Informacje na temat Krety

Rejon Chania dla zwolenników plażowania

W tej kategorii ciężko jest wybrać najlepsze miejsca. Bo czym właściwie jest najlepsza plaża? Najpiękniejsza? Najciekawiej położona? Piaszczysta? Dzika i z daleka od tłumów? Plaż akurat w prefekturze Chania nie brakuje. Wiele z tych miejsc ma szansę stać się faworytką z różnych względów bo każdemu odpowiada coś innego.

Newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera. Raz na jakiś czas w miarę możliwości będziemy starali się Wam przesyłać ważne informacje oraz podsumowania newsów zamieszczanych na naszej stronie.

Polityka prywatności

Polityka pryatności - www.CRETE.pl

Co powinniście wiedzieć o Krecie, gdy jedziecie tam pierwszy raz

Dla osób, które jadą pierwszy raz na Kretę przygotowaliśmy zbiór podstawowych informacji przydatnych w czasie pobytu na wyspie. Poniższe tematy są istotne z naszego punktu widzenia i opisaliśmy je na podstawie własnych doświadczeń. Oczywiście artykuł ten nie wyczerpuje wszystkich tematów i jest wielce prawdopodobne, że ten niezbędnik będzie rozrastał się w czasie.

Pocztówki z Krety

Pocztówki z Krety.

Trochę o nas

Kiedy w 2008 roku pierwszy raz wyjeżdżaliśmy na Kretę zupełnie nie przypuszczaliśmy, że ta wyspa tak bardzo wkroczy w nasze życie zmieniając je nawet od kuchni. Od tamtego czasu po jej drogach przejechaliśmy samochodem łącznie ponad 6,5 tysiąca kilometrów, przeszliśmy kilkadziesiąt kilometrów pieszymi szlakami oraz zwiedziliśmy kilka miejsc korzystając z miejscowego transportu publicznego. Na przestrzeni dwóch miesięcy, które łącznie spędziliśmy w tej kolebce cywilizacji, przemierzyliśmy tę wyspę wzdłuż i wszerz zwiedzając nie tylko miejsca najbardziej znane i opisywane w przewodnikach, ale także te o których wspominają nieliczne tylko źródła.

Galeria zdjęć ciekawych miejsc na Krecie

Poniżej przedstawiamy Wam zdjęcia najbardziej niesamowitych i najpiękniejszych miejsc jakie możecie zobaczyć na Krecie. Oczywiście galeria ta nie wyczerpuje listy wszystkich ciekawych zakątków, które warto odwiedzić w czasie wakacji na tej wyspie.

Informacje podróżne

Informacje podróżne.

Informacje przydatne przed lotem na Kretę

Podróż samolotem to zdecydowanie najszybszy sposób dostania się na Kretę. W zależności od miasta, z którego startuje samolot przelot trwa od mniej więcej 2,5 do około 3 godzin. Na tej stronie znajdziecie informacje jak przygotować się do procedury odprawy bagażowej i bezpieczeństwa.

Kontakt

Kontakt do przesyłania wszelkich sugesti, uwag i propozycji związanych z funkcjonowaniem serwisu lub zamieszczonymi treściami.

Linki do ciekawych stron

Jeśli uważasz, że nasz portal jest dla Ciebie wartościową stroną możesz pomóc w jego promocji wstawiając powyższy banner na swoim blogu, lub innej witrynie internetowej.

System oceny hoteli w Grecji i na Krecie - certyfikaty EOT

Strona zawiera opis czynników wpływajacych na ilość gwiazdek przyznawanych przez EOT poszczególnym hotelom. Obecny system oceny hoteli w Grecji opiera się na czterech podstawowych kategoriach, które w kolejności malejącej (od najlepszej do najsłabszej kategorii) reprezentują litery L, A, B oraz C. Grecki sposób oceny charakteryzuje duże zróżnicowanie jakości pokoi w hotelach plasujących się w tej samej kategorii EOT. Duża rozbieżność wynika z przyznawania sporej ilości punktów składowych za ocenę przestrzeni ogólnodostępnej, czyli np. recepcji, poczekalni, czy też basenu.

Święta Wielkanocne na Krecie

Opis świąt wielkanocnych na Krecie.

Co warto zobaczyć na Krecie

Opis ciekawych miejsc jakie warto zwiedzić na Krecie. Wykaz w kolejności alfabetycznej.

Przewodniki i mapy

Recenzje popularnych przewodników dostępnych na naszym rynku.

Święta w Grecji i na Krecie

Święta w Grecji i na Krecie, opis tradycji, serwowanych dań.

Filmy

Filmy prezentujące uroki i różne ciekawe miejsca jakie znajdziesz na wyspie Kreta. Na filmach masz okazję zapoznać się ze specyfiką dróg oraz ruchu ulicznego na tej wyspie.

Aktualności i wiadomości z Krety

Strona z pozostałymi aktualnościami na temat Krety i nie tylko

Warunki geograficzne na Krecie i okolicznych wyspach

Opis położenia i warunków geograficznych Krety. Rys budowy geologicznej, opis najważniejszych obszarów oraz ich zróżnicowania. Przykłady fauny i flory spotykanej na tej wyspie.

Historia Krety

Opis historii Krety. Geneza powstania kultury, najważniejsze wydarzenia z dalekiej i bliskiej przeszłości tej wyspy.

Informacje ogólne na temat Krety

Kreta to największa grecka wyspa i piąta co do wielkości wyspa Morza Śródziemnego. Mimo silnych więzi, jakie łączą Kretę z Grecją kontynentalną wyspa ta do dnia dzisiejszego zachowała swój odrębny dialekt językowy oraz lokalne tradycje kulturowe. O odrębności niech świadczy również to, że większość mieszkańców zapytanych o pochodzenie w pierwszej kolejności powie, że są Kreteńczykami, a dopiero potem określą się jako Grecy.

Booking.com

Polecamy:

Oliwa i kosmetyki organiczne Olivaloe

Parklot

Najnowsze komentarze:

Zlikwidować roślinność !!!
gość dodekanezowiec: Moim zdaniem - gdyby porównywać Grecję, Hiszpanię i południowe Włochy to: 1. W kategorii autentyczność: Włochy (np. Kalabria, Sycylia) - 9/10, Grecja - 8/10, Hiszpania - 3/10 2. W kategorii "frontem do potrzeb turysty": Hiszpania - 9/10, Grecja - 7 i pół/10, Włochy - 4/10.  Hiszpania to jakość hoteli, świetna infrastruktura, ale i taka "macdonaldyzacja turystyki" + blokowiska. (...)
Χρόνια πολλά
Byłem rok temu koniec września na Krecie i na Santorini piękne wyspy do zwiedzania
Na majówkę
1.04 też pierwszy z Poznania ;)
My na majówkę
gość PiotrWie : My w tym roku wybraliśmy na wczesną wiosnę La Gomerę że względu na cieplejsze noce - w zeszłym roku byliśmy na Sifnos i Santorini w terminie 15 marca - 7 kwietnia i wieczorem w pensjonacie było po prostu zimno - ogrzewanie klimatyzacją niewiele daje. Ale wiosna jest rzeczywiście zjawiskowa. W tym roku do Grecji lecimy dopiero w maju - na Ikarię i Samos.
Będę na Krecie 12-15.04. Wiosna na Krecie jest magiczna!
Καλή Σαρακοστή ☺
Warto zobaczyć, byliśmy jest pieknie
Piękne miejsce.
Prace wykonane przez Evansa, tak bardzo kontrowersyjne, doprowadziły jednak do tego, że Pałac w Knossos jest najchętniej odwiedzanym zabytkiem na Krecie. Pałac w Zakros czy nawet Fajstos, tak bardzo autentyczne, nie mogą się poszczycić taką popularnością. (...)
Niezapomniane wrażenia
Byłam, widziałam, poczułam moc tego miejsca
Warto zwiedzić.
Nádherná památka byla jsem tam 2x ❤️
gość PiotrWie : Już i na południu jest sporo ludzi - pamiętam puste plaże za Asterousią a w 2019 i w Tris Ekklisies i w Lentas a nawet na plażach Tripiti i Trachoulas było sporo ludzi.A na Serifos czy Kimolos byliśmy sami ewentualnie z jakąś drugą dwójką.
Zostaje mniej oblegane południe , ja pamiętam Kretę z przed 2 dekad i Balos gdzie prawie nie było ludzi :)
Taknpomyślałam, że pewnie trochę zatrzęsło... A wówczas nawet wykonane prace zabezpieczające nie dadzą 100% bezpieczeństwa. Dobrze, że nikt nie ucierpiał
gość PiotrWie : My wybieramy się w maju na Ikarię. Tam czegoś takiego nie będzie jeszcze jakiś czas. Polecam wyspy na którym nie ma lotnisk międzynarodowych - chętni na takie resorty nie uznają podróży z przesiadkami. Np Serifos, Sifnos czy Astipaleę.
Parklot

Ciekawe miejsca na Krecie

CRETE Copyright © 2009-24 Linki | Kontakt | Polityka prywatności | Kontakt | Newsletter