś służb np z Chanii zajmie kupę czasu a co dopiero dotarcie potem do poszkodowanej osoby do wawozu. To jest kilka godzin na czekanie na pomoc. Śmigłowiec w taka pogodę też raczej nie przyleci.

2024-09-21 04:20:26

Artur Kiwa na greckich portalach pojawiły sie informacje, że pomocy udzielił lekarz który akurat był w wąwozie plus strażacy (byli w pobliżu akurat) ale to nie był odłamek skały a głaz i kobieta wykrwawiła się w ciągu 45 minut :(

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-20 20:51:55

Artur Kiwa Podobno (tak pisali w jednym z portali informacyjnych) pierwszej pomocy udzielał turysta-lekarz znajdujący się wówczas na szlaku. Innej pomocy medycznej w Samarii obecnie nie ma. Punkt medyczny jest dopiero w Agia Roumeli. Podobny wypadek był rok temu, ale wówczas turysta uszedł z życiem, jednak konieczna była amputacja nogi.

2024-09-21 08:33:49

Artur Kiwa Samaria to jest niebezpieczne miejsce. Nieważne czy są opady czy jest słoneczny dzień. Kiedy ja tamtędy szłam, sporej wielkości kamień spadł obok gościa, który szedł kilka metrów za mną. Kwestia szczęścia, albo je masz albo nie.

1
2024-09-20 20:56:36

Przeszedłem wąwóz cały ale do dziś zastanawia mnie, dlaczego nikt nie chodzi tam w kasku.

Są miejsca w których w sposób naturalny może spaść na głowę jakikolwiek kamień, jednak nikt z tym nic nie robi.

Dziś nie chodziłabym tam jak wcześniej.

Kask to podstawa.

5
2024-09-20 22:13:28

A propos ekstremalnych warunków... Całe praktycznie obuwie zdarłam i nadawały się do wyrzucenia po przejściu wąwozu...

2
2024-09-21 08:39:25

CRETE - Kreta no tak... Taki sam przypadek właściwie. Tzn bardzo podobny. O ile dobrze pamiątam tamtemu turyście z Hiszpanii ufało się uratować życie ale musiał mieć emitowanego nogi/nogę? Straszne tragedie. :( Góry i wawozy na Krecie są o wiele bardziej niebezpieczne niż te w Polsce. Ludzie nie zdają sobie z tego po prostu sprawy. Tam się inaczej chodzi po prostu. Trzeba myslec o większej ilości rzeczy. W górach nie ma typowo oznakowanych szlaków, nie ma schronisk, gopru który do ciebie przyleci bo nie wziąłeś czołówki a zastała Cię noc. Sam upal który sprawia że trzeba wziąć bardzo dużo ilość wody. Ja idąc na Pachnes czy Psiliortois zawsze biorę około 4-5 litrow samej wody. Kiedyś mi zabrakło wody na Krecie i już więcej nie popełnię tego błędu. Na Krecie na szlakach często mały błąd kosztuje życie! Trzeba mieć tego świadomość. Ja np lubię tę dzikość i surowość. Wtedy czuję że żyję. Oby jak najmniej wypadków na kreteńskich szlakach.

2024-09-21 07:27:44

Małgorzata Gębska na Krecie rezydenci sprzedają Samarie jak trochę trudniejszy spacer trekkingowy.

Tu już jest poważny błąd.

Nadal będę stał twardo przy kaskach, to powinno być obowiązkowe. Pewnie idą po taniości.

Ludzie kupują bilet i często myślą, że jest bezpiecznie, bo przecież wchodzą na teren biletowany.

Skandalem jest to, że ktoś łamie nogę i się wykrwawia.

Wpuszczają grupy po kilkadziesiat osób.

Ktoś powinien iść na koňcu tego stada, żeby w takich przypadkach nieść pomoc.

Tam naprawdę brak organizacji.

Co innego, gdyby to był zwyczajny, ogólnie dostępny wąwóz. Wtedy sam kalkuluje ryzyko itp itd.

Jadąc na wycieczkę i spacer po wąwozie, ludzie są przekonani, że wszystko jest ok zorganizowane.

Pomijam idiotów w klapkach i sandałkach.

Proszę mi wierzyć, gdyby rezydenci nie opowiadali bzdur wiele osób nie dało by się porwać ułańskiej fantazji.

Pani chodzi po górach, więc rozumie powagę sytuacji. Tu mamy jeszcze wąwóz, gdzie na łeb leci.

Dyrekcja Parku jednak jest pozbawiona wyobraźni.

Regulamin, podstawa. Zakaz wchodzenia w klapkach, mapka, kask na łep i w drogę.

Ale im się nawet nie chce zbić z desek porządnej kładki.

Podkreśle to nie są góry, nie są to miejsca ogólnie dostępne.

To typowo komercyjna eskapada, więc powinni poczuć się odpowiedzialni.

Żeby umrzeć w Wąwozie, bo nie miał kto udzielić pomocy, to dramat.

Skoro nie potrafią to powinni zamknąć wąwóz dla amatorów i po informacji co grozi ludziom na terenie rezerwatu, wpuszczać ich na własną odpowiedzialność.

Kasa kasa kasa

2
2024-09-21 06:53:49

Artur Nowak mówię właśnie o takich turystach którzy "kupują" wycieczkę. I kupując wycieczkę wyłączają mózg. To że grecy mają takie a nie inne podejście to druga sprawa. Ale dla mnie jeśli ktoś gdzieś idzie to powinien brać za siebie odpowiedzialność i się przygotować. Poczytać o tym miejscu jak to wygląda czy są tam sklepy itd. A jak komuś nie pasuje "surowość" tego miejsca to nie idzie. Chodziło mi bardziej o to że w Polsce każdy się tak sra z tymi turystami, każdego traktuje jak potencjalnego debila żeby się nie wywrócil, nie zrobil sobie krzywdy. Takie bardziej dzikie miejsca weryfikują ludzi. Nie mówię tu o tym konkretnym przypadku i tej dziewczynie. Bo tu nastąpiło coś niespodziewanego nie zależnego od niej.

2024-09-20 21:17:11

Artur Nowak

2024-09-21 06:17:30

Małgorzata Gębska luzuj gumę. Ja to wiem, nie musisz mi tłumaczyc. Na Krecie bywam od kilkunastu lat.

Chodzi tylko o fakt, że Samarie sprzedają w hotelach jak komercyjny spacer.

İdąc w Tatry ludzie mają większą świadomość, że to góry nie w kij dmuchał.

Czego nie rozumiesz.

Skoro oferują to jak wycieczkę, to mogliby zadbać o kaski.

Nie powiesz mi, że mądre jest wylewanie wody na kamienistym szlaku.

Kładki też pozostawiają wiele do życzenia.

Skoro golą kasę za wstęp, to niech się trochę wysilą.

Lubię Karetkę ale czasem niektórych jej mieszkaňcow wypadałoby wsadzić na dwie zdrowaśki do zamrażarki, żeby ostudzić ich olewactwo i tumiwisizm.

Zamieszkaj na Krecie minimum rok i wtedy porozmawiamy o wszystkich idiotycznych z którymi się zderzysz.

Porównywanie Samarii do Tatr, to jak Picie w Piwnicy i szczanie w Szczawnicy.

Weź batona bo gwiazdorzysz.

2024-09-20 21:11:21

Ewa Ewunia Grecy to mistrzowie prowizorki tak jak Turcy. ,300lat najazdów zrobiło swoje.

Pamiętam, gdy wspinaliśmy się na górę, z gumowego węża lała się woda na kamienie prosto na ścieżkę.

Były śliskie i niebezpieczne ale nikogo z parku to nie wzruszało.

Za to pilnowali, żeby za Chiny ludowe nie moczyć nóg w strumieniu.

2024-09-20 21:15:55

Artur Nowak bo Grecy to leniwce.. spiesz się ale powoli... Tam msza święta trwa praktycznie cały dzień ludzie wychodzą z kościoła idą zrobić obiad potem znowu wracają na tą samą mszę.. sztuka

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-22 09:45:42

Małgorzata Gębska Tak, tamten turysta musiał przejść amputację nogi. Góry na Krecie są niebezpieczne bo są gorzej oznakowane, mniej uczęszczane, nie posiadają zabezpieczeń ale też są mocno niedocenione. Tak jak napisałaś upał i brak wody stały się przyczyną wielu tragedii. Dodajmy do tego brak wiedzy i informacji na temat szlaku, przecenienie swojego organizmu, którego wydolność w upale zmienia się. W trakcie naszego łażenia po szlakach trafiły nam się dwie niebezpieczne historie, wynikające z niedokładnych informacji co pociągnęło za sobą niedostateczne zaprowiantowanie w wodę. Od tamtej pory zawsze bierzemy więcej różnych napojów, lepiej się przygotowujemy.
Zaledwie kilka tygodni temu był wypadek, o którym również pisaliśmy - turysta spadł z klifu między Marmarą a Lykos. To krótki odcinek ale wyjątkowo niebezpieczny. Brakuje tu jednak informacji, jakiegoś oznakowania i wskazania skali trudności. Brak informacji sprawia, że na szlak niektórzy idą w plażowych klapkach. Sami wielokrotnie widzieliśmy jak przez Samarię szli ludzie w sandałach albo butach do pływania (wszakże mają gumową podeszwę, prawda?). Bo nikt im nie powiedział że mają się dobrze przygotować? Prawdopodobnie tak. Niektórzy ludzie zapisują się na wycieczkę do Samarii nie mając w bagażu odpowiednich butów, więc idą w tym co mają. Ale czy w Polskich górach ludzie zachowują się lepiej? Bardziej odpowiedzialnie? Przecież co tydzień obiegają internet zdjęcia w jakim obuwiu i stroju potrafią iść na szlak. Burza idzie? A kogo to obchodzi, mamy wejść na szczyt to wejdziemy. To chyba takie czasy. Jednak w Samarii ostatni wypadek to był po prostu potworny pech, splot okoliczności. Czy można by coś zrobić w tej sytuacji, przy braku solidnie zaopatrzonego punktu medycznego i wykwalifikowanego ratownika? Raczej nie.

2024-09-20 22:12:05

Ta opuszczona wioska... Dokładnie... Chociaż podczas całej mojej przygody to widziałam ze dwa osiołki z miejscowym... Ale to chyba bardziej dla atrakcji nie wiem jak jest teraz

1
2024-09-20 21:16:40

Ewa Ewunia

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-21 08:07:20

Małgorzata Gębska Zauważcie tylko że zarówno tej kobiecie jak i ofierze sprzed roku kaski by nie pomogły. Obydwoje zostali ranni w nogi.

1
2024-09-22 05:51:29

Małgorzata Gębska wszystko się zgadza. Też tak myślę.

Wkurza mnie tylko to, że wielu rezydentów, wiele biur podróży etc. etc.

Sprzedaje bilety na Samarie jak na spacerek do Wodospadu Szklarki.

Ludzie bardzo często nie są świadomi na co się piszą.

Mają poczucie, że idą na zorganizowany spacer, dostają informację o dobrych butach , o tym, że spacer będzie długi, o wzięciu prowiantu, bo ktoś ich zawiezie, sprzeda bilety i odbierze na koniec.

Przecież tak to działa.

İdąc w Tatry, mamy zupełnie inną świadomość i nastawienie. Zdajemy sobie sprawę z czym się mierzymy.
Fakt, zdarzają się idioci, ale nikt nie siedzi na wejściu i nie sprzedaje biletów i nie mówi z uśmiechem na twarzy jak będzie miło łatwo i przyjemnie.

2024-09-20 21:19:58

Ewa Ewunia a mają tych kościołów więcej niż restauracji.

Może, żeby jak wychodzą z tej kilkugodzinnej mszy, zahaczyli o kilka po drodze.

To dopiero "mszyce"

2024-09-21 06:04:27

Artur Nowak Bo Kreta to nie Tatry że masz co 5 metrów oznakowanie szlaku a GOPR leci do debila który wyszedł z burze lub w japonkach w góry. Przeszłam wszystkie góry na Krecie, Samarie też i tam jesteś zdany sam na siebie. Trzeba włączyć myślenie, mieć wodę, jedzenie. Najlepiej jakby w środku Samarii otworzyli MCDonalda bo ktoś nie umie wziąć kanapki czy batona że sobą ;) Dochodzisz do Roumeli i jesz. :)

2024-09-21 07:49:25

Artur Nowak masz rację. Ja po prostu patrzę ze swojej perspektywy i ciężko mi zrozumieć takie osoby. Ja nigdy nie jeździłam z biurem podróży. Samarie i inne rzeczy zawsze organizowałam sobie sama. Takie podróżowanie uczy samodzielności i myślenia. A jeśli ktoś ma podejście że biuro podróży czy rezydent wszytsko za mnie zrobi no to tak to potem wygląda. Ale prawda że skoro ktoś sprzedaje taka wycieczkę to powinien tez zadbać o bezpieczeństwo. Dużo osób idzie tam na własną rękę. Może trzebaby wprowadzić obowiązkowe kaski. Płacić za nie kaucję przy wejściu i oddawac kaski przy wyjściu. Pobierać nie wiem 20 EUR żeby komuś nie opłacało się nie oddawać tego kasku. I sprawa załatwiona. Jest tak robione w wielu jaskiniach i tego typu miejscach w których byłam.

2
2024-09-20 22:09:13

Artur Nowak zgadzam się z tobą w 100% ☝️

2024-09-20 21:26:26

W każdym razie, nie mają pomysłu na Samarie.

Zero infrastruktury, zero higieny, zero bezpieczeństwa.

Przystanek w tej opuszczonej wiosce to porażka.

Jak nie weźmiesz prowiantu to kaplica.

Równie dobrze, ludzie mogliby sobie jechać tam i chodzić gdzie popadnie.

A może nawet tak jest.

Kładeczki nad strumieniem są oki, jak się ma nogi jak kozica, inaczej trzeba liczyć na farta.

Kiwają się jak Kwaşniewski w Charkowie

2
2024-09-22 05:39:49

Artur Nowak byłam, przeszłam..wiem o czym piszesz

1
2024-09-20 21:07:25

Artur Nowak dobre pytanie...chociaż też przeszłam ten wąwóz cały.. to był rok 2006 i rekordowo wysokie temperatury.. aczkolwiek wtedy dwóch starszych turystów umarło z wycieńczenia i braku pomocy z tego co wiem telefony mieli rozładowane..

2024-09-20 23:48:57

Niestety, ale jest tak, że idąc w jakiekolwiek góry trzeba się liczyć z nieszczęśliwym wypadkiem, czy utratą życia. Ryzyko jest zawsze i nie da się go całkowicie wyeliminować. Czasami jest minimalne, czasami dużo większe, gdy chodzimy po górach np. w zimie, czy złapie nas burza z piorunami. Zagrożenie jest wpisane w tą formę spędzania wolnego czasu, a poślizgnąć się i skręcić kark można też i na Krupówkach. Sporo ludzi nie chce tego przyjmować do wiadomości.

7
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-21 06:26:02

Kris Wheeler Masz całkowitą rację, tyle że ludzie wybierający się do Samarii pewnie nawet nie pomyślą o tego typu niebezpieczeństwie. Wątpię też aby jakiekolwiek biuro czy rezydent sprzedający wycieczki udzielali takich informacji. Nikt by nie poszedł gdyby na wstępie dostał informacje że z gory mogą lecieć kamienie i głazy. Inna kwestia że przez wiele lat takich wypadków nie było. Zdarzały się skręcenia czy złamania nóg, udary czy zabłądzenia ale nie uderzenie głazem. Dlatego Samaria miała opinie wąwozu bezpiecznego przez długi czas. Niestety ostatnie dwa wypadki pokazują że trzeba inaczej spojrzeć na kwestie bezpieczeństwa. Ktoś wyżej wspomniał o kaskach. Tyle że w sezonie do wąwozu wchodzi bardzo wiele osób. W dniu wypadku było na szlaku ponad tysiąc turystów. Poza tym czy kaski w 40 stopniowym upale byłyby trafnym wyborem?

1
2024-09-21 00:32:48

Kreta jest takze dosyc seismiczna wyspa, jakis rok temu bylo trzesienie i glazy spadly na nogi turysty. Ogolnie trzeba uwazac zawsze jest jakies ryzyko w kazdych wawozach a przewaznie na Samaria'.

1
 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-21 04:29:50

Adam Martinakis Tak i ten wypadek też miał miejsce w Samarii. Turyście musieli amputować nogę.

2024-09-21 05:33:14

Właśnie chciałam się tam wybrać

2024-09-21 09:32:30

CRETE - Kreta wiem, dziękuję. Chyba już mi się odechciało

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-21 06:11:06

Dobi Gralinska Na razie wąwóz jest zamknięty. Trzeba czekać na komunikat o otwarciu.

2024-09-21 07:33:33

Kasa,kasa kasa

2024-09-21 07:53:26

Tak, bo jak wywieszają czerwoną flagę na plaży, to nikt nie wchodzi do wody, trzeba myśleć.

2
2024-09-21 15:47:22

Kolejna ofiara tego piekielnego miejsca

2024-09-21 16:39:32

Jestem obecnie na Krecie i w środę byłam na wycieczce na Balos. Dzień wcześniej w prognozach i rano nic nie zapowiadało że będzie załamanie pogody. Burza i ulewny deszcz nadszedł dość gwałtownie. Na Samarię wyrusza się wcześnie rano a wtedy pogoda była ładna. Źle jest oceniać kogoś jeśli się nie zna okoliczności. Przypuszczalnie turyści byli już w połowie szlaku gdy nadeszła burza i deszcz, którego nie było od miesięcy. Trudno było to przewidzieć gdy wyruszano na szlak.

 gość}
gość PiotrWie
2024-09-21 19:49:00

Na Krecie nie ma GOPR , ale w Samarii w zeszłym roku noga, w tym roku jedna osoba zginęła i piszą w całej Europie. A w Tatrach GOPR , lepsze oznakowanie i co roku kilkanaście trupów. Więc raczej na Krecie bezpieczniej. Ale faktem jest że jak zaczynaliśmy chodzenie po górach Krety przed kilkunastu laty to spotykało się pojedynczych ludzi - a teraz coraz więcej. I coraz gorzej myślący - jak chodzliśmy po górach kilka lat temu to można było spotkać ludzi z półlitrową butelką wody w ręce, bez plecaka - aż dziwne że tak mało wypadków 

2024-09-22 15:58:36

Moje koledzy którzy mieszkają na Krecie mówią że według prognozy tego dnia nie przewidywano żadnego deszczu w tamtym rejonie wyspy.

2024-09-23 09:19:18

Byłam w tym dniu w wąwozie, nic nie zapowiadało takiego załamania pogody. Burza zaczęła się jak byłam gdzieś ok 10 km. To co się potem wydarzyło trudno opisać, z gór lała się woda z błotem, słychać było spadające kamienie. Trzeba było brodzić w rwącym potoku bo załamała się kładka. Na końcu gdzie sprawdzają ponownie bilety już nikt tego nie robił tylko kazali nam szybko uciekać bo zaraz za tym punktem osunęła się część skały i trzeba było przechodzić przez gruzowisko kamieni. Ciężko ochłonąć po czymś takim. Kobieta która zginęła szła kilkanascie minut przed nami, widziałam zaangażowanie pracowników parku którzy chcieli jej pomóc, tylko tam nie można szybko dotrzeć z profesjonalną pomocą, bo się po prostu nie da.

 CRETE - Kreta
CRETE - Kreta
2024-09-23 17:09:03

Katarzyna Bojarska Cieszymy się, że Tobie nic się nie stało. Dziękujemy też za ten opis

Wypełnij poniższy formularz aby dodać komentarz

lub kliknij w poniższy link aby skorzystać z możliwosci komentowania przez facebooka:
https://www.facebook.com/crete.poland/posts/920881116752820

Nazwa użytkownika:

Adres e-mail:

Tytuł:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:
Kod obrazka

Wpisanie prawidowego kodu oznacza zgodę na przetwarzanie danych w celu wyświetlania komentarza.
Kontakt Administratorem Danych Osobowych zgromadzonych na stronie możliwy jest pod adresem mailowym [email protected]

Zapisz komentarz
Zapisz komentarz

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Najnowsze komentarze:

 W końcu popadała
 A chociaż popadało więcej deszczu
gość PiotrWie  No to widać cały czas chodzą niezbyt odpowiedzialnie ( choć u nas też się to często zdarza, pewnie bardziej jest to związane z wiekiem niż z narodowością. Kreteńczy są bardzo sympatyczni i uczynni, ale często widywałem grupki z niewielkimi zapasami wody za to z raki. (...)
Gosia | crete.pl  To byli Kreteńczycy. Pewnie gdyby to byli turyści to w mediach zostałoby to wyraźnie zaznaczone ;)
gość PiotrWie  Wiecie może czy to byli miejscowi czy ktoś z zagranicy? Bo lokalsi chodzą często dość nieodpowiedzialnie, na wprost zamiast po szlakach. Ale nigdy nie widziałem jak chodzą w okresie zimowym - może trochę bardziej odpowiedzialnie niż jesienią i wiosną.
 Nie wierzę, zwyczajnie nie wierzę.
 rozum nie dogonił mózgu...ech
CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter
ukryj
Zapisz się do
Newslettera